Irritatie huisarts..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Simmiee, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Even mijn verhaal kwijt hoor.. wat een ellende is mijn huisarts tijdens de zwangerschap! Ik ben echt niet pro medicijngebruik tijdens de zwangerschap maar zo anti als mijn huisarts is ook gewoon heel vervelend! Situatie.. 4 weken geleden een enorme gehoorgangontsteking waar de huisarts niks aan wilde doen. Toen mijn gezicht ineens een zwelling ging vertonen kreeg ik augmentin voorgeschreven wat niet heeft gewerkt (gelukkig werd ik doorverwezen naar de kno en ben ik nu eindelijk aan bijna van die ontsteking af). Maar door de augmentin had ik wel ineens een enorme schimmelinfectie. Na veel vijven en zessen en uiteindelijk een boel tranen (ik kon niet eens meer zitten) kreeg ik daktarin. Dat werkte iets maar niet helemaal.. dus nog 2 x daktarin gekregen. Nog steeds is de infectie niet weg. Nu heb ik gevraagd om een ander middel. Ik bedoel.. dit duurt ook maar.. maar nee.. dit is het enige middel wat je mag gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Dus ik heb zojuist maar gebeld met het ziekenhuis waar ik onder controle ben.. en nee hoor. Er zijn ook andere middelen die wel mogen zoals flucanozol. Alleen zij willen de huisarts niet passeren.. :|
    Dus daar zit je dan met pijnklachten :mad:
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Vervelend zeg zo'n arts. Je kunt het toch ook zelf in de winkel kopen? Of is dat niet sterk genoeg.
     
  3. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ja dat is volgens mij hetzelfde als daktarin. Althans dat zei de vervanger van de huisarts 3 weken geleden.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mogen die capsules ook niet? Die hebben bij mij 2x supergoed gewerkt...
     
  5. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    W
    Welke bedoel je?
    Mijn huisarts geeft aan dat ovules gyno daktarin het enige middel is...
     
  6. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik snap volledig je gevoel... en herken het ook wel. Op dit moment ben ik best tevreden met onze huisarts maar ook in het verleden, wat een ellende gehad. Ik ben gelukkig gezond en heb ze weinig nodig maar als ik iets had werd ik ook vaak hetzelfde behandeld. Keer fikse blaasontsteking gehad, moest ik 2 dagen proberen met cranberrysap en cranberrypillen. Ik ging stuk. Daarna eindelijk antibiotica, die ik dus sowieso niet vaak gekregen heb.... Zou nu veel mondiger zijn maar pff. Ik Zou je echt aanraden om te kijken of je niet naar andere huisarts want het hoeft niet zo te gaan. Wij zijn 2 jaar geleden in onze eigen wijk van tandarts gewisseld, niet omdat de eerste niet goed was maar omdat die elke keer een zooi maakte van de afspraken en agenda en we de helft van de tijd voor niks op de afspraak kwamen. We waren dit zo zat en nou heb ik me toch een leuke tandarts er voor terug gekregen, ben gewoon dolblij!! Heb je toch veel meer aan?!! Want met zo'n gevoel als nu ben je echt niet geholpen. Ander idee is om het gewoon in het gezicht van de beste man/vrouw te zeggen. Wie weet wat dat brengt... ! Succes en natuurlijk ook fijne zwangerschap
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  7. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Nou ik heb zojuist bij de apotheek geleerd dat daktarin en canesten niet dezelfde werkzame stof hebben.. in overleg met apotheek nu eerst maar eens canesten proberen en anders maandag weer overleg met huisarts. Gelukkig vond de apotheker 4 x daktarin ook niet handig.
    We gaan het zien dit weekend.

    Wat een ellende zeg :o:
     
