Is bloedverlies na IUI normaal?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Denden2018, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Hallo Dames,

    Ik heb gister mijn 2e iui gehad.
    Al voordat de inseminatie plaatsvond zag de gynaecoloog wel dat ik een beetje bruine afscheiding had.
    Hij zei hier verder niks over. Wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
    Het bruinverlies bleef de hele dag. Gisteravond moesten we van de gynaecoloog nog een keer gemeenschap hebben.
    Na de gemeenschap werd het bloedverlies echt rood van kleur en meer.
    Vanmorgen was het weer een beetje minder maar nog steeds heb ik een inlegkruisje/lichte maandverband nodig.
    Is het normaal dat je na de iui bloedverlies hebt? hebben jullie hier ervaring mee?
    Hoelang mag dit aanhouden? en hebben er nog meer dames bruine afscheiding gehad voor de inseminatie, dus vermoedelijk na eisprong?
    Ik had gister trouwens ook lichte buikpijn een beetje zoals menstruatiepijn, een paar uur na de eisprong.
    De 1e iui poging had ik ook een klein beetje bloedverlies/buikpijn maar nu houd het langer aan.
    Ik ben gewoon bang dat deze poging nu ook weer mislukt. i.v.m. dit bloedverlies.

    Omdat ik na de 1e iui al na 5 dagen bloedverlies begon te hebben en na 8 dagen echt ongesteld was heb ik nu Utrogestan ---> progesteron capsules gekregen.

    Graag hoor ik jullie ervaringen !
     
  2. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Klinkt als een gevoelige baarmoedermond. Heb je al een keer een uitstrijkje laten maken?
     
  3. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Nee, nog nooit.
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Misschien dat je dit kan overleggen met de gyn? Het kan gewoon een gevoelige baarmoedermond zijn, maar ook wat ernstigers, vandaar dat een uitstrijkje dan wellicht duidelijkheid geeft als je je zorgen maakt.
     
  5. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Ik denk niet dat het iets ernstigs is, ik heb al zo vaak een inwendige echo gehad, dan hadden ze dat vast al lang gezien.
    In ieder geval ben ik nu helemaal niet gerust gesteld.

    Hopelijk zijn er dames die dit ook hebben meegemaakt?
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Op echo's kan je geen kwade cellen zien helaas. Ik heb het met IUI niet gehad (bloedverlies/bruinverlies) en ik had wel kwade cellen overigens, dus het zegt ook niet alles.
     
  7. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
  8. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Door deze zinnen ging ik er van uit dat je er vaker last van had gehad, vandaar.

    Je geeft ook aan dat het bruinverlies al voor de IUI was en een korte cyclus hebt, dus het zou ook daardoor kunnen komen en niet door de IUI, maar dat de IUI en de seks het alleen wat hebben versterkt.
     
  10. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Ja, ik had wat bruinverlies voor de iui, misschien door de Ovitrellespuit die ik eerder had gezet.
    In ieder geval de gyn. vond het niet zorgwekkend ik zei misschien door de eisprong : dat kan zei hij...
    Ik heb trouwens van mezelf niet echt een cyclus, ik heb PCOS en spuit Gonal f om een eicel te laten rijpen en Ovitrelle om een eisprong krijgen.

    Zijn er nog andere dames die wat bruine afscheiding hadden na een iui? hoelang duurde dit en was je toen wel/niet zwanger?
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan prima een ovulatie bloeding zijn. Zou niet meteen ongerust ervan raken. Hier ook vaak ovulatie bloedingen.. Duurt soms 4 dagen en lijkt een lichte menstruatie.
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  12. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik had heel veel last van vroegtijdig bruin en bloedverlies. Eerst was het enkele dagen voor mijn nod. Door de jaren heen begon het steeds vroeger. Uiteindelijk ook de dag na de iui. Gevoelsmatig maak je dan helemaal geen kans, al bleef de arts beweren dat het niet van invloed was.
    Ik heb toen utrogestan gekregen (op eigen verzoek) en daarmee bleef het weg. Helaas heeft iui mij niet zwanger gemaakt en was er IVF nodig. Al zegt dit natuurlijk helemaal niets over jouw situatie. Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!
     
  13. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw

    Ja inderdaad herkenbaar voor mij. Ik gebruik nu ook utrogestan inderdaad.
    Het bruinverlies is inmiddels zo goed als gestopt, dus het kan misschien ook wel een beschadiging zijn geweest door de eendenbek of zo.
    Tja, er zit niks anders op dan af te wachten... over een kleine twee weken heb ik hopelijk eindelijk eens goed nieuws.
    Dat mag ook wel eens na bijna 7 jaar....
     
  14. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord ! :)
     
  15. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja dat kan natuurlijk heel goed een wondje vd eendenbek zijn. Fijn dat het in ieder geval gestopt is.
    7 jaar, jeetje wat een tijd! Hier 3,5 jaar moeten wachten en vond dat al lang!
    Zijn jullie nu pas de mmm ingestapt dat jullie nog met iui bezig zijn?
     
