Insuline behoefte loopt weer terug

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Colinn, 16 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik prikte best wat insuline maar na een paar hypo's en ineens veel lagere waardes moet ik minderen met insuline. De internist en gynaecoloog hebben onderling contact met elkaar hierover. Moet ik me zorgen maken dat dit gebeurt? Aangezien normaal gesproken je steeds meer insuline moet spuiten richting het einde van de zwangerschap.

    Ik bel morgen uiteraard met m'n gyn en internist over m'n zorgen. Afgelopen vrijdag bij controle bleek m'n placenta op sommige plekken te verouderen. En aangezien ik vandaag weer laag geprikt heb terwijl ik een stuk minder insuline spuit begin ik me wel een beetje zorgen te maken.
     
  2. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Niet veel met ervaring begrijp ik, gelukkig maar!

    Ik heb inmiddels contact gezocht met m'n internist. En word zo ff teruggebeld nog door de gynaecoloog. Gisteravond voor de nacht weer de insuline verlaagd en toch prik ik vanochtend nuchter weer te laag. Ik ben heel benieuwd wat dit betekend en waar dit naar toe gaat. Ik maak me een beetje zorgen over de conditie van m'n baby en als het zo'n gedraai word van wel of niet goed dan heb ik liever dat ze uit m'n buik komt!
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is normaal aan het einde vd zwangerschap. Ik had het ook, hier zei de internist dat dat normaal was.
    Ik ben toen minder insuline gaan spuiten. De langwerkende werd bijna gehalveerd en de kortwerkende ging van 40eh 4x daags naar 6eh.
     
  4. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hier werd mij ook verteld door de diabetes verpleegkundige dat er nu een kans is dat ik wat ga stijgen in waardes tot een week of 36 en dat je daarna ziet dat de waardes vaak weer wat gaat dalen. Dat is normaal aan het eind van een zwangerschap.
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Vanaf 35 weken ongeveer daalt je insulinebehoefte weer. Ik neem aan dat dit over zwangerschapsdiabetes gaat.
    Dan hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken.

    Wordt je ingeleid bij 38 weken of 40?
     

Deel Deze Pagina