Intimiteit met pubers in huis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door LeentjeWolkje, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Misschien een beetje een awkward onderwerp, maar ik ben benieuwd hoe andere gezinnen hiermee omgaan.

    Ik knuffel en kus in huis met mijn man, maar hoe ouder de kinderen worden, hoe vaker we "ieeeuuw" te horen krijgen. Dan gaat het niet eens om tongzoenen of overdreven lichamelijke aanrakingen, maar gewoon dingen die we op straat ook zouden durven doen. Ze vinden dat het niet meer hoort.

    's Avonds is het hoe langer hoe moeilijker om nog intiem te zijn met mijn man, omdat ze soms ook wat langer opblijven of in bed nog wat lezen. Bij het minste kraakje van het bed duikt mijn zin al onder het vriespunt omdat ik weet dat ze ons zouden kunnen horen. En vooral ook omdat ik weet dat ik het zelf vreselijk zou hebben gevonden als tiener om mijn ouders bezig te horen. Ik mag er niet aan denken. We doen het dus eigenlijk nauwelijks meer, en dat is jammer.

    Ik vraag me af hoe andere ouders hiermee omgaan en of jullie hier iets van herkennen?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Poeh, (nog) geen last van, maar mijn oudste is pas 12. Als wij staan te knuffelen komt ie er gerust bij met een arm om ons heen (en de rest van de kids ook, heel gezellig haha.)

    En een andere plek in huis, woonkamer, douche?
    Of een ander tijdstip?

    Ik heb soms wel moeite met geluiden, maar dan van de kinderen zelf. Als ik die hoor, dan ben ik wel klaar zeg maar. Dan schakel ik gelijk weer over naar de moeder-modus. :p
     
    NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ja wel herkenbaar...... onze kinderen zijn "nog maar" 8 en 5 maar vooral de oudste komt er nog wel eens uit 's avonds om naar de wc te gaan en die komt dat ook altijd even melden....
    Dus ik heb mijn oren ondertussen ook altijd gespitst... niet echt zin verhogend zeg maar...

    Als mijn vriend me overdag wil knuffelen dan springt de jongste er als een terrier tussen om mij te beschermen :rolleyes:
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Het 1e vinden ze wel prima, maar het 2e is hier ook heel lastig. Sowieso gaat ma zo ongeveer tegelijk slapen met de oudste en ons huis is heel gehorig.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Haha wij hebben het al pre kind: slaapkamer grenst aan die van mijn ouders :p mijn moeder slaapt amper of heel licht dus wil haar niet krakend wekken (zit een enorm dikke muur tussen overigens). Heb zelf ook zeer slechte herinneringen aan hun krakende bed (en dat ze de deur open hadden)

    Geen tv op jullie slaapkamer die aan kan?
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Heel herkenbaar! Ook ik vind het een dingetje. Op zich niet met het knuffelen, dat kan wel gewoon. Maar wel het intiem zijn in bed. Ze gaan tegenwoordig,
    zeker in vakantietijd, veel later naar bed. En vaak slapen ze ook nog niet. Ik vind t echt geen ontspannen idee. Het voordeel nu met t warmere weer is dat ze vaak zelf een ventilator hebben aanstaan en wij een verdieping hoger liggen :D. Maar dan nog :oops:.
    Überhaupt het later naar bed gaan :rolleyes:. Omdat we vaak toch nog even met zijn tweeën willen zijn gingen we afgelopen vakantieperiode daardoor structureel te laat naar bed. We konden wel uitslapen maar toch is t een raar ritme en vaak ben ik dan alsnog veel te moe voor andere plannen. Ik merk hier dus ook echt wel een verschil in met hoevaak het voorkomt t.o.v. 'vroeger'. Aan de andere kant heb ik dit toen ze heel jong waren ook wel gehad. Wat dat betreft hebben we denk ik toch wel verschillende periodes. Persoonlijk vind ik dat niet heel erg, maar meer voor mij man, ik pas me daar wel op aan ofzo :roflmao:. Het zal wel weer beter worden hoop ik :p.
     
  7. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ja zodra je pubers in huis hebt houdt het op met de sex onze zoon gaat in de weekenden en vakanties net zo laat als ons naar bed dus ja dat maakt het lastig. Vaak pakken we ons momentje als hij buiten is en zijn zusje al om half 8 op bed ligt maar dan nog opletten of hij niet ineens thuiskomt.
    En ook al gaat hij vroeg naar bed hij ligt vaak nog tot laat wakker dus dan nog is het niet echt lekker ontspannen zeg maar.
     
