Is dit een raar voorstel aan mijn gyn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamar, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    IK heb al sinds dat ik 16 weken zwanger ben last van bekkenklachten. Heb daardoor ook halve dagen gewerkt en dat net vol kunnen houden! Met dank aan mijn collega's!

    Nu heb ik verlof en het wordt er niet beter op, heb veel pijn, wil echt nog wat "babyvoorbereidendwerk" doen, maar ik merk dat het eigenlijk niet gaat!

    Nu heb ik 4 aug een gesprek met mijn gyn over de bevalling. Nu wil ik voorstellen om vanaf 37 te kijken of mijn lichaam al iets van bevallingstekens heeft! En dan te strippen, volgens mij heeft het anders geen zin.
    Gelukkig wordt er in dit z'huis, zowiezo met 41 weken ingeleid!
    Hebben jullie nog andere ideeen die ik voor kan stellen?

    Gr Tamar
     
  2. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    voor zover ik weet heeft strippen geen zin voor de 41 weken.
    maar ik zou het wel bespreekbaar maken en misschien heeft hij andere opties.
    wil je i.i.g. sterkte wensen.
     
  3. kappiegirl

    kappiegirl Bekend lid

    5 jan 2010
    523
    0
    0
    Je moet gewoon heel duidelijk aangeven wat je wel en niet kan en dan eventueel vragen of er met 37weken gekeken kan worden of er al iets van ontsluiting is en zo ja of je misschien dan gestript zou kunnen worden om te zien ofje lichaam al klaar is voor de bevalling.
    Als het echt te erg word kun je altijd bespreekbaar maken of je eventueel een ks mag en dan word het rond 38weken gehaald over het algemeen.
    Succes in iedergeval bi is echt verschrikkelijk ik heb met mijn eerste kindje in een rolstoel gezeten vanaf 34weken.
     
  4. Tamara84

    Tamara84 Bekend lid

    16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik moet je bekennen dat ik over dezelfde vraag nadenk...

    Ben nu 25 weken zwanger en ook ernstige BI, bij mijn dochtertje ben ik ingeleid bij bijna 41 weken met zwangerschapsvergifteging maar ik zie dit eigenlijk niet zo zitten om misschien wel tot 41/42 weken te wachten en zoveel pijn te hebben.

    Ik denk dat vragen vrij staat!!!! :D
     
  5. dolfijntjes

    21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn vorige zwangerschap heb ik ook heel erge last gehad van bekkenklachten. Thuis gezeten vanaf week 22 (ben benieuwd wat het deze zwangerschap gaat worden...). Naast die klachten had ik ook nog last van extreem, maar dan ook echt extreem vocht vasthouden (voor de beeldvorming, 20 kilo VOCHT) en door dat vocht vanaf week 36 de helft van m'n gezicht verlamd (niet erg, maar je ziet er uit alsof je een beroerte hebt gehad). Ik kon echt niet meer en bij controle heb ik huilend gevraagd of ze iets voor me konden doen. Ik was toen 38 weken. Na overleg met het team is besloten dat ik 2 dagen later al ingeleid mocht worden. Uiteindelijk zelf besloten om dat nog een paar dagen later te doen (ze wilde me inleiden op 31 dec.....). Denk er wel om dat inleiding niet betekend dat het snel gaat, zeker als je lijf er eigenlijk nog niet aan toe is. Ik moest me vrijdags melden in het zkh en ben uiteindelijk zondagavond bevallen.
     
  6. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Strippen heeft alleen zin als je baarmoeder al verweekt is. Ik ben gestript met 39.4 weken en had al 1 cm ontsluiting. Dit is gedaan omdat ik zwangerschapsvergiftiging had en anders hadden ze het op een andere manier ingeleid.

    TS: Vragen staat vrij toch? ;)
     
  7. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Bij mijn buurvrouw hebben ze de baby met 37 weken gehaald om dat ze het zat was (ik weet niet wat voor klachten ze had) je kan het in ieder geval vragen.
     
  8. hoop77

    hoop77 Lid

    6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het in ieder geval helemaal geen rare vraag hoor !

    Juist heel logisch dat je vraagt naar de mogelijkheden als je veel pijn hebt. Ik zou zelfs denken dat de gynecoloog/verloskundige dit onderwerp ook wel aan zal snijden als jij bij je reguliere gesprek aangeeft dat je zo ontzettend veel pijn hebt. En zo te lezen aan de reacties komt het vaker voor dus daar hebben ze vast wel een passend antwoord/ oplossing voor.

    Kortom, gewoon bespreken !
     
  9. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Vragen staat idd vrij...
    Maar of ze dit ook werkelijk gaan doen vraag ik me af.
    Bij mijn 2e zoontje had ik ook vreselijke BI vanaf 20 weken en kon echt amper lopen.
    Ik heb ook gewoon mijn bevalling moeten afwachten.. maar nu had ik wel het geluk dat mijn zoontje uit zich zelf kwam met 37 weken en 1 dag ;)
    Bij mijn dochter mocht ik vanaf 25 weken helemaal niets meer vanwege voorweeen..ik moest zo veeel mogelijk plat liggen en als me dat niet zou lukken dan moest ik opgenomen worden en doe dat maar eens met nog 2 zoontjes thuis ;).
    Ik heb zo vaak aangegeven dat ik niet meer kon...ik kon mijn kinderen niet meer zelf verzorgen en mijn moeder was elke dag bij me om mijn zoontjes te verzorgen en 's avonds deed mijn man het.
    Ik kwam amper buiten, alleen op de dagen van de controles.
    Maar bij mij werd er niets gedaan... het was volgends de gyn beter om de natuur te laten beslissen.
    Uiteindelijk moest ik worden ingeleid met 38 weken en 6 dagen..
     
  10. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    volgens mij mogen ze toch pas kindjes halen rond de 38 weken ?

    vragen staat uiteraard vrij maar ik zou het toch even overleggen met de VK
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kunt het inderdaad in ieder geval bespreken. Als wat jij wilt niet kan, heeft hij misschien wel een 'tegenbod'. ;)
     
  12. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dank jullie wel
    dames....

    Lees dat de meningen verdeeeld zijn bij de gyn/vlos!
    Ik wil het ook alleen naar als mijn lichaam er klaar voor is! Ik weet dat bij inleiden de kans groter is op een kunstverlossing en daar zit ik ook niet op te wachten!
    Maar ik dacht dat als mijn lichaam maar een teken van bevallen geeft, misschien dat de gym de natuur dan een handje wil helpen?
     

Deel Deze Pagina