Is dit een bíjna positieve ovulatietest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nen87, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hallo dames,

    Even korte toelichting: ik ben aan de pil sinds vorig jaar december. Heb net een stopweek achter de rug en ben afgelopen vrijdag weer begonnen aan een nieuwe strip. Sinds vorige week woensdag echter buikklachten gehad. Deze klachten had ik alleen overdag, dus de pil die ik 's avonds nam bleef er gewoon in. Nu voel ik sinds gisterochtend een soort trekkend raar gevoel links en rechts in mijn onderbuik wat ik herken van de eigroeipijn die ik had als ik niet aan de pil was. Sinds vandaag is mijn onderrug ook een beetje gaan zeuren. Omdat ik dus nu duidelijkheid wilde of er een ovulatie aan zit te komen, ondanks de pil, heb ik net een kruidvat ovulatietest gedaan en daar kwam dus het volgende resultaat uit. Ik weet dat je altijd LH in je urine hebt, maar de pil zou dit moeten onderdrukken toch? Ik zit vandaag dus op CD 13. test1.jpg test2.jpg
    Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft of nog iets aanvullends kan zeggen over de betrouwbaarheid van de pil nu? De apothekersassistente verzekerde me vanmorgen namelijk dat die wel veilig is, omdat hij zeker 6 uur in mijn lichaam heeft gezeten en dus opgenomen zou moeten zijn..

    Groetjes
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    De pil is betrouwbaar en dit is geen test die erop wijst dat de eisprong snel komt.

    Helaas staat deze test erom bekend dat ze onterecht donkere strepen geven :)
     
  3. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hij is pas positief als het test streepje even donker of donkerder is als de controlestreep en dat is hij niet. Plus wat @RoGiJuLi zegt, deze testen hebben vaak zo'n streep zonder duidelijke aanleiding. Voor je eigen kun je natuurlijk door blijven testen, maar als je netjes elke dag je pil slikt, dan is de kans klein dat je een eisprong krijgt.
     
  4. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Eigenlijk wist ik ook van jaren geleden dat niet iedereen positief is over deze testen. Alleen voor iemand die nu niet actief probeert zwanger te worden, vond ik de prijs van CB ovulatietesten een beetje te gek...
    Ik ben zeer trouw met de pil, dus daar kan het sowieso niet aan liggen. Blijft alleen gek dat ik wel het gevoel heb dat er iets groeit/op springen staat...
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dan ga je ff naar de action en haal je daar testen. Of de etos eigen merk ;)
     
  6. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Kan vandaag niet naar die winkels (woon ik ver vandaan). Net dus maar een setje dipsticks besteld van sensitest. En mocht ik intussen toch dat onwaarschijnlijke ei krijgen, dan zal ik dat wel merken want die is nog nooit langs me heen gegaan haha
     

Deel Deze Pagina