Is de pil nog veilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kato98, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Hoi, de vragen die ik stel, lijken misschien dom, maar ik vraag het me gewoon af... ik heb dus een spiraal sinds 4 weken, maar moet de pil nog 2 weken slikken tot de controle. 2 weken geleden had ik opeens buikgriep, ik had nooit diarree of moest nooit overgeven binnen de 4u na het innemen, dus dat is in principe geen probleem. Ik heb wel 2 dagen medicijnen genomen: dafalgan, enterol en antimetil. In de bijsluiters vind ik niets over interactie met de pil. Daarnaast moet ik ook telkens als ik mijn pil geslikt heb, veel boertjes laten. Meestal is er geen reflux van mijn maaginhoud, maar soms kan het wel eens een klein beetje zijn. Maar ik voel het meestal niet tot in mijn keel. Ik probeer dus ook veel water te drinken nadien zodat ik alles binnen heb. Zou mijn pil nog werkzaam zijn?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja hoor, je hebt paracetamol gebruikt, probiotica en iets met gember; allemaal prima. Je hebt nooit rap na de pil overgegeven of diarree gehad. Geen enkele reden om aan te nemen dat hij niet zou werken. Plus je hebt ook nog eens een spiraaltje...
     
  3. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ja ik vind vanalles over diarree en overgeven, maar niets over reflux of boertjes laten. Zoals je zei, heb ik nooit moeten overgeven. En ik heb inderdaad een spiraaltje, maar heb om de 4tal dagen venijnige steken, precies thv mijn rechtereierstok, die een piek bereiken, terug afnemen en dan enkele minuten later opnieuw pieken. Als ik eens binnenin voel, dan voel ik 1 kort draadje en 1 langer. Dus hij zit er in ieder geval wel nog...
     
  4. Saskia82

    Saskia82 Lid

    4 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Ik zou altijd uit kijken met de pil, ben gewoon zwanger geworden. Waarschijnlijk toen ik pas anti biotica had gehad.
    Boeren zal geen invloed hebben.
    Ik denk dat diarree / overgeven en medicatie wel invloed kan hebben maar dit zal ook per persoon verschillen.

    Ik stap over op implanon denk ik, volgend3 week heb ik een afspraak.
     
  5. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb maandag even gebeld met de gynaecoloog en ze bevestigde mij dat alles wat ik zei, inclusief de medicatie, geen invloed heeft. Ik vind het ook moeilijk om op de pil te vertrouwen en zal blij zijn als ik binnen anderhalve week te horen krijg dat het spiraaltje perfect zit en ik de pil de deur uit kan gooien!
     
    Saskia82 vindt dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Geen enkele anticonceptie is 100% veilig, ook het spiraal laat weleens een steekje vallen.
     
  7. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Maar dan kan het in ieder geval mijn eigen fout niet zijn. Dat is een risico dat je met de pil wel hebt.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Het is ook fijn als je na 6wkn een echo laat maken om te kijken of hij goed zit. Vaak moet dat in het zkh en kost dat 50 euro, maar je kunt geen kind opvoeden voor dat bedrag :)
     
  9. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb 25 maart een afspraak voor een echo bij de gynaecoloog om te kijken of hij goed zit! Is inderdaad super fijn, want aangezien ik 20 ben, nog studeer en mijn vriend 22 is, is een kinderwens (nog) niet aan de orde :)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina