Is dit (redelijk) normaal?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 9 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    dat ik bijna elke middag/avond hangende kleuter en peuter heb, en de irritaties hoooooog oplopen tijdens het naar bed brengen?
    Kleuter gaat sindskort naar basisschool en is echt doodmoe! bijna dagelijks zeg ik speelafspraken af, omdat ik hem overigens gewoon nog veel te moe vind...
    Bedtijden van beiden zijn naar beneden geschroefd naar 18.00 en 18.30

    hoe gaat dat bij jullie? Met jonge kids en einde vd middag/bedtijd
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Lijkt me niet heel vreemd bij een kind wat net naar school gaat. Hier spraken ze toen ook nog niet af, dat kwam pas na een half jaar oid en ook toen max. twee keer per week (naast BSO en zwem- en dansles, dus druk zat).
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Voor een kleuter kan dat heel normaal zijn als ze net naar school gaan.

    Voor een peuter is het wel apart als die verder weinig verplichtingen heeft (geen 4x per week opvang en andere activiteiten.

    Je mag kleuter ook gewoon een middag of dag thuishouden hoor.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Pfff, ik heb dan geen peuter meer in huis, maar mijn kleuter, groep 6'er en middelbare schoolkind zijn zó moe elke dag. Het is gewoon wennen merk ik. Ook voor je peuter is het wennen waarschijnlijk, zo lang een broer/zus in huis gehad, en nu weer alleen, dat kan best tegenvallen hoor.

    Speelafspraakjes wil ik in de 1e week niet. Mijn kleuter spreekt sowieso nog niet zo veel af, maar als hij het wel doet is het max 1 keer per week. Hij heeft 2 korte dagen, dan mag hij 1 van die 2 afspreken, de rest is hij later uit, en we wonen best ver van school dus dan ga ik niet heen en weer rijden om hem ergens op te halen aan het eind van de middag.

    Dus ik zou hem niet te veel af laten spreken, en lekker vertroetelen in de middag, dat werkt hier wel goed. Mijn kleuter zat om 15.00 uur in bad, gewoon om te ontspannen, hij geniet daar enorm van. En een extra filmpje kijken mag soms ook in deze vermoeiende weken.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. roever

    roever Niet meer actief

    Nou ik vind echt bizar... het lijkt wel of alle kinderen echt élke dag met elkaar speelafspraken hebben :0
    Echt niet normaal!
    Ik vind persoonlijk sowieso helemaal niet nodig zo vaak ...
    En houden ook vol om voorlopig er ook niet aan te beginnen.. straks komen idd ook de zwemlessen er nog bij , arme zieltjes...

    De peuter daarentegen.. die slaapt smiddags niet meer.. óf ik moet m KO slaan, maar lijkt me niet de bedoeling hihi

    hij word sowieso op sleeptouw genomen door de oudste.. 2 handen op 1 buik
    Dus als oudste zich verzet.. doet de ander nog harder mee etc...
     
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Hangt zo af van je kind nummer 1 sprak bijna meteen en ook bijna elke dag.
    Vond ze leuk en als het een keer niet kon/uitkwam was dat ook best.
    Moe was ze nooit. En ze genoot er ook zo van. Tja ene kind is niet de andere. Broer hield ik regelmatig de middag thuis, dan sliep hij vaak gewoon of hij viel na school in slaap. Afspreken deed hij ook veel later en veel minder vaak. Hoefde van hem niet zo. Heeft nog steeds maar een paar vaste vriendjes waarmee hij afspreekt, met de rest kan hij ook goed, maar spreekt hij niet mee af.

    Fijne fase een onvermoeide kleuter en een niet slapende oververmoeide peuter! Sterkte ;)
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hadden sommige klasgenootjes ook meteen weer speelafspraakjes de eerste schooldag, maar ik ken mijn 6-jarige (groep 3) heel goed - en die verandert dan van vermoeidheid in een enorme stuiterbal, en zo rond 17 uur in een hangende en zeurende stuiterbal, als ze dan gegeten heeft (met veel gezeur) en het is bedtijd - dan wordt het een keihard brullende stuiterbal omdat álles oneerlijk is ;) Heel herkenbaar dus, dat hangen en zeuren. Gelukkig heeft mij 8-jarige het niet meer en heb ik er dus maar 1’tje. Nu de derde schoolweek gaat het al een stuk beter en houdt ze speelafspraken goed vol zonder van vermoeidheid extreem hyper te gaan stuiteren.
     
    roever vindt dit leuk.
  8. roever

    roever Niet meer actief


    Haha ik vind m best even heavy!!!
    Dwarrelt ook nog 1 van een jaar rond.. al heb ik daar gelukkig weinig omkijken na, die vind (bijna) alles wel prima!

    het is ook voor mezelf een heeeeeul andere ervaring weer dit en vooral nieuw!
    Soms ben ik “bang” staniol straks nagekeken word omdat ik dan de moeder ben waarvan kind nooit spelen mag, haha.
    Anderzijds... moeten we natuurlijk gewoon doen waar we ons prettig bij voelen..
    Welkom in de mensenwereld/schaapskudde!
     
