Insmeren zonnebrandcreme op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloomm, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Sorry maar dat is echt onverantwoord. Hun gezichten, oren en armen verbranden nog steeds zo, en je wil ze in hun nekken en schouders ook beschermen in de speeltuin neem ik aan?
    Mijn kinderen hebben ook een tintje (papa's genen) en kunnen absoluut meer hebben dan blonde kinderen, maar ze gaan toch echt in de zonnebrand op de zonnige dagen.
     
  2. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Je smeert toch niet alleen om verbranden tegen te gaan? Het is ook een bescherming tegen schadelijke UV-straling.

    OT: ik zou ook heel erg not-amused zijn als mijn kind verbrand terugkomt van een schooluitje! Je kunt ze onmogelijk, door 1x thuis te smeren, de hele dag bescherming geven als ouder.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.539
    113
    Ik denk dat je het dan niet helemaal snapt. Je smeert tegen uv straling. Dat verkleuren betekend dus dat je kinderen onbeschermd bloot gesteld zijn daaraan en zo dus een flinke kans op huidkanker lopen.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, verbranden wil je natuurlijk helemaal niet, nog risicovoller, maar gewoon onbeschermd in de volle zon met fikse zonkracht... dat is ook zonder verbranden al schadelijk.
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Op een "gewone" schooldag hoeft de leerkracht niet in te smeren. Kinderen zijn kort buiten en kunnen de schaduw opzoeken.

    Bij een uitje naar een recreatieplas vind ik het anders......zeker alle kinderen vragen of ze zijn ingesmeerd, zo niet, alsnog smeren.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kinderen zijn kort buiten? Zitten ze in Nederland echt vrijwel de hele dag binnen? Wat jammer.
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou hier niet hoor! Regelmatig buitenspelen, ook de 1,5 uur durende pauze en als het lekker weer is, gaan ze ipv binnen gymmen, buiten gymmen.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hebben in de ochtend een kwartier pauze en tussen de middag kunnen ze een half uur tot 3 kwartier naar buiten (of naar huis). Daarna weer om 15:30. Ik vind dat niet veel buiten, vind het ook niet zo gek, ze hebben toch les en dat is toch meestal binnen. Ik zit op mijn werk ook vooral binnen en ik wandel in mijn pauzes (2 keer een half uurtje).
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.539
    113
    De kleuters zijn hier het grootste deel van de dag buiten, groep 3 ook veel buiten. Vanaf groep 4 in de ochtend een kwartiertje en met de lunch. Al wordt er met hele hete dagen wel 1 dag een waterspeeldag gehouden voor allemaal.
     
    Salentein en Shakes vinden dit leuk.
  10. AnnemarieK77

    AnnemarieK77 Actief lid

    6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Hier, gelukkig, ook veel buiten.
    Kleuters bijna heel de dag en groep 3 ook veel buiten. Vanaf groep 4 's ochtends een half uur. Tussen de middag een half uur en in de middag 20-30 minuten.

    Elke klas heeft zijn eigen tuin waar ze 1-2 dagen in de week een uur of 2 in werken. Ze gaan 1x in de 2 weken nasr de kinderboerderij (elke groep) om praktische natuurlessen te krijgen, die zijn ook buiten.
    Verder gymmen ze, zodra het kan, buiten. Alleen bij temperaturen onder de 10 graden en harde regen in de gymzaal. Dus dat is ook 2x per week 45-60 minuten.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  11. AnnemarieK77

    AnnemarieK77 Actief lid

    6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    O ja, on topic: voor de kids naar school gaan smeren wij thuis in en op school worden ze nog 1x ingesmeerd. Juf/meester spuit, kids smeren elkaar in.
     
  12. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Mijns inziens moeten 6 jarige prima in staat zijn alle bereikbare delen (armen, benen, borst, gezicht) in te smeren. Laat ze elkaars rug in smeren (vinden ze vast nog wel grappig ook want kan je leuk stippen zetten enzo).

    Als je ze dat laat doen elke keer dat ze even wat eten of drinken (doe je met uitjes in dat warme weer toch met grote regelmaat lijkt mij). Kleine moeite voor de juf/hulpouders om daar even een seintje voor te geven.
     
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Op het KDV waar ik laatst voor werk was stond overal aangeplakt dat ze de kinderen insmeren met Nivea factor 50, als ouders daar bezwaar tegen hebben of liever een andere zonnebrandcreme wensen dan konden ze dat aangeven. Niet meer dan normaal. Op een basisschool zijn kinderen natuurlijk wel iets ouder, maar dan zou ik (als juf) de kinderen activeren zelf in te smeren en als leiding van school zorgen dat er voldoende creme is voor iedereen.
     

Deel Deze Pagina