Intake UZ Gent IVF ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kramertje, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    #1 Kramertje, 22 aug 2019
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019
    Lieve dames,

    Na 3 ICSI pogingen en een zwangerschap besloten nog eenmaal een ICSI poging in Nederland uit te voeren. Momenteel bezig met ICSI-4, een zelf betaalde poging. In beginsel groeide er 7 mooie follikels, maar momenteel nog maar 3. Bij de volgende meting gaan we bepalen of we de poging afbreken of doorgaan, of wellicht nog kunnen omzetten in een Escape IUI.

    Omdat mijn man verminderd zaad heeft en ik ook net 40 geworden ben willen we niet meer door blijven modderen in Nederland en hebben we een Intake staan op 2 oktober in UZ Gent.

    Wie heeft ook een intake in Gent gehad en wil mij er wat meer over vertellen?
    Hoe gaat het in zijn werk, gaan ze meteen al onderzoeken uitvoeren, etc?

    Alvast bedankt!
     
  2. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Jeetje, wat een traject hebben jullie er al op zitten zeg! En dat deze poging zo hoopvol begon, maar nu toch wat minder positief lijkt uit te pakken... In ieder geval succes in het vervolg van deze poging. Hopelijk is er straks geen behandeling in Gent meer nodig...

    Dan nu antwoord op je vraag over de intake. Mijn intake is ruim 2 jaar geleden, maar het zal nog wel ongeveer hetzelfde gaan. Eerst worden er allerlei vragen gesteld over het voortraject wat je al gehad hebt, het dossier wordt hierbij doorgenomen (bij ons was dit met een assistent of arts in opleiding, niet met de prof zelf). Er staat mij bij dat er ook een echo gemaakt wordt (maar dat weet ik niet meer helemaal zeker). En dan wordt daarna met de arts / prof zelf besproken wat het vervolg gaat zijn. Welke onderzoeken zij nog belangrijk vinden en ook al iets over het behandelplan wat zij voorstellen. Ik moest destijds aanvullend alleen nog een hysteroscopie laten maken vanwege de miskraam (wel op een later moment).
    Wij hebben daarna zelf nog verzocht om een aanvullende afspraak omdat wij met nog meerdere vragen zaten, maar dat is niet standaard...
     
  3. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of de intake verschilt als je effectief belgisch bent zoals ik, of als je vanuit het buitenland komt.

    In mijn geval bestond de intake uit een gesprek, voornamelijk overlopen van alle reeds gedane onderzoeken (en eventuele behandelingen), en dan nog een echo. Nadien zijn er afspraken gemaakt voor nieuwe bloed- en sperma-analyses. Normaal plannen ze dan ook een hyfosy/hysteroscopie o.i.d., bij mij werd dit direct een kijkoperatie op basis van het echobeeld. Wegens vakantie heeft hier even tijd tussen gezeten (intake eind juni, kijkoperatie in augustus). In september zijn we dan effectief met behandelingen kunnen starten.

    Ik hoop dat de overstap naar het UZ jullie eindelijk een wondertje mag opleveren, na de lange, zware weg die jullie al afgelegd hebben...
     
  4. snoopy100

    snoopy100 Actief lid

    12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Eerst inderdaad algemeen gesprek waarin heel de voorgeschiedenis wordt doorgenomen. In mijn geval werd er meteen een hele bups buisjes bloed afgenomen voor onderzoek. Gelijk na het gesprek. Heel handig. Daarna moesten we terug voor de uitslag. Succes! En en goed besluit!
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Dank je wel dames. 2 oktober worden we al verwacht, dus best snel. Weet ik wat me een beetje te wachten staat.
     

Deel Deze Pagina