Irritaties mbt. je partner/irritante gewoontes

Discussie in 'De lounge' gestart door RoseMurphy, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh heb je even? haha!

    • met stipt op nr 1: niet opruimen en dan mega geërgerd reageren als ik hem vraag zelf nog even de kamer rond te kijken en gewoon zijn eigen troep op te ruimen. Kom aan. Als je vindt dat ik zeur, ruim dan gewoon op. Werkelijk alles laat hij slingeren als het even kan en hij lijkt het expres niet te zien. Denk aan:
    • Vaat laten staan, stoel niet aanschuiven, was nat in de machine laten zitten, opladers overal laten slingeren, pindakaas etc laten staan, vaat achter zetten op het aanrecht boven de vaatwasser o_O.. dat soort dingen.
    • Gordijnen niet ver genoeg open doen en het bed slaat hij wel terug, maar de bedloper met kussens legt hij nooit terug.
    • Kletsnatte handdoeken terughangen. Oh niets zo goor in de badkamer als je je tanden poetst en je wil een handdoek pakken en dat je dan in zo’n natte lap grijpt. Wat doet hij daarmee? Laat dat ding gewoon eens drogen.
    • Boodschappen aannemen en dan enkel de koelspullen terug zetten. Ehhh, de rest? Moet dat krat de hele dag in de bijkeuken staan? Als het aan hem ligt dus wel.
    • De wc deur open laten na het plassen.
    • Prullenbak 4x aandrukken. Nee nee nee. Je absolute hoeveelheid afval vermeerdert niet als je wat vaker de zak ververst.
    • De containers te dicht naast het huis zetten. Ik wil die dingen áchter het huis.
    • Te hard ademen in bed. Vreselijk. Echt de hel.
    • Drinken pakken zonder een ander wat aan te bieden en als ik daar dan wat van zeg: ‘ik ging er vanuit dat je dat zei toen ik in de keuken stond’. Neheeeeeee het gaat om het principe.
    • De manflu hebben terwijl je hoogzwangere vrouw van alles in huis doet en moe is. Dagje ruilen?
    Was ‘m voor nu :p
    Ik erger me momenteel werkelijk aan álles. ;)
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn man is een hoarder ;) Verzamelt echt alles en kan alles gebruiken. Ik ben het tegenovergestelde. Het irriteert mij dan ook. Tijdens onze verhuizing zat hij door de pandemie vast in het land waar wij gingen wonen. Dus ik heb zijn spullen die verscheept moesten worden aardig uitgedund. En eigenlijk heeft hij na 9 maanden maar om 1 dinf gevraagd waar het is.

    Verder irriteer ik mij niet zo snel aan hem. Ook in huis niet, hij zal nooit iets laten slingeren. Bergt alles netjes op zoals het hoor zelfs alle 'meuk' die hij verzamelt.
     
    Gewooniemand en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    *De stem waarmee ie vaak tegen ons zoontje praat. Als ik er al aan denk krijg ik al kriebels. Het komt zo nep en aangeleerd over.
    Hij heeft ass dus dat zal het ook wel zijn maar soms vraag ik of ie een trap tegen zn ballen heeft gekregen.
    * Hij laat alles slingeren, een kwast blijft zo 3 weken op de verwarming drogen totdat ik hem erop aanspreek. Hij wilt het liefst ook alles bewaren.
    * Hij maakt soms zo'n ranzig vies geluid met zn keel
    * Hij moet altijd net dat extra geluidje maken of iets net te hard zeggen/uitvoeren, again,zijn ass maar behoorlijk irritant.
    * Wilt ook altijd net gaan opruimen als ik er mee bezig ben
    * Hij krabt bijna de hele dag, arm,been,hoofd,rug,buik. Super droge huid maar weigert zich in te smeren
    * Boodschappen ruimt ie maar voor de helft op,dan heeft ie geen zin meer of heeft opeens iets anders in zn hoofd
    * Neemt zelf dingen heel letterlijk maar kan zelf niet duidelijk communiceren.
    Vandaag de luiertas vergeten terwijl we ergens op bezoek gingen. Hij zei tegen mij,dat ie de maxicosi en de rest in de auto had gezet. Ik dacht met ,de rest, dat hij de luiertas bedoelde. Nee dus.
    * Moet om alles in discussie gaan en stelt de hele dag door vragen,maar echt om alles.
    * Overlegd nooit en ziet het nut er niet van in. Hij heeft in zijn hoofd om te gaan hardlopen op dat moment en vraagt niet of het uitkomt met de planning.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #44 hummeltje5, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    Dat laatste doe ik zelf juist :roflmao:
    Expres ook trouwens, zodat ik eventjes m'n mini-oplaadmomentje heb.

