Is dit een verdikte nekplooi?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kmcc, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kmcc

    Kmcc Lid

    8 aug 2019
    12
    0
    1
    Vrouw
    De titel zegt het al, is dit een verdikte nekplooi?

    Termijnecho gehad met 10+2 en daar zag alles er goed uit.
    Met 11 weken een echo gehad omdat ik kleine bloeding had gehad en toen zag ik ineens die nek op de foto's en werd ik onzeker.
    Hoe zagen jullie echo's er uit met 11 weken en bleek dat achteraf goed te zijn?

    Ps. Ga nog voor de nipt..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Volgens mij is het geen je ziet de ruimte tussen de baarmoeder wand en de nekregio. En niet ruimte tussen de nekplooi.

    Op de 4de foto ligt kindje anders en is de ruimte weg. Bij verdikte nekplooi zou je daar dan ook ruimte moeten zien.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dat niet zelf gaan proberen te interpreteren hoor, die nekplooi wordt extreem nauwkeurig gemeten door professionals, dus ik zou dat ook aan hen overlaten.
     
    Saskia1984, Sado en Sokkie87 vinden dit leuk.
  4. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Nekplooi meten ze niet op tenzij daar aanleiding toe is. In elk geval zeker niet standaard bij een termijnecho of vitaliteitsecho.

    Het kindje licht op deze echo überhaupt niet goed genoeg om iets over de nekplooi te kunnen zeggen.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Kindje moet recht liggen voor de nekplooimeting.
    Jouw ukkie ligt met het hoofd gebogen.

    Verder sluit ik me aan bij @Panter
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Is niet te meten zo, kindje moet niet met kin op de borst liggen.

    Hier is de nekplooi opgemeten met een uitgebreide 13 weken echo op eigen kosten. Werd ook gedaan door een.echoscopiste die er nog een aparte opleiding voor had gedaan. Dus als leek moet je niet zelf echo's gaan interpreteren. Want t is niet zomaar even meten, nee meerdere gegevens worden in een programma gezet en dan krijg je een uitkomst
     

Deel Deze Pagina