Een tijdje geleden zag ik dat er hier in de buurt een nieuw themapark komt: Plopsa Indoor. Nu hebben wij 1 entree bewijs gratis dus ging ik even rondkijken op de site. Hartstikke leuk allemaal maar ik schrok toch wel een beetje van de prijzen. Voor kinderen onder de 86 cm is het gratis, voor kinderen tussen de 86 cm en 1 meter is de entree 7,50 en voor iedereen boven de 1 meter 16.50. Maar we hebben het hier over een themapark van 2 voetbalvelden groot (dus geen gigantisch pretpark) wat speciaal gericht is op kinderen. Waarom moet je dan in hemelsnaam voor volwassenen 16,50 betalen
Wat een rare maatstaaf ook: het aantal cm's van de kinderen omrekenen in entree-geld Vind het ook belachelijk duur!
Stom he? Ik bedoel, bij dit soort dingen zou je toch verwachten dat de entree prijs voor kinderen iets hoger is en die voor volwassenen lager? Net als bij Ballorig, daar betaal ik 6,50 voor mijn zoontje en mijn entree is gratis. Nu zeg ik niet dat zoiets hier ook moet (ik snap best dat je bij zo'n park ook entree vraagt voor een volwassene), maar ik vind dat je voor een volwassene bij zo'n park geen 16,50 kunt vragen.
zelfde prijzen als in plopsa indoor hasselt. Ook zij werken met cm ipv leeftijd. Dt betekent dat ik voor mn dochter van 2,5 de volle mep moet betalen. Echt belachelijk
op zich niet, het is handiger dan leeftijd, gezien er vaak attracties zijn, waarbij een minimale lengte vereist is. Als je kindje kleiner is dan die lengte, zijn mogelijk veel atracties niet toegankelijk, dus is de entree wat minder. Tja, 16,50 voor volwassenen.. moet het toch wel een érg leuk park zijn en dus ook érg leuk voor kinderen boven 1 meter.
duur, en slaat idd nergens op dat een volwassene het meest moet dokken!?!?!?! En dat op cm vind ik echt heel erg dom, want lekker dan als je kind lang is?????? en het betekent dus dat je voor een kind langer dan een meter (en hoe oud zijn ze dan, 3 of zo?) evenveel moet dokken als voor een volwassene....slaat echt nergens op... nieuwe naam: Flopsa indoor.....
naja...dus mijn dochter van 2 zou nergerns in mogen...want kan niet alleen stil zitten en toch bijna volle mep moeten betalen........ ze is al sinds haar 1 jaar en 3 maanden boven de 86 cm!!
Athina: Volgens een bekende van mij (die een ander plopsa indoor park kent) zijn dat precies dezelfde parken en zijn de attracties echt allemaal voor kinderen. Er zijn volgens haar 2 attracties waar volwassen ook in kunnen, maar dan nog is het echt een kinderatractie. Ik snap de cm maatstaaf ook wel, maar ik vind het wel een beetje gek dat je voor een kindje van 1 meter ineens 16,50 moet betalen terwijl bij de attracties wordt gerekend per 92 cm. Dus als je 96 cm bent heb je geluk dan mag je voor 7,50 naar binnen en kun je toch (alleen) in alle attracties.
Anderzijds zegt lengte nou ook weer niet dat je kindje er aan toe is om in een attractie te gaan. Mijn zoontje was volgens een pretpark waar wij vorige week waren ook groot genoeg om alleen in een soort van draaimolen te gaan (die de lucht in ging enzovoort) omdat hij langer is dan 85 cm. Maar natuurlijk kan hij dat niet, hij is net 17 maanden
ik vind die volwassenen prijs ook behoorlijk, dan kun je beter naar een echt pretpark gaan waar je volwassen atracties hebt, dan betaal je bijna net zo veel.
Toch vind ik het stom, want de lengte van de kinderen zegt niets over het wel of niet kunnen rijden in attracties. Er zijn zat kindjes die langer zijn als gemiddeld, maar die de leeftijd nog niet hebben om in een bepaald soort attractie te kunnen. Bij dit soort themaparken (waar je het dus nog niet eens over een écht pretpark hebt) vind ik dat ze gewoon 1 vaste prijs moeten nemen voor bepaalde leeftijdscategoriën. Mja, ik ben deze maatstaaf niet gewend, dus misschien komt het daardoor nogal vreemd op mij over.
Nou ik weet alweer genoeg...dat wordt dus geen Flopsaland hier, maar lekker naar de kaboutertuin in Enkhuizen. Voor een kabouterprijsje.
wij zijn vorige maand naar die in hasselt (belgie)geweest, idd zelfde prijzen, en alleen ons zoontje had er wat aan, want mijn vriend en ik gaan niet in die attracties voor peuters en ons dochtertje is daar nog te klein voor, maar sjee zeg wat voelde wij ons genaaid toen we daar binnenkwamen, t was echt uitgestorven (niet gek met zulke prijzen) en t was dus niet groot (wat t wel leek op de kaart, en ik was in de waan dat t buiten was in hasselt en dat was t dus niet: niet goed gekeken eigen schukld maar toch). maar goed we waren dus iets meer dan 40 euro kwijt ! kan je beter of naar de kermis of gewoon naar een leuke speeltuin! wij gingen zodat ons zoontje bumba kon zien in het "ëcht" en samen met hem op de foto kon; nee komen we daar aan zijn we binnen in het park blijkt dat om 1430 bumba pas komt (de show en dan ook nog franstalig) en om 1530 de nederlandse....toen dat was afgelopen en we t dus echt zat waren in dat park, gingen we maar eens vragen waar bumba nou bleef want die zou daar rondlopen; zou hij pas om 1645 komen .....tssss ze willen je daar gewoon echt de hele dag houden in dat park zodat je lekker dure drankjes enzo neemt.... pfff wij gaan nooit meer naar indoor, maar de outdoor schijnt wel leuk te zijn....
belachelijk wat duur zeg! Moet zeggen dat een dagje uit met kinderen sowieso erg duur is. De meeste bekende pretparken zijn echt duur en dan ben je er nog niet. want ook al neem je eigen eten en drinken mee dan nog willen kinderen (logisch) toch een ijsje of iets leuks halen. En ja dat doe je dan ook wel sneller want je bent toch een dagje uit.
Het is wel aan de prijs ja..Ik zou er niet snel naar toe gaan. Voor 2,50 pp zitten wij in de speeltuin op landgoed Groenendaal. Gratis parkeren en voor die 2,50 mogen de kinderen nog een ijsje of drankje uitzoeken. De hele dag kunnen zij daar ravotten en wij kunnen lekker even een boekje lezen. Ook mag je daar je eigen eten meenemen, wat ik dan ook doe. Ik ben niet te beroerd om een frietje te halen maar met zijn 5en wordt het op den duur wel prijzig als ik alles daar moet kopen. Verder zit daar een hele grote kinderboerderij dus zij zijn de hele dag zoet.