Is dit een allergische reactie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bozoe, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja echt te zot voor woorden. Ik bel morgen de zorgverzekeraar. Heb nu wel voor drie maanden Neocate gekregen maar alsnog, wil gewoon dat iemand haar nakijkt.

    Ik verwijder onderstaande foto zo weer. Ik vind het vrij extreem. Haar schedel zit onder allerlei kleine blaasjes. Ze is nu trouwens alleen maar aan het huilen sinds vanmiddag (toen zijn we weer begonnen met de Neocate).
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    ik zou een ander ziekenhuis proberen!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    ze heeft geen honger?

    Heeft ze ook wat reflux achtige klachten of niet?
    Helpt het als je haar omhoog houdt? gewoon lekker bij je houdt?
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ze begint te huilen tijdens de fles, laat los en wil vervolgens niet meer. Daarna is ze erg onrustig. Dan bied ik de fles opnieuw aan en begint het hele riedeltje weer opnieuw.

    Vervolgens heeft ze hem op deze manier wel leeg maar is ze erg onrustig en alleen maar aan het huilen na de fles.
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    de fles gaat ook niet te langzaam?

    Lastig.. mijn dochter deed dat voor we met de pepti begonnen... en is na de pepti een stuk verbeterd..

    Ik heb eigenlijk ook niet echt tips :(
    Behalve dat ik het echt heel rot voor je ben dat het zo moeizaam gaat allemaal
     
  7. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Vervelend, helaas geen tips :(

    Ben benieuwd wat de zorgverzekering zegt, er zitten nog 4 anderen hier vlakbij dus 1 heeft vast wel eerder plek.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Oef, niet fijn :(
    De vlekjes en andere klachten die je omschrijft doen mij toch heel erg aan koemelkallergie denken... J had soortgelijke plekjes en ook de onrust komt mij erg bekend voor.
    Zag hier na een dag of 4-5 na start Nutramigen pas écht verbetering.

    Fijn dat jullie weer Neocate krijgen! Belachelijk die lange wachttijd voor het ziekenhuis, hoop dat jullie toch sneller terecht kunnen!
     
  9. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Hoe is het nu ? heb je nog contact gehad met de zorgverzekering??
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @lorreke ik heb inderdaad contact gehad en was van plan om een verwijzing naar het UMCG te vragen aangezien de wachttijd daar twee weken is. Echter kreeg ik vandaag een brief van het Martini en we kunnen over twee weken al terecht :).

    De Neocate weigerde ze trouwens echt dus heb zelf Nutramigen gekocht (is via de Sorgente en dus zorgverzekering niet meer te leveren tijdelijk). En de bulten en eczeem achter haar oortjes zijn zo goed als weg.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  11. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Wauw! fijn om te horen dat het wel snel kan :D
    ahh lastig dat het via e zorgverzekering niet leverbaar is, maar nu dus gekocht op eigen initiatief en eigen kosten?
    Dan kan je dat ook mooi aangeven in het ziekenhuis maar goed als er leveringsproblemen zijn is het wel lastig.
     
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @lorreke de Nutramigen is eerst voorgeschreven door de arts alleen het bedrijf Sorgente kan dit niet leveren en mijn verzekering dekt het alleen als het via hen is. Dus inderdaad op eigen kosten, wel in overleg met de arts.

    Maar helaas de pret was van korte duur. Vanochtend zat ze er al weer helemaal onder. Welgeteld twee dagen een egaal huidje gehad en nu weer rode plekken, blaasjes en eczeem. Ze is ook erg onrustig.

    Weet iemand of Nutramigen Puramino veel verschilt qua smaak ten opzichte van Neocate? Want wellicht heeft ze toch "sterkere voeding" nodig. Maar aangezien die Neocate er met geen mogelijkheid in gaat.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Volgens mjj heeft @Averlhach hier ook verstand van...?
     
  14. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Wat jammer dat het voor korte duur was. ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
     
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet niet wat de smaakverschillen tussen neocate en nutramigen is. De samenstelling is niet identiek, dus de kans is groot dat de smaak anders is.

    Sowieso hebben sommige kindjes echt even nodig om te wennen...
     
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    We krijgen als het goed is morgen de Nutramigen Puramino geleverd. Het ging even goed met de gewone Nutramigen maar de uitslag en bulten zijn nu weer extreem aanwezig, dus de kans dat er sprake is van een KEA lijkt mij wel vrij groot helaas :(. Hopelijk reageert ze goed op de Puramino.
     
  17. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Het smaakt als rioolwater, dus daar zou dat aan kunnen liggen ;) Maar twee dagen testen...sorry hoor, ik moest er gewoon om lachen :oops: Maar goed, de anderen hebben je daar al prima in geadviseerd.

    Puramino is ook niet bepaald lekker helaas. Maar daar zit geloof ik soja in en dat zit niet in Neocate, dus het zou kunnen dat ze daar op reageert. Maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor.

    Er bestaat ook nog Novarice, op basis van rijst. Deze schijnt smakelijker te zijn :) Of Hero Baby Allergy Care...die is sterk verknipt, maar helaas niet volledig koemelkvrij. Toch kan dit soms genoeg zijn :thumup:
     
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als alle klachten over waren en na wisselen van voeding terug komen dan weet je vrijwel zeker dat het door een allergische reactie komt.

    Ik heb 2 kindjes gehad die als baby of dreumes kwa hadden en beide zijn er vanaf gekomen. De kans is heel groot dat het voor de 4e verjaardag over is. Het is nu alleen lastig ivm de voeding en leveringsproblemen.
     
  19. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hadden jouw kindjes ook huiduitslag? Zoja, mag ik je dan een priveberichtje sturen?
     
  20. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Pb mag altijd.

    Mijn jongens hadden geen huiduitslag, maar beide darm problemen.
     

Deel Deze Pagina