Is dit het vruchtje? PAS OP FOTO!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Flamingo1990, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dag allemaal.. ik ben al de hele week aan het wachten tot de miskraam doorzet. Daarstraks zat ik op de toilet met intense krampen en toen plopte dit eruit.. wat is het? is dit alles wat ik moet verliezen? Of komt er nog meer?
     
  2. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Het zou goed kunnen dat dat het vruchtje is in de placenta.
    Ik weet niet hoe ver je ongeveer was maar als het alleen het vruchtje is moet je rekening houden dat de placenta er ook nog uit gaat komen. Waarschijnlijk merk je aan de krampen of er nog iets uit moet komen.

    Heel veel sterkte! Het is echt een naar iets wat je niemand toewenst.:(
     
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel. Ik vond het erg heftig. Veel pijn gehad qua krampen / weeen. Ik was 9 weken. Vruchtje is gestopt met groeien tussen de 7/8 weken. Ik heb het nog eens goed bekeken en het lijkt de vruchtzak te zijn. Heb het schoongespoeld. Het schijnt door en daar zie je een mini lichaampje van 1cm met handjes, beentjes en oogjes. Erg verdrietig en tegelijkertijd mooi om te zien.. zo heb ik ons kindje toch nog kunnen zien..
     
  4. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik kan me voorstellen dat het mooi en verdrietig tegelijkertijd is.. Misschien dat dat het iets “makkelijker” maakt om het te kunnen verwerken alhoewel het gewoon ontzettend rot blijft.:(

    Bij mijn eerste miskraam was het gestopt met groeien met 6,5 week maar bleef de vruchtzak/placenta groeien tot 8 weken totdat ik de miskraam opgewekt had met cytotec. Ik verloor toen een behoorlijk grote placenta/vruchtzak dus ik ben bang dat je dat ook nog moet verliezen. Ook al hoop ik natuurlijk dat je al schoon bent.
     
  5. Konijnhangoor

    16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Bij mij is het hartje toen met 8.5 gestopt met groeien. Ik ben wel veel meer verloren dan alleen dat. Helaas heb ik het vruchtje niet kunnen opvangen. Hier heeft het ongeveer 15 dagen geduurd, waarvan 2 dagen heftige krampen en stolsels verloren.

    Naar wat ik eerder heb gezien en gelezen is het vruchtzakje meestal met vocht gevuld en zit er een kleiner zakje aan. Het lijkt er dus best op.
     
  6. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel voor je reactie. Ik was de dagen ervoor vooral veel stolsels en veel bloed verloren.. alleen ik zag maar geen vruchtje. Volgens mij is dit het inderdaad.. het bloeden is nu minimaal en geen krampen meer gehad.
     
  7. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte :(
     
  8. Miles

    Miles Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Gister mijn vruchtzakje verloren, ook een doorzichtig leeg zakje. Bij mij zat er alleen niks in, maar dat was dan ook de reden van het opwekken van de miskraam. Alle donkerrode stukjes zijn volgens mij je baarmoederslijmvlies, als ik het goed heb? Ik zit nu op dag 2 na Cytotec, geen krampen meer maar wel slijmerig helderrood bloed zonder stolsels. Geen flauw idee of dat hoorto_O
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Lieverd, ik denk niet dat dit het vruchtje is. Ik vermoed datbhet baarmoederslijmvlies is, daar kan je best verl van verliezen, ook morgen of overmorgen nog.
    De handjes en voetjes zijn met dat termijn nog niet te zien. Lastig is dat he? Als je het niet precies weet.
    Heel veel sterktr iig! Krijg je binnenkort nog een echo om te kijken of je helemaal schoon bent?
     
  10. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Dat kan je heus zien hoor, met bijna 8 weken.