  9. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Hoe laat komen ze bij jou uit school dan? Hier is het kwart over 3 de school uit. Dan gaan ze echt nergens meer spelen. Hij zit in groep 2. Woensdag heeft hij vrij, dan kan hij ergens spelen. Maar dat doe ik echt niet elke week. Hij wil ook graag bij oma spelen.. en heeft s morgens zwemles.
     
  10. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ach, ieder kind verschilt en ieder doet het op z'n eigen manier. Hier hebben de kinderen sowieso niet zo heel veel slaap nodig, zeker de oudste niet. En ook de jongsten die pas begonnen zijn op school, gaan niet zoals bij jou om 18.00 al naar bed. Gewoon rond 19.00 uur naar boven. Drie keer per week naar de opvang voor schooltijd, na schooltijd hebben we geen opvang nodig.

    En hier is de school ook om kwart over drie uit en dan wordt er nog volop afgesproken hoor. Ze genieten daar zo van, eigenlijk elke dag wel een speelafspraakje. Voor de oudste dan, in groep 2, de jongsten spelen nog veel samen en afspreken laat ik de kinderen zelf onderling regelen, zolang zij dus niet bij me komen met de vraag om ergens te spelen of iemand bij ons te laten spelen, is dat dus niet aan de orde.

    Ik denk dat het niet abnormaal is dat je kinderen moe zijn uit school, maar volgens mij zijn er ook zat die het prima trekken om naast school nog van alles te doen, dat is volgens mij ook echt niet abnormaal. Edit: en heeft niets te maken met als een schaap de kudde volgen oid.
     
  11. roever

    roever Niet meer actief

    14.00 uur.. continuerooster
     
  12. roever

    roever Niet meer actief


    Dat blijkt idd... dat er zat zijn die het wel (lijken te) trekken..
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  13. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn meiden zijn s middags ook moe hoor, gaan nu weer twee weken naar school. De oudste kon vanmorgen amper haar ogen open krijgen om 5.45 uur. En toen ze om 6.30 richting de bushalte liep had ze nog steeds dikke ogen. Dus al afgesproken dat ze vanavond een half uurtje eerder naar bed gaat.

    De jongste is ook wat hangeriger, deze dagen helemaal omdat ze sinds maandagavond een gipsspalk heeft.
     
  14. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is ook de eerste die het niet zo makkelijk trekt. En vanwege zijn niet durven praten op school willen de juffen graag dat hij af zou spreken met kinderen na schooltijd. Ik snap wel dat dat voor het praten goed zou zijn, maar hij vraagt nog helemaal niet om spelen en speelt elke dag thuis, achter met de buurtkinderen. Eind van middag ook een kind waarbij niets goed meer is, die we soms slapend aan tafel zetten en dan 1 op 1 verzorgen om hem zo min mogelijk prikkels te geven. Anders is het huis te klein. Ik hoop dat hij snel een spurtje krijgt. Zou het wel makkelijker maken.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is zeker bij ieder kind anders. De mijne is net als die van jou. Eerste schooldag vorige week meteen weer afspreken. Heeft 2 dagen BSO en 1 dag oma. Als ze bij oma is, spreekt ze ook nog weleens af, haha. Handig als oma aan de overkant woont en ze dus gewoon lekker met vriendjes en vriendinnetjes uit de straat kan afspreken. Ze is nu ook helemaal niet extra moe omdat het weer school is. Gewoon rond 19.15/19.30 naar bed.
    Maar bv ons buurmeisje van dezelfde leeftijd is wel weer erg moe en mag niet elke dag afspreken daarom.. Het is gewoon voor ieder kind anders.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  16. roever

    roever Niet meer actief

    Sowieso blij om jullie verschillende verhalen te lezen..

    ben wel zojuist tot besef gekomen... dat ik zelf ook absoluut m’n draai niet kan vinden met de kids sinds school is begonnen.
    Alles is nieuw,iedereen is (over)vermoeid en niets gaat zoals ik zou willen....

    zal toch eens even flink na moeten gaan denken hoe we dit wel beter kunnen laten gaan
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Ben je terug zwanger ?
     
  18. roever

    roever Niet meer actief

    ja dat lees je goed :p
     
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Hahaha dat had ik na al uw berichten de laatste tijd niet verwacht :)
    .
    Dikke proficiat.
     
  20. roever

    roever Niet meer actief

    haha geloof me, wij ook niet!:eek::roflmao:
     

Deel Deze Pagina