is dit normaal met mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door heleentje80, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

ik heb nu een dikke maand een mirena en man ik haat het.
    Al een maand bloedverlies (en erg hé, elke paar uur een maandverband). 2 dagen of zo heb ik het niet gehad, maar toen had ik een knoert van een schimmelinfectie. Wat mij ook van het spiraaltje leek te komen. Verder zo erge krampen dat ik er bijna zelf van wegdraai, met een hoop ibuprofen helpt het wel, maar ja.
    Dit is ook toch een dag of 2,3 per week al zo. En het lijkt als ik dan toch sex heb (niet makkelijk en zeker niet sexy,maar soms is de nood echt te groot) voel ik dat ding precies zitten en achteraf nog wat meer krampen en pijn. Nu is de vraag, is dit nog normaal.of moet ik mij eens laten onderzoeken. Het was wel een assistent die het gestoken heeft ipv de gyn zelf.

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Jeetje...het lijkt erop dat de spiraal toch niet echt goed geplaatst is. Ik zou er zeker even naar laten kijken. Ik heb ook de mirena gehad, maar nooit ergens last van.

3. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

16 aug 2008
    119
    0
    0
    ik zou het ook idd even na laten kijken, want als hij nit goed zit kun je wel zwanger raken

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb juist nooit gebloed, het klinkt mij echt niet normaal in de oren.

Ik heb bij de eerste mirena wel een echo gehad om te kijken of hij goed zat, misschien kan je daar om vragen en uitleggen dat je bloedt als een rund? Dat hoort volgens mij niet, maar de eerste maand kan het misschien wel.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je spiraaltje mag je niet voelen zitten, door je krampen zou je bijna gaan denken dat je lichaam probeert het ding af te stoten of zo

over het bloedverlies: ik heb mirena 3 jaar gehad en 3 jaar lang was ik steeds 2.5 week ongi met heel veel bloedverlies en 1.5 week niet.. dus ik bloedde meer dan niet. Toen ik hem ingebracht kreeg, ben ik bijna 3 maanden continue aan het vloeien geweest

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    mij was gezegd dat de klachten tot een half jaar kunnen duren en als het dan nog kommer en kwel was ivm kramp en bloeden etc dat het dan niets voor me was.

ik heb hem in jan van de gyn gekregen en heb hem er vanmiddag uit laten halen door de HA. ik had steeds meer buikpijn, bloedde steeds(extra klachten na sex) was moe, veel hoofdpijn en dat leek van de mirena te komen. mogelijke cystes bij de mirena waren gekomen. De gyn kon anders pas woensdag hem verwijderen maar daar wilde ik niet zo het weekend mee in enzo.

De HA gaf aan dat hij hem wel wilde verwijderen (ook al was het half jaar niet om). Hij hoorde deze klachten vaker en gaf me gelijk hem eruit te halen omdat de klachten toenamen. Bij het verwijderen bleek dat mn baarmoedermond en omgeving rood was, door irritatie van de mirena dacht de HA. MN baarmoeder was het gewoon niet eens met de mirena denk ik ;)

Najaa heb een poging gedaan maar voor mij werkt het dus niet.

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik had er de eerste maand ook veel meer last van hoor, veel en onregelmatig bloeden en krampjes maar sindsdien gaat het allemaal goed. "normale" ongi en af en toe wat krampjes.
    maar heb tussendoor ook laten na kijken of die nog goed zat dus waarom ga je niet ff langs de ha en stel jezelf gerust.

Deel Deze Pagina