    Waar ik hem dan weer van verdenk: nadat hij klaar is met 1 kind op bed leggen (andere kind doe ik), expres en/of expres wat langer op de wc gaan zitten, zodat ik automatisch moet afspoelen en opruimen, omdat we nou eenmaal die regel hebben :rolleyes:
    Wel met kanttekening dat hij het vaak zelf dus ook doet en daarnaast 9 van de 10 keer zo lief is om het voor mij te doen als ik daarom vraag (deels omdat ie weet hoe smerig ik het vind om met mn handen viezigheid aan te raken, maar ook deels uit eigenbelang, omdat hij nou eenmaal vind dat hij de vaatwasser beter inruimt dan ik (wat ik natuurlijk weer andersom vind ;)).

    Herkenbaar punt ook die vaat op het aanrecht zetten terwijl het ook in de vaatwasser kan :|
    Maar nog erger vind ik dat ie het niet opstapelt zodat het maar een klein hoekje wordt, maar het complete deel van het aanrecht vol staat :confused:

    Andere punten:
    - zowel bij de wasbak in de badkamer (na het scheren) als op het aanrecht beneden (na het openen van de kraan): hele plassen water laten liggen :|
    - niet nadenken over logica: bijv. het voorzetstuk van de puffer vd kinderen na het schoonmaken met de rand naar beneden zetten ipv. naar boven, zodat er water in blijft staan ipv. dat het eruit loopt..... (ik vermoed trouwens dat ie dit doet omdat de rand het brede gedeelte is, en doorgaans zet je het breedste stuk onderaan, ivm. stabiliteit).
    En zoals eerst de sandalen van de kids aantrekken, en dan pas (een de van) de voeten insmeren, dat soort dingen.

    Lijkt altijd zo'n waslijst aan dingen als je het zo onder elkaar schrijft.
    Maar in werkelijkheid valt het gelukkig reuze mee!

    Aanvulling: wanneer ie kookt legt ie de spatel die inmiddels vol met bakolie zit op het aanrecht. Zo goor!

    Ohhhh dat laatste!
    Dat heb ik met een uitstapje bedenken.
    Op een gegeven moment is de lol er dan ook wel vanaf hoor en denk ik weleens 'nou stik er maar in, als jij alles afschiet wat ik voorstel (waarbij ik nota bene super veel rekening hou met wat hij (niet) leuk vindt!!!) en daarnaast zélf met niks op de proppen komt, nou, DAN NIET!'

    Grrrrr.....
     
    Vero0504, G89 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aparte constatering :|
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja hier vaak ook. Maar vind het alsnog niet netjes. Het zou maar net die ene keer zijn dat ze eens op tijd zijn. :roflmao: En ik raak gewoon gestrest van het idee. Moeten we ook meer haasten met autorijden etc. Daar houd ik gewoon niet van.
     
  7. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Niet als je weet wat ass inhoud.
     
  8. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    En hoe weet je dat zij niet weet wat ASS inhoudt?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik heb het vermoeden dat ik toch wel een beetje de kerel in onze relatie ben :roflmao: sommige dingen doe ik ook, vooral in het huishouden.. haha

    Maar vrouw kan er ook wat van. Ze knalt de kraan altijd hard dicht en gooit de keukenkastjes dicht alsof die dingen anders nooit dicht zullen gaan. Het hele blok kan het horen.
     
    Vero0504 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het eerste is hier zeker! Dingen op de trap laat ik gerust daaaagen liggen. Net als andere zooi. Sokken naast mn bed. Hij is veel opgeruimder dan ik. Toen hij 3 weken in het ziekenhuis lag, wil je niet weten hoe het hier eruit zag :roflmao: Ik hoefde eens niet mn best te doen dingen netjes te houden. Mn auto is ook altijd een zooi. Want daar heeft ie mooi niks over te zeggen, haha.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Heel veel herkenning.

