Is dit een likdoorn? (foto)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Mijn dochter heeft onder 1 voet al een tijdje een eeltplek. Maar nu zien we er een zwart puntje in zitten en vragen wij ons af of dit een likdoorn is?

    Misschien iemand hier die dat kan zeggen? Als je erom Googled zijn er zoveel verschillende dingen die veel op elkaar lijken. Een likdoorn is met behulp van pleisters volgens mij relatief makkelijk te verwijderen. Al heb ik hier geen ervaring mee. IMAG6693~2.jpg
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ziet er voor mij meer uit als een wratje
     
    dds vindt dit leuk.
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dat is echt geen eeltplek. Lijkt mij ook een wrat.
     
  4. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Zoiets had ik ook, was een wrat. Ook ik dacht dat t een likdoorn was.
     
  5. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Hoi,

    Dat is een wratje, ze is veel te jong voor een likdoorn. Onze dochter had dit ook en ik dacht aan een likdoorn. Dus likdoornpleister gekocht. Voor de zekerheid pedicure gebeld en zij heeft even gekeken: wratjes, veel te jong voor likdoorns...
    Hier hebben we het op aanraden van de pedicure zo opgelost: 5 dagen nagellak met wattenstaafje aangebracht op wratje, 2 dagen niet, 5 dagen wel, 2 dagen niet. Toen was het wratje weg. Als wratje op dese manier na 3 weken niet weg is dan aan laten stippen bij de HA.
    Wattenstaafje alleen schoon in nagellak dopen!
    Door de nagellak krijgt het wratje geen zuurstof meer en na een aantal weken gaat ie dan vanzelf weg.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dat is een wrat.
     
  7. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Lijkt me een wrat.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad een wrat, ik zou sowieso eerst het eelt eens verwijderen want dan zie je beter wat er onder zit. Even na het badderen met zo’n papieren vijltje vijlen.Als ze er last van heeft zou je hem kunnen laten aanstippen bij de huisarts maar het is een virus en het lichaam zal het vanzelf opruimen maar wel erop letten dat ze niet gek gaat lopen. Mijn oudste dochter had ook een flinke wrat met veel eelt en die ging op de zijkant van haar voet lopen, paar keer laten aanstippen en een strandvakantie en ineens was die weg.
     
  9. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Oké dank voor alle reacties. Wat is het zwarte puntje, vraagt mijn man zich af.

    En ik wil dit bovenstaande advies wel proberen. Mijn man is in het verleden zo vaak met wratten bij de huisarts geweest. Stikstof gebruikten ze niet meer, maar wat er voor in de plaats gebruikt werd hielp voor geen meter, maar liet wel vreemde plekken na.

    Dus wattenstaafje in de naggelak, beetje erop. 5 dagen lang, elke keer zelfde tijdstip. Twee dagen niet, en dan weer vijf dagen wel? Waarvoor zijn de twee rustdagen dan, vraag ik mij af. Bedankt in elk geval voor deze uitgebreide tip!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Idd geen likdoorn. Heb zelf ervaring met likdoorns en ziet er anders uit!
     
  11. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Het zwarte puntje zou een teken zijn dat de wrat aan het weggaan is. Maar dat zal wel een fabel zijn, want ik had dus jaaaren eem voetwrat met zwart puntje. Ik heb uiteindelijk met zo'n zalf gesmeerd zodat de huid er omheen wat los liet en de wrat beter in beeld kwam. En daarna een paar keer laten aanstippen. Maar was echt pijnlijk, ik kon ook slecht lopen voor even. Maar dat zal liggen aan de plaats van de wrat.
     
  12. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Ik had het vroeger ook, met puntje erin, idd een voetwrat en een laag eelt. Ik heb m een paar keer laten aanstippen bij de huisarts (aaauwie) en toen was het weg. Nagellak smeren klinkt beter, aanstippen was echt pijnlijk.
     
  13. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.188
    496
    83
    Je kan ook voelen wat het is. Als je er op duwt en het doet pijn is het een likdoorn en als je erin knijpt en het doet pijn is het een wrat, dacht ik . Maar vind het er ook meer uitzien als een wrat.
     
  14. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Wratx is een topmiddel , 1 x per week aanstippen met wattenstaafje ( pijnloze simpele behandeling )
    Het is ontzettend aggrresief spul dus echt huid erom heen niet aanraken en zeker niet vaker aan stippen dan in de bijsluiter staat .
    Ik heb in het verleden mijn hele voet onder de wratten gehad en tot wanhopige toe echt alles maar dan ook alles geprobeerd en niks hielp of de wrat leek verdwenen maar kwam na korte tijd zo weer terug .. zelf de enorm pijnlijke bevriezing bij de huisarts hielp niks ! Tot dat dit op de markt kwam .. wat een uitvinding ! En ben echt nu al jaren van de wratten af ze zijn nooit weer gekomen en indien er weer ooit een komt koop ik dit middel direct weer , pijnloos en snelle effectieve methode :)
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Wrat. Dat puntje is waarschijnlijk een klein bloeduitstortinkje.
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Tegen mij werd vroeger altijd gezegd dat bij een zwart puntje het virus eruit komt. Daar zullen ze wel mee bedoeld hebben dat de wrat weg aan het gaan was.
     

Deel Deze Pagina