hoe verder na 3e miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Harley, 15 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik heb pas geleden mijn 3e miskraam gehad. (8w, 4w en nu 5w) Ik heb 2 vragen.

    De gyn heeft mij een bloedonderzoek voorgeschreven ( hab ab iets over stolling) en hij zei dat ik een belafspraak moest maken voor over 3 weken voor de uitslag, nu heb ik vandaag dat bloed laten prikken en hebben ze 11 buisjes afgenomen en heb ik gehoord dat het 3 maanden duurt voordat de uitslag binnen is. Wie heeft er nu gelijk??

    Verder wil ik zsm weer proberen zwanger te worden. Na de eerste 2 miskramen had ik een normale cyclus, maar ik ben nu mijn cervixslijm aan het bijhouden (billingsmethode) en dat lijkt erop te duiden dat deze cyclus langer is, kan dat? Ik had vorige week weinig slijm en het was wit en romig en nu heb ik een paar dagen doorzichtig dun slijm en veel meer. Volgens de info die ik heb zou dit op de eisprong kunnen duiden, maar dan is die nu dus later als de andere keren. Is dit normaal en hoe moet ik dit nu duiden?

    Alvast bedankt voor de moeite!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Harley,

    het kan inderdaad zo zijn dat je cylcus wat langer is na een miskraam. Het is prima om je slijm goed in de gaten te houden, als het inderdaad dun en doorzichtig is, en je kunt er lange draden van trekken, dan heb je rond die tijd zeer waarschijnlijk je eisprong.
    Wat betreft het bloedonderzoek, afhankelijk van wat ze precies bekijken, duurt het langer of korter.
    De stollingsfactoren bekijken is zo gebeurd, en ook de meeste ander onderzoeken zijn zo klaar. Alleen als ze ook een chromosoomonderzoek doen van jou, dan laat de uitslag langer op zich wachten (inderdaad zo'n twee maanden). Dus je kunt het beste bellen over drie weken, voor in ieder geval het grootste deel van de uitslag. Vraag dan ook meteen of er nog meer wordt uitgezocht en wanneer je daarvoor kunt bellen. Je hoeft niet op de uitslag te wachten met opnieuw zwanger worden.
    Wil je precies weten waar naar wordt gekeken, kijk dan op: www.nvog.nl kies verloskunde en vervolgens de folder "habituele abortus". (dit betekent eigenlijk meerdere miskramen).
    Ik hoop dat je snel zwanger wordt en blijft!

    Mirjam
     
  3. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Bedankt voor je antwoord Mirjam heel fijn.
    Ik heb alleen nog een klein vraagje. Ik heb dat dunne slijm nu al een dag of zes, hoe weet ik dan wanneer ik mijn eisprong heb?
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Harley,

    als je het langer dan een dag hebt kun je aan het slijm alleen niet zien wanneer je eisprong is. Sommige vrouwen voelen hun eisprong, dat kan helpen. Anders kun je overwegen om de volgende cyclus je temperatuur bij te houden, dat geeft ook wat meer houvast.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina