Is dit het einde van het middagdutje?? (16mnd?!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Princess81, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

    Princess81 Fanatiek lid

    12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    OMG! Mijn dochter weigert nu voor de 2e dag op rij om 's middags te gaan slapen :$ Ze slaapt nu ruim een week een uur langer in de nacht en daar was ik erg blij mee, maar dit vind ik nu ook weer niet de bedoeling :(

    Ze slaapt nu 's nachts zo'n 12-13 uur, maar theoretisch gezien heeft ze toch wel meer slaap nodig op een dag? Normaal slaapt ze 's middags 1-2 uur. Ze lijkt overigens ook niet moe te zijn als ze haar dutje overslaat, alleen wel eerder moe 's avonds. Zou het zin hebben om haar 's ochtends eerder wakker te maken? Ik verzin maar wat, maar ik ben zwanger en ben fulltime mama dus in haar middagdutje kan ik even bijkomen en liggen (ivm bekkenpijn). Zij vindt het dus mss niet meer nodig maarre deze mama wel :)

    Of is dit weer zo'n fase? Ze heeft met het naar bed gaan ('s avonds) sinds een maand ook echt problemen. Ik of mijn man moeten bij haar blijven tot ze in slaap valt anders gilt ze alles bij elkaar. 'S middags had ze hier echter nooit problemen mee. Ik heb nog geprobeerd of ze wel ging slapen als ik erbij bleef, maar dan denkt ze dat ik daar zit om met haar te spelen ;)
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    het enige dat je nog kunt proberen is s middag wel even bij haar zitten, maar zorgen dat ze je niet aan kan kijken. Dan werkt het vaak wel. En anders geef je d'r iets te spelen in bed, (ik ben er normaal niet zo voor, maar dan kom je ook aan je rust)
     
  3. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    Mijn zoontje doet dat ook wel eens,
    en na 2 dagen overdag wakker te zijn geweest
    wil hij vaak de derde dag wel weer slapen.
    Gewoon doorzetten!
     
  4. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik denk dat het een fase is. Mijn zoon wil soms ook niet meer slapen tussen de middag. 3 dagen erna slaapt hij vaak wel weer en dan kan hij soms 3 uur achter elkaar slapen.
    wbt. het 's avonds niet willen slapen, is hier net zo. Heb je de 15 min regel al geprobeerd? Werkt hier redelijk namelijk. Na 15 minuten nog huilen (ligt wel aan het soort huilen hoor, maar dat voel je als moeder zelf het beste aan), ga je er even naar toe, aai over het bolletje, neerleggen en dan weer gaan. Dit steeds herhalen. Op een gegeven moment weet ze dat het weinig zin heeft om zo te gillen.

    Succes meid en weet....je bent niet de enige :)
     
  5. agnes78

    agnes78 Fanatiek lid

    12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb een kereltje van bijna 2, hij heeft ook een paar dagen hetzelfde gehad. Het bleek hier gewoon uittesten te zijn. Ik heb hem gewoon smiddags in bed gezet en laten schreeuwen. Na 10 minuten viel hij vanzelf in slaap. Ik heb dat uurtje ook echt nodig hoor, ook bekkenklachten. Maar hij had het ook nodig. Werd echt vervelend als hij niet sliep in de middag. Zou het gewoon blijven proberen!
    Heel soms als hij echt niet kan slapen krijgt hij een boekje en dat gaat hij zichzelf voorlezen:) heb ik ook even pauze.
     
  6. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bij ons was het ook een fase...na een weekje ging ze weer slapen. Ze is nu bijna 3 en slaapt nog steeds smiddags!
     
  7. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    is heel normaal idd.... hier hebben ze t allemaal gedaan rond die leeftijd.. na een paar dagen.. soms een week, werden ze weer moe tussen de middag en kon ik ze weer met gemak laten slapen.. ik heb t wel iedere dag geprobeerd... als t nie ging.. dan kwamen ze maar weer naar beneden...ook goed.. niet te druk maken.. die gaat echt wel weer lekker slapen!!!
     
  8. Princess81

    Princess81 Fanatiek lid

    12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Bedankt voor jullie reacties :D Fijn te lezen dat dit weer een fase is, want ik werd er een beetje angstig van ;) Ik heb uiteindelijk toch nog een beetje kunnen rusten op de bank, door haar (heel pedagogisch verantwoord ;)) voor de tv te zetten met de droomtuin. Eigenlijk in de hoop dat ze er moe van zou worden, maar dat lukte niet. Ik begon daarentegen wel te knikkebollen :)

    Ik heb de 15 min. regel ook geprobeerd, ze viel dan na 15 min. huilen ook wel in slaap, maar dan werd ze 's avonds én 's nachts steeds gillend wakker. Dus daar ben ik weer mee gestopt na 2 dagen. Ik had het idee dat ze het echt heel eng vind om alleen te zijn dan. Terwijl ze nu gewoon doorslaapt als ze weet dat 1 van ons er is. Tja, ook dat zal vanzelf wel weer overwaaien denk ik dan ;)
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Hier ook een klein eigenwijs meisje die met een maand of 14/15 besloot dat ze te groot was om overdag te slapen.
    Ze is nu 23 maanden en nog slaapt ze vaker neit dan wel overdag. (gem. 1x per week een dutje van 1.5 uur overdag) Tja, heel vervelend voor mama maar het is niet anders
     
  10. music4life

    music4life Niet meer actief

    ik zou je kindje echt nog niet uit bed laten zo van ,,mn meiske slaapt toch niet,, onze meid heeft dat ook met fases, ze heeft laatst 5 midagen niet geslapen ,ik legde haar absoluut wel op de vaste tijden op bedje,,ookal slaapt ze niet,ze weet dat het mag, ze kan dan wel lekker tot rust komen in der bedje...succes
     
  11. Princess81

    Princess81 Fanatiek lid

    12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Vandaag heeft ze de schade ingehaald :D Ruim 2u heeft ze geslapen!
     
  12. music4life

    music4life Niet meer actief

    zie je wel hhihihi wel fijn he
     

Deel Deze Pagina