  8. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43

    Ik zit al een poosje na te denken on te switchen. Het grote nadeel is dat alle huisartsen in de omgeving nu in 1 maatschap zitten in ook nog hetzelfde gebouw. Ze vangen voor elkaar op tijdens vakanties, maar als je dezelfde dag terecht moet en het is druk dan word je ook wel bij de andere huisartsen ingepland als je geen bezwaar hebt. Ik vind het hierdoor wel lastig om van huisarts te wisselen.
    Het vervelende vind ik vooral dat mijn huisarts zijn poortwachtersfunctie nogal serieus neemt. Bij mij gehoorgangontsteking is de kno arts enorm geschrokken van de late doorverwijzing bijvoorbeeld. Maar bijvoorbeeld ook dochter had het enorm benauwd, bij huisarts geweest maar omdat haar neusvleugels nog niet heel druk bewogen vond hij dat we het nog even aan moesten zien. Omdat ik toch de nacht niet in durfde met haar om 18uur huisartsenpost gebeld, daar heen geweest en t arme kind werd per direct opgenomen en volgestopt met medicatie want ze had een longontsteking.
    Dit ook achteraf besproken met onze arts en dat gesprek gaf wel weer vertrouwen. En nu denk ik... verdorie.. ik heb voor het eerst in 5 jaar tijd toch wel een gezondheidsissue waarbij extra klachten op komen zetten en dan doe je zo ingewikkeld.. als het niet serieus was dan belde ik toch niet :o:

    De frustratie zit hoog :|
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier heb ik ook wel eens een kuur gehad van 2 eitjes tegelijk..
    Zijn er nog andere huisartsen in de praktijk? Of is het er maar 1.?
     
  10. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43

    Euhm nou grote maatschap met meerdere huisartsen in 1 gebouw maar elke huisarts heeft zijn eigen 'praktijk'. Dus eigen patienten, eigen doktersassistenten etc. Alleen in nood, opvang en spoed nemen ze wel eens voor elkaar waar. Maar het in niet mogelijk om eens zomaar bij een andete huisarts de afspraak te maken.
     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Aiii dat maakt het dan lastiger idd. Hoop dat je er snel af bent!
     
  12. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik ook :roflmao:

    Vind het ook best raar dat ze me zonder blikken of blozen al 3 weken met een schimmelinfectie door laten lopen :eek: Ik bedoel.. dat wil toch geen 1 vrouw?
    Nouja hopelijk werkt de canesten tablet!
     
  13. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Vind het idd ook een beetje vreemde gang van zaken!
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Denk dat je ha zich wel eens beter mag inlezen. Tegenwoordig mag je best veel medicijnen gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Vervelend joh! Bij mij werkt alleen de canesten tabletten en de zalf van het zelfde merk. Misschien kan je die er nog even bij kopen?
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  16. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij zijn na een aantal flinke missers van onze ha ook overgestapt.
    Omdat ik net onder de grens van 2 provincies woon was het wel wat lastig.
    "Gelukkig" kreeg ik een heftige en gevaarlijke bloedinfectie. Mijn oude ha wilde me niet eens zien, dus toen heb ik in paniek die andere opgebeld.
    Sindsdien ben ik nooit meer bij die oude geweest.

    Daarnaast heb ik een chronische schimmelinfectie. Die komt bij stress of hormonale verandering gelijk opzetten.
    Ik heb altijd een zalfje van canesten gyno thuis liggen.
    Die mag je gewoon gebruiken als je zwanger bent.

    Hopelijk is het snel weer over!

    Toevoeging: ik vind het ook bijzonder dat je ha je hiermee door laat lopen. Een schimmelinfectie kan namelijk bij de geboorte heel gevaarlijk zijn voor je kindje.
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  17. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je mag gewoon miconazol orale pillen in je zwangerschap. 2 in 48 uur iig. Want mijn gyn zei dat de schimmelinfectie meer gevaar was dan die pillen.

    Sterkte!
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  18. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    De fluconazol mag je max 2 in de. Zwangerschap. En de laatste 6 weken voor bevalling...

    Wel een maagbeschermer er bij in nemen.
     
    Simmiee vindt dit leuk.
  19. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Toevallig had ik 1.5 week geleden controle in het ziekenhuis en daar vond de arts assistent de schimmelinfectie ook niet zo'n big deal :confused: Terwijl ik het juist vooral eng vind mbt het zwanger zijn (32 weken) ook..

    De canesten tablet heeft zeker heel goed geholpen. Dus ik hou even goed in de gaten of het echt weg is nu. Zo niet dan zoek ik weer contact met het ziekenhuis en hoop dat zij iets willen voorschrijven.
    Ook heb ik besloten om het gesprek aan te gaan met onze huisarts en ook aan te geven dat deze manier van zorgverlening en communicatie niet bij mij past en mij ook geen vertrouwen geeft. En dan zie ik vanuit daar wel hoe dat gesprek verder verloopt..
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  20. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Die bedoelde ik, canesten gyno en dan die capsules. Creme oid werkte bij mij niet afdoende, de capsule perfect (2×)
     

Deel Deze Pagina