  16. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Hoi,
    Helaas was het bruinverlies vanmorgen weer wat meer... echt vreemd. Vraag me echt af hoelang zo'n bloedverlies na een iui normaal mag duren.
    Kan je van die utrogestan bolletjes ook bruinige afscheiding hebben? Misschien is het dat dan wel...
    Pff.. je word er zo onzeker van.
    Nee, we zijn in 2012 gestart in het ziekenhuis. Daar zeiden ze na wat onderzoeken dat ik geen pcos had. Eerst moest ik clomid proberen. De 1e keren sloeg dit aan en had ik een mooie eisprong. We moesten gewoon thuis gemeenschap hebben.
    Helaas resulteerde dit niet in een zwangerschap. de volgende cyclussen met clomid sloeg het niet meer goed aan en werd de dosering opgehoogd. Na een paar maanden was ik nog steeds niet zwanger. We werden doorgestuurd voor een zaadonderzoek van mijn partner.
    Hiermee bleek alles goed. Toen raadde ze mij een onderzoek aan om de doorgankelijkheid van de eileiders te bekijken.
    Omdat ik nooit echt een goede cyclus had van een menstruatie en toch alle symptomen had van pcos ben ik opzoek gegaan naar een ander ziekenhuis.
    Na een tijdje rust zijn wilden we het gewoon nog een beetje zelf proberen, ik was nog niet toe aan al die ziekenhuisbehandelingen en hormoonkuren.

    Toen ben ik bij het ziekenhuis terecht gekomen waar ik nu nog steeds zit. Deze gynaecoloog zag meteen dat ik wel pcos had.
    Eerst hebben we nog een keer clomid geprobeerd omdat ik nog niet toe was aan het spuiten, maar ook dit sloeg niet aan.
    Ik ben toen met veel moeite 14 kg afgevallen. Toen ik weer terug ging naar het ziekenhuis omdat ik nu wel klaar was voor het spuiten, vond de gynaecoloog het zo goed dat ik zoveel was afgevallen dat hij toch voorstelde om eerst nog eens clomid te proberen omdat ik zoveel afgevallen was, was er een goede kans dat het nu wel aansloeg.
    Helaas was dat weer niet het geval.
    Ik zou nu 2 keuzes hebben. Of een operatie waarmee ze verschillende ei blaasjes zouden wegbranden, of spuiten met gonal F.
    Ik zag een operatie al helemaal niet zitten dus heb toen voor Gonal F gekozen.
    De eerste keer spuiten was doodeng ! Inmiddels ben ik het wel gewend, maar dat wil niet zeggen dat ik het af en toe niet zwaar meer vind.
    De eerste cyclus had ik eerst nog geen reactie, toen werd de dosering opgehoogd maar toen had ik gelijk over stimulatie. Ik had 4 rijpe eicellen, was super blij, maar hier mochten we geen gebruik van maken omdat de kans op een 3 of 4 ling veel te groot was.
    Ik was toen enorm teleurgesteld. Had ik eindelijk eitjes, werd er niks mee gedaan en had ik alles voor niks gedaan.
    De maand erna hadden we de goede dosering gevonden en had ik 2 mooie eicellen.
    De 1e iui was een feit. Super spannend. Alleen kreeg ik na 5 dagen al bruine afscheiding en na 8 of 9 dagen was ik al volledig ongesteld.
    De maand erna reageerde ik niet op het spuiten omdat ik ''Zwanger worden'' multivitamine capsules van etos had gebruikt, ik dacht hiermee goed te doen, maar hier zit een kruid in, vitex agnus castus, waar ik niet goed op reageerde en waardoor het spuiten niet aansloeg.
    Heel mijn cyclus was in de war en ik moest zelfs aan de pil om alles te resetten.
    Deze maand had ik gelukkig wel een mooie langzaam groeiende folikel door het spuiten en nu heb ik dus vrijdag de 2e iui gehad.


    Wat ik wel vreemd vind is de bruine afscheiding/lichte bloedverlies steeds.
    Erg vervelend en je word er vooral heel onzeker van.
    Ga morgen toch maar eens naar mijn ziekenhuis bellen of dit zo hoort.
    Je zou toch denken met die ustrogestan bolletjes blijft het weg tot de zwangerschapstest....
     
  17. Nyma

    Nyma Bekend lid

    14 nov 2017
    570
    301
    63
    Vrouw
    Hallo, ook hier na de 1e IUI ook buikpijn en veel bloedverlies. Nu moet ik zeggen dat ik net als @dame82 al tijden vanaf de ovulatie tot aan de menstruatie bruinverlies had.
    Alleen na de IUI had ik echt veel rood bloedverlies, bijna zoveel als een menstruatie. Stond op het punt om het ziekenhuis te bellen. Maar het ging na 2 dagen over, het ging weer over in het 'normale' bruinverlies. Vlak voor NOD hield het bruinverlies (bijna) op, en was ik zwanger! (daarna wel weer veel bloedverlies gehad maar dat is een ander verhaal ;))

    Dus, bloedverlies na de IUI kan en je kan ook zeker nog zwanger worden deze ronde! Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd even contact opnemen met je gynaecoloog!
     
    Denden2018 en dame82 vinden dit leuk.
  18. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat een lange weg zeg! Je onzekerheid mbt het bloedverlies is heel herkenbaar. Ik werd er op een gegeven moment echt gek van. Naar de wc gaan was behoorlijk stressvol. Hopelijk gaat de utro ook goed voor jou werken!
    Op het forum zijn wel enkele meiden die hetzelfde hebben en dezelfde struggles dus. Gelukkig raken veel toch zwanger. Hopelijk is het jullie ook snel gegund!
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  19. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Je hebt kans dat je een klein wondje hebt dat steeds opnieuw open gaat.
    De utro bollen kunnen er misschien langs gaan zodat t weer open gaat of je raakt t per ongeluk met je vinger of iets aan. Zou me er niet meteen druk om maken
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  20. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je antwoord !
    Die 2 wachtweken zijn echt zo zenuwslopend … maar dat ken je waarschijnlijk als geen ander :)
     

Deel Deze Pagina