    Jullie moeten eens de voorstelling van Huub Stapel kijken ‘Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus’ heel erg leuk!
     
  12. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Vind je? Sommige dingen heeft mijn man aangeleerd omdat het 'sociaal wenselijk ' is of omdat ie weet dat het 'eigelijk' zo hoort. Zoals mensen vaak op een andere intonatie/manier tegen baby's praat. Dan denkt hij dat dat zo hoort en gaat dat dus nadoen.
    Zoals oogcontact maken,daar moet ie echt aan denken,is niet iets wat voor hem normaal is en is bij hem aangeleerd gedrag
     
  13. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    538
    347
    63
    Vrouw
    Ook hier natuurlijk wel wat irritaties:
    - Als hij groente/fruit schilt gooit hij de schillen in de wasbak ipv in de prullenbak. Dit snap ik nog steeds niet want het is toch net zo ver naar de wasbak als naar de prullenbak?
    -Als hij een hele hard scheet laat met veel geluid. Zo vies!
    -Dat hij weinig uit zichzelf doet in het huishouden en ik het altijd moet vragen. Zou fijn zijn als hij het eens uit zichzelf doet.
    - Als hij in 2 boodschapjes moet halen moet ik naar hem appen omdat hij het anders vergeet.
    -Rechtstreeks uit een pak drinken ipv schenken in een glas
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    -Sokken binnenste buiten uittrekken en zo in de was gooien.
    -Niet opruimen als hij in de keuken bezig is geweest
    -Kleding op de grond laten slingeren
    - de wasbak in de badkamer niet schoonmaken na het scheren
     
  15. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan ben je zo blij dat hij wel het initiatief neemt of meteen doet wat je vraagt...

    - Propt hij de vaatwasser te vol, waardoor die vaat niet goed schoon wordt.

    - Zet hij de vaat op willekeurige plekken terug in de kast en de besteklade. Zelfs een kleuter kan beter ordenen.

    - Gooit hij goedbedoeld de verkeerde kleuren was bij elkaar in de wasmachine... en dan ook nog vergeten dat de nate was in de wasmachine zit.

    - Haalt hij boodschappen en dan komt hij standaard thuis met de verkeerde boodschappen of mist er iets.

    - Stofzuigt het huis zonder eerst met de stofdoek over de kast te gaan en vergeet standaard dezelfde hoekjes.

    - Ik kan nog wel even doorgaan...

    En al 100x keer heb ik mijn hele lieve man vriendelijk van feedback voorzien. Soms heb ik het idee dat hij het expres doet, zodat ik het allemaal zelf blijf doen. ;)
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Hahaha ohhhh allemaal zo herkenbaar :roflmao:
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Mijn man is netter dan ik ben.

    Ik heb ook overal zooi(Nee ideeën!!) Ik bewaar veel maar wel netjes in bakken. Die ik overigens volgde tot ergens van mijn man. Kan overigens wel alles terug vinden:D

    Op dit moment weinig ergernissen. Ik doe het meeste in huis omdat ik de tijd heb. Hij doet de afwas maar vergeet wel standaard het fornuis .
    Groot punt van mijn mannen is dat ze de sokken overal laten liggen dus dat betreft is de zomer handig dan lopen ze beide op blote voeten:D

    Als we ons ergeren geven we dat aan. Sommige dingen blijven langer zo (zijn sokken overal en mijn dozen te vol) maar soms is het ook een kwestie van geven en nemen:)
     
    hummeltje5 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou dat weet ik maar al te goed.
    Niet alleen vanuit vakkennis, maar heb het ook nog eens zelf (en ken meerdere mensen die het hebben).
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #59 hummeltje5, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    Ik las het als: hij praat met een bepaalde stem tegen ons zoontje, hij heeft ass dus dat zal het wel zijn.
    Dáár sloeg mijn reactie 'aparte constatering op'.
    Kwam op mij over alsof het dus pertinent door de ass komt volgens jou, terwijl er mensen zijn zonder ass die met een aparte stem tegen een kind praten en er ook mensen zijn mét ass die zonder een aparte stem tegen een kind praten.
     
  20. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw

    Haha is dit bij elke man niet hetzelfde. Ik herken tot nu toe alles nog hahaha! En hier wordt het ook gedaan als ik het vraag ;)
     

Deel Deze Pagina