Is dit de 11 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby70, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby70

    Debby70 Actief lid

    22 dec 2005
    470
    0
    0
    Hey Dames,

    Wij weten niet meer wat te doen.........het naar bed gaan en slapen is nu al 4 weken een drama,zodra ik zeg gaan we zo slapen begint ze al met jammeren en bij het neerleggen word het krijsen.Als we haar een maal in slaap hebben word ze om de 45 min wakker,we troosten haar dan en ze slaapt weer verder tot de volgende 45 min enz.

    We hebben het bedje al anders gezet,we houden ons aan een vast ritueel we hebben haar al heel vaak 10 min laten huilen dan troosten enz enz.
    De huisarts kan niets vinden,de oortjes zijn goed,ze heeft al wat tandjes en we gebruiken ook af en toe een zetpilletje of dentinox,honger is het ook niet.

    We zijn een beetje uitgeput,is dit nu een sprongetje?zo ja hoelang duurt zoiets,of heeft iemand tips?

    Alvast bedankt

    Groetjes Debby
     
  2. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi, klinkt al de 11 maanden sprong en die duurt vrij lang volgens oei ik groei maar bij de meeste babies 5 weken maar kan ook 7 weken.

    Misschien heeft je kindje ook een beetje last van verlatingsangst of valt dat overdag verder wel mee?

    Als het de sprong is dan leren ze nu hoe ze dingen in een bepaalde volgorde moeten afhandelen om doelen met succes te kunnen afhandelen (?!@$#$%).....je baby probeert dingen in elkaar te zetten..volgens het boek dan he?

    Vanaf 47 weken zou het beter moeten gaan. Ik heb het hier nu ook een beetje met Fleur, vooral dat 45 minuten slapen overdag. Maar hier ligt het volgens mijn aan het doorkomen van tandjes. Pfff....het is soms wel vermoeiend he?

    Succes ermee, het is gewoon een fase hopelijk.

    Marijn
     
  3. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Klinkt zeker als een sprongetje.
    Bij Stijn was hij ook echt heel erg, bij Stijn duurde het ongeveer 3 weken.
     
  4. sammmie

    sammmie Actief lid

    6 sep 2006
    154
    0
    0
    Klinkt voor mij allemaal bekend!
    Ook hier last van de 11 maanden sprong. Hopelijk is ze er heel snel overheen, ben ook benieuwd of er dan echt verandering komt in d'r slaapgedrag.
    Ze slaapt nu al weken 'slecht'. Continu wakker. Ook snachts slaapt ze heel licht. Meestal tig keer een speentje erin... vermoeiend.

    Als het goed is moet Nikita tegen het einde van de weken zitten waarin ze de sprong aan voelt komen. Volgens het boek hebben ze dan het meest last ervan.
    Hebben jullie er ervaring mee dat zodra de sprong genomen is, de 'klachten' (klinkt dat naar...) ook verdwijnen?
     
  5. joanna76

    joanna76 Lid

    8 apr 2008
    16
    0
    0
    Styliste
    Ook hier worden we gek van ons mannetje. Overdag is meneer gezellig en vrolijk, maar hij wordt sinds vorige week donderdag elke nacht standaard om 01:00 :confused: wakker!

    De ene keer lukt het om hem even te troosten en daarna weer gelijk in z'n bedje te leggen, maar veel vaker is het een nachtelijke krijspartij... Wordt er zo moe van. Helaas heb ik ook niet de gave om gelijk in slaap te vallen na zo'n escapade, ik lig gelijk 2 uur wakker!

    Ik ben ook opzoek naar tips en of goede raad.

    groetjes Joanna
     
  6. Debby70

    Debby70 Actief lid

    22 dec 2005
    470
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb gisteren geprobeerd met naast haar bedje te zitten en dan steeds verder weg te gaan zitten dat heeft een dik uur geduurd voordat ze ophield met huilen,ik vond het erg zwaar om te doen en weet niet hoeveel dagen je dat moet volhouden?

    Ze ligt nu ook te huilen omdat ze niet wil slapen verder is ze gewoon vrolijk aleen het slapen is een ware nachtmerrie,ik hoop zo dat er snel weer verandering in komt.

    Groetjes Debby
     
  7. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra heeft dit ook gehad en na een weekje of2-3 was het ineens weer over
     

Deel Deze Pagina