    (https://www.libelle.nl/mensen/actueel/miskraam/. Pas op, kan als schokkend beleefd worden)
     
  11. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #11 Flamingo1990, 14 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2018
    Bekijk bijlage 593688

    Het lijkt heel onwerkelijk! Maar ik ben er inmiddels wel van overtuigt dat ik het vruchtje verloren ben. Bedoelde niet perse handjes en voetjes, maar wel kleine uitstulpsels waar armen en benen komen. Het was ook duidelijk anders dan baarmoederslijmvlies, dat verlies ik al de hele week en valt uit elkaar. Dit was zo stevig dat je het niet eens met een lepel kapot krijgt. De foto is in die zin onduidelijk maar als je er dichter op zit dan zie je het.. heb een andere foto gemaakt, zie bijlage (zp maakt kwaliteit vab foto helaas minder), dan zie je een doorzichtige zak met een klein embryotje er in van ongeveer 1 cm. In het echt was het nog veel duidelijker. De zwarte pijl is het hoofdje. Als je goed kijkt zie je twee zwarte oogjes. De blauwe pijl is het staartje van de “garnaal” zoals dat er uit ziet bij een embryo van 7w2d, daar zaten ook twee uitstulpels van de beentjes. Ik heb de verloskundige ook gebeld en die gaf aan dat ik de vruchtzak intact ben verloren en dat daar in het vruchtje zit. Dat die ook goed zichtbaar kan zijn bij sommige mensen, maar dat dat lang niet altijd zo is omdat je lichaam het soms al afbreekt. In die zin mocht ik van geluk spreken. Aanstaande woensdag nog een echo om te kijken of ik alles kwijt ben. :)
     
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Sterkte met het verlies <3 digitale knuffel voor jou. Wat een verdrietige tijd zo he?
     
  13. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #13 Flamingo1990, 14 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2018
    Ja!! Zo zag het er inderdaad ongeveer uit binnen in de vruchtzak. Iets kleiner misschien.

    Ik kwam ook nog deze blog tegen. Allemaal foto’s van miskramen op bepaalde duren van zwangerschap. Zowel in als buiten de vruchtzak. De mijne oogt exact hetzelfde als eentje die hier wordt weergegeven iets na 7 weken. Met een zelfde vruchtzak. Ook heel duidelijk een embryo te zien met oogjes ed. Let op: foto’s kunnen schokkend beleefd worden.

    https://lostinnocentsblog.wordpress.com/photographs/
     
  14. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Dit is het wel inderdaad. Lijkt me ook op het vruchtje wat jij aanwijst met de pijltjes. Heel erg veel sterkte :(.
     
  15. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga het voor mezelf proberen af te sluiten en met goede moed verder. :)
     
  16. Miles

    Miles Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Het is zeker een verdrietige tijd, maar ik moet vooral afscheid nemen van het ‘idee’, want mijn vruchtzakje was leeg. Ik blijf dat tegen mezelf zeggen zodat ik er beter mee om kan gaan. Ik weet niet hoe het zou zijn als er wel een vruchtje zat, dat lijkt me nog zo veel erger.. sterkte de komende tijd!
     
  17. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Kan ik me voorstellen.. fijn dat die gedachte je ook wel helpt met afscheid nemen. Ik heb vooral moeite met het feit dat het hartje eerst wel klopte. Het was in leven en is daarna gestorven.. voelt toch anders wanneer het nooit in leven zou zijn geweest.. dankjewel in ieder geval :)
     
  18. Konijnhangoor

    16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat heftig om te zien. Zowel jouw baby’tje als de foto’s op die site. Zo klein en kwetsbaar, maar toch echt al een klein mensje.

    Het bloedverlies kan nog wel even aanhouden. Ook stolsels kunnen na een paar dagen weer even terugkomen, omdat je dan weer meer gaat doen (tenminste, zo heb ik dat ervaren).

    Veel sterkte met alles. Het is echt een lastige tijd.
     
  19. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel. Heel kwetsbaar he? Ik merk sinds ik dit heb gezien ik meer tegen abortus ben.. in ieder geval met dit termijn. Voorheen dacht ik dat het een klompje cellen was, maar het is vanaf 7 weken echt al een mini mensje..

    Vooralsnog blijven stolsels weg. Ik moet zeggen dat ik in de week voor het vruchtje echt gigantisch veel stolsels ben verloren. Zou me verbazen als daar nog meer van komt! Nu vooral wat lichte nabloedingen.. woensdag een echo om te checken of alles eruit is.
     
  20. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Sterkte meid :(
    Het is echt zo naar om mee te maken. Voor mijn eerste kindje ook een miskraam gehad, was daar ook echt kapot van.
    Misschien een idee om iets te kopen om bij je te dragen? Een ketting of armband als herinnering aan je kindje. Mij heeft dat toen wel geholpen om het een plekje te geven. Nogmaals veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina