Ons meisje is op het moment echt een klein draakje. Als ze haar zin niet krijgt of het gaat niet snel genoeg dan loopt ze mieren. Hetzelfde als ze iets niet mag of krijgt. Iedere morgen om 04.30 wakker (slaapt na goedleggen en speen geven wel verder). Hangt de hele dag aan onze broek. Wil alles eten en drinken wat wij eten/drinken en eet onder luid protest haar eigen eten. Herkennen jullie dit/
Ik herken dit helemaal! Ik vond de periode van 11 tot 12 maanden de lastigste tot nu toe. Hij was toen echt een draak met een hoofdletter D
Joepie die van mij is daar nu al mee begonnen...en ze is nog maar net 10 maanden. Nu maar hopen dat het ook snel weer voorbij is.
Ik vind het ook heel lastig. Ga je erin mee dan heb je straks zo'n kind dat weet dat ze haar zin krijgt door zo te dreinen aan de andere kant heb ik ook geen zin me constant in de haren te hebben met haar. Ik probeer het dus maar zoveel mogelijk te negeren.
Dit onderwerp was ik nu net aan 't zoeken, moet f mijn frustaties kwijt, hoor... Hier eentje die me 't bloed onder de nagels uit haalt! Slaapt heel slecht overdag, wil niks eten, niks is goed, vermaakt zichzelf niet meer, is (maar dat is al 'n hele tijd) vroeg wakker en ga nog maar even door... hij is echt uit zijn doen... Hij heeft vorige week de 11-maanden prik gehad en dacht eerst dat dit nog de uitwerking was, hij heeft namelijk ok een beetje verhoging gehad en is snot-verkouden, maar echt: onder 't eten had ik bijna de neiging om hem een draai om z'n oren te geven, GEK wordt ik ervan... en dan heb ik er nog een die CONSTANT aandacht vraagt, die echt nodig naar school toe moet... Vind je 't gek, dat is 's avonds helemaal DOODOP ben???!!! Sorry, moest 't even kwijt... Ga maar weer 'n stukje wandelen met de twee draakjes... Gr's Niki
Ow meiden, wat herkenbaar! Ik ben de hele dag politieagentje aan het spelen! Alles doen wat niet mag, zucht... En ik weet dat ze sommige dingen écht wel doorheeft die niet mogen. En toch lekker blijven uitproberen! Miepen en zeuren en als ze buiten de box wordt neergezet de héle tijd om mij heen hangen. Overal waar ik ga kruipt ze mij achterna. En druk! Eten doet ze op zich wel prima, maar hier is het drinken een stuk minder! En slapen? Tja... ze slaapt onrustig en is in de avond elke keer wel een paar keer wakker. Een beetje verdrietig en soms ontroostbaar als ze tot de ontdekking komt dat ze haar speen kwijt is. In de nachten gaat het prima, maar vaak wel weer op wisselende tijden wakker in de ochtend. Dan weer erg vroeg, maar vanochtend ineens pas om 8:45u. Overdag snel moe, maar dan weer niet meteen willen slapen. Het hele ritme ligt overhoop, maar ach... ik kijk maar gewoon waar ze aan toe is en zie het wel! Ik merk dat ze druk bezig is met nieuwe dingen leren. Ze brabbelt nu sinds een week ineens veel meer en er komen nieuwe klanken bij. Ook oefent ze met losse stapjes zetten... Pfff, kind, doe toch eens rustig aan! Als ik iets tegen haar zeg, of wat doe, dan zie je haar kijken en denken, en dan vraag ik mij wel eens af wat er op dat moment in dat hoofdje omgaat Het is wel zo af toe erg vermoeiend, soms frustrerend... maar o zo bijzonder om dit allemaal te zien gebeuren. Ik ben nu al erg benieuwd naar alle nieuwe dingetjes die ze gaat ontdekken en gaat doen! Succes met jullie schatjes en even doorzetten!!!
ik geloof niet zo in sprongetjes maar ik moet toegeven dat mijn zoontje sinds een week ofzo ook een draakje is! hij is echt enorm driftig! bijvoorbeeld als ik hem op het aankleedkussen leg, gaat hij keihard schreeuwen. niet eens echt huilen, maar echt flink gillen en schreeuwen. hoofd naar achter gooien. en als ik hem in de box leg precies hetzelfde. en hij vermaakt zich totaal niet met zijn speelgoed, maar wil constant bij dingen waar hij niet bij mag/kan. stoot zich dan weer om vervolgens weer te gaan brullen. en ook korte slaapjes overdag. pffff ik merk nu echt dat het opvoeden begint. echt z'n zinnetje proberen te krijgen. als dat niet lukt ( of als ik niet snel genoeg zijn boterhammetje gesmeerd heb) gaat ie echt blazen en snuiven. en vervolgens huilen ik hoop dat het een fase is. maar ik besef ook heel goed dat het ook erger wordt met dit soort dingen. zin doordrijven etc.
Oh, hier is het ook echt verschrikkelijk! Mijn zoontje wil NIETS. We zijn zowiezo al vanaf zijn geboorte bijna elke nacht wel een keer of 5 wakker op zijn minst, maar nu is het echt een drama. We zijn meer wakker dan dat we slapen op het moment. Hij heeft ook verlatingsangst opeens en wil ook niet naar de kinderopvang. Eten is een drama, alles op de grond gooien. Verder zit ie overal aan wat niet mag en wil hij niet in de box. Overdag is ie moe maar ben ik zo 1,5 uur bezig voordat ie eindelijk eens gaat slapen. Vervolgens is ie na een half uur zwaar overstuur wakker en ben ik een uur bezig om hem te troosten, maar slapen ho maar. Het enige wat hij leuk vindt is bij mij voor op de fiets. 's morgens is ie na een vermoeidende nacht ook gewoon een uur eerder wakker dan normaal. Hij hangt de hele dag aan mijn benen (als ie niet iets aan het doen is wat niet mag tenminste ). Ik snap echt niet hoe mensen met een drieling dit doen. Succes allemaal!
He chantal, wij zitten hier ook nog 'gezellig' in de 8,5 maanden sprong, net als Sjanienu. Maar wilde gewoon even 'sterkte' wensen zeg maar.
Heel herkenbaar. Hier zijn we er nu uit en het zijn pittige weken geweest, maar wat ze nu ineens weer kan en doet? Kijk daar maar naar uit, succes