  8. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Dan moet het 's ochtends, in het weekend, want pubers slapen heeeel lang uit. :p
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.985
    113
    Vrouw
    Eh, nou gewoon een zoen of knuffel overdag hoor ik ze niet over. Dat doen we gewoon en dat vinden ze blijkbaar niet raar.
    En in bed? Ik heb er alleen moeite mee als er een nog niet thuis is. Want die komt bij thuiskomst altijd melden dat hij/zij er is.
    Tot voor kort sliepen de jongste kinderen op de kamer naast de onze. En de pubers op zolder. Maar nu slapen er twee pubers naast ons. Mijn man heeft de muur extra geïsoleerd. Dus hoop ik maar dat ze niks horen.
    Daar denk ik dan verder maar niet over na, want anders heb ik echt nooit meer zin. En dat kan ik mijn man niet aandoen;)
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Herkenbaar.... helaas!
    Ik denk met heimwee terug aan de tijden dat de kinderen om 20:30 op bed lagen en dus in diepe slaap waren tegen de tijd dat wij naar bed gingen ;)
    Hier maken we tegenwoordig dankbaar gebruik van het feit dat onze kinderen in het weekend uitslapen, dus lang leve de ochtendseks.
    Doordeweeks is dit iets problematischer, aangezien mijn man om 5:30 de deur uitgaat.... zucht, niet echt een tijdstip om eens even lekker intiem te zijn.
    Ik heb de oplossing nog niet gevonden, dus lees mee :)
     
  11. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hoe doe je dat met een puber, tiener en kleuter?
    Puber slaapt laat, slaapt wel uit. Tiener slaapt op een normale tijd, maar is vroeg wakker. Kleuter slaapt sinds een half jaar echt door in zn eigen bed, maar vroeg wakker.

    Wij sturen ze af en toe uit logeren of laten de kids overblijven als we zelf vrij zijn.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben niet veel seks, maar vooral 's nachts. Mijn man wordt 's nachts vaak wakker en als hij zin heeft knuffelt hij mij wakker ;)
     
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Puber slaapt uit. Tiener neemt kleuter mee naar beneden om tekenfilms te kijken. ;)
     
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Oh die van mij zou van een koude kermis thuis komen.. no way dat hij me wakker mag maken voor seks :roflmao:

    On topic. Andere plekken dan in bed? Of zelf eens vroeg naar bed? "Powernapje" na het eten?
     
    MinnieMouse94, wwrr, Shay25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Oh daar zou ik echt niet aan moeten denken. Mijn nachtrust is me heilig.
     
    MinnieMouse94 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  16. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Tieners gaan natuurlijk niet meer uit logeren bij opa en oma. En mijn kinderen gaan ook gewoon mee met ons op vakantie. Dus helaas, veel tips vallen er voorlopig niet te sprokkelen hier :p Mij 's nachts wakker maken voor seks zou trouwens ook weinig worden op prijs gesteld hoor :mad: Powernapjes, of "mama en papa gaan even naar boven" worden op wenkbrouwgefrons onthaald. Dat kon vroeger nog maar nu blijven ze niet meer keurig voor de televisie naar Sesamstraat kijken :D
     
    Kolibrie2 en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Hier 1 van 11,5 en 1 van 8.

    Gewoon 's nachts als ze slapen.

    's Weekends gaan ze zelf naar beneden tv kijken en blijven wij nog een uurtje op bed ofzo.

    Of 's avonds laat als ze op bed liggen en dan seks op de bank.

    Voor corona gingen ze ook nog wel eens logeren en dan namen we het er goed van, zeg maar.
     
  18. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Hier nog geen pubers. Maar hebben jullie een tv op je kamer? Ik zou die aanzetten en de deur op slot.
     
  19. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier ook lastig. Maar wij doen iig de deur dicht en op slot voor het geval dat. En dan zo min mogelijk geluid. Maar als dan het bed kraakt is het voor mijn lastig. Als de dood dat ze ons alsnog horen daardoor. Dus tijd voor een nieuw bed denk ik haha.
     
  20. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Hier nog geen pubers en de 9- en 6-jarige slapen een verdieping hoger, dus dat valt wel mee qua ‘probleem’. Voor de zekerheid wel de deur op slot en gewoon ‘s-avonds of ‘s-nachts. Voor onze dochter er was deden we het graag in het weekend ‘s ochtends, onze zoons mochten dan vroeg uit bed en lekker tv kijken beneden. Maar daar steekt de baby tegenwoordig een stokje voor. Maar de oplossing lijkt me een slot op je slaapkamerdeur en investeren in een niet krakend bed (of een dik kleed ernaast ;)). En als ze dan misschien slim genoeg zijn om uit te vogelen wat jullie daar doen is dat toch ook geen ramp? Dat vinden ze vast ranzig, maar dat lijkt me dan lekker hun probleem. Zolang ze maar niet live kunnen meegenieten. :D
     

Deel Deze Pagina