Is dit wat nieuws? (appen op mp advertenties)

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosa5, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Al enige tijd heb ik advertenties staan op MP.
    Hier heb ik ook mijn telefoonnummer bij staan. Met de bedoeling dat mensen eventueel ook kunnen bellen ipv mailen.
    Maar de laatste tijd krijg ik opeens ook reacties via WhatsApp:(
    (en 1x via sms)
    Ik vind dit eigenlijk een beetje vreemd en zou dat zelf niet doen.
    Of ben ik nou ouderwets en loop ik achter?:)
     
  2. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Smsen hebben wij ook weleens gedaan, dat is vooral als we in de avond toch nog wat van ons willen laten horen, maar niet meer willen bellen omdat het daarvoor te laat is.
    WhatsApp vind ik wel iets anders, zou ik zelf niet zo snel doen.
     
  3. babylove26

    babylove26 Fanatiek lid

    Ja dat gebeurt heel vaak. Vorig jaar hadden wij een auto erop staan (een oude) Voor een lage prijs, ik werd echt gek van de smsjes en appjes met ook de meest belachelijke teksten er in haha
     
  4. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    En is dat smsje dan het 1e contact of heb je dan ook al contact gehad via bv de mail?

    Vandaag kreeg ik bv een appje met de vraag wat de laagste prijs is van een bepaald product en of ik toevallig ook nog in Groningen kom deze week? (is hier vlakbij) Ik vind dit eigenlijk een beetje apart en heb dan al geen zin meer om te reageren.
     
  5. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik zou daar niet zo van gecharmeerd zijn. Dat vind ik echt iets voor mijn lief en vrienden.
    Wij hebben het nog niet meegemaakt via marktplaats.
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh ik vind het wel handig :)
    Ik ben ook al een paar keer geappt. Prima hoor.
     
  7. Metire

    Metire Niet meer actief

    Wat is nou helemaal het verschil tussen mailen en appen? Je hebt zo makkelijker en directer contact, en als je er niet of pas later op wil reageren kan dat toch ook gewoon :)

    Mijn vriend verkoopt veel op marktplaatst en mensen appen hem ook vaak, is toch geen probleem.. en als ze vervelend zijn kan je ze supermakkelijk blokkeren!
     
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb in mijn WhatsApp alleen mensen staan die ik persoonlijk ken, waarschijnlijk vind ik het daarom wat apart. Misschien moet ik er maar gewoon aan wennen dan.:D
    Ik vind alleen eigenlijk WhatsApp meer voor je persoonlijke kring dan voor zakelijke contacten.
    Sms reageer ik niet meer op want na een paar smsjes over en weer hoorde ik opeens niets meer en kostte het mij dus uiteindelijk alleen maar geld.
     
  9. HuiBooBee

    HuiBooBee Fanatiek lid

    1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Appen voelt voor mij te persoonlijk! Dus ik snap dat je er niet zo blij mee bent!
    Aan de andere kant, het is wel stukken goedkoper dan bellen!
     
  10. Pumbaa

    Pumbaa Niet meer actief

    Mijn vriend verkoopt ook veel via mp en krijgt ook regelmatig appjes. Ook hij vind het eerste contact via de app een beetje vreemd, als ze eerst mailen en vervolgens appen over de datum of tijd of dat ze zijn weg gereden prima. Ik heb mijn telefoonnummer hierom bewust niet bij mp erbij staan.
     
  11. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat is het verschil tussen appen en smsen als ik vragen mag? Principe is toch het zelfde?

    Anyway OT, ik vind het tegenwoordige tijd niet echt heel gek, vind het zelfs wel netjes, zeker als men het in de avond doet. En als je het niet wilt kun je het natuurlijk in je advertentie aangeven.
     
  12. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    834
    114
    43
    Overijssel
    Ik vind het erg fijn! Je kunt ook gemakkelijk extra foto's sturen bv.
     
  13. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Appen is gratis, sms kost geld
    Ik denk dat dat de overweging is.
     
  14. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ja maar waarom dan niet gewoon mailen?
    Ik weet niet hoe anderen dat doen die handelen op MP maar ik check regelmatig op een dag mijn mail.

    Appen voelt voor mij inderdaad (te) persoonlijk maar ik zie hier dat het toch vrij normaal is voor de meesten.
     
  15. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat is inderdaad wel een voordeel.
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zet mijn 06-nummer er niet bij, omdat ik geen zin heb om gebeld te worden. Maar als mensen met zouden appen, zou ik dat juist geen probleem vinden. Het is net als mail; je bepaalt zelf wanneer je het leest en erop reageert. Wat dat betreft vind ik bellen veel meer een 'inbreuk' op mijn privéleven.
     
  17. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is het nieuwe emailen noem ik het altijd, voorheen toen dit er dus nog niet was deed je inderdaad mailen maar tegenwoordig met de nieuwste technologie gebruiken veel mensen de whatsapp.

    @Femkes: Smsen kost trouwens geen geld, althans bij mij niet, ik heb dan wel een abbo maar ik betaal niets voor smsen, dit omdat tegenwoordig nog maar weinig mensen smsen, krijg zelfs 1000 gratis smsjes per maand, ze moeten er zeker van af ;) hihihi
     
  18. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat vind ik ook! Ik vind appen helemaal niet zo gek. Als je dat niet wilt moet je niet je tel.nr. bij advertenties zetten want het is nu eenmaal meer van deze tijd dan bellen.
     
  19. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    We hebben dan nog geen contact gehad via mail. Wij nemen sowieso het liefst contact op via telefoon, omdat dat meestal sneller werkt dan via mail, en als het dan te laat is om te bellen dan smsen we.

    Omdat je voordat je iemand kunt appen je diegene moet toevoegen in je telefoon en voor smsen niet. Is verder ook puur gevoelsmatig denk ik, zal wel aan mij liggen ;)
     
  20. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.069
    472
    83
    Ik krijg regelmatig Apps en vind het prima :)
     

Deel Deze Pagina