Wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Allthetime, 13 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Ik zal de situatie even toelichten.. Normaal gesproken heb ik een cyclus van rond de 30/31 dagen. Héél af en toe eens een dag korter of langer..
    Maar nu ineens na 21 dagen al een menstruatie. Althans dat dacht ik, het bleef uiteindelijk bij 1,5 dag oud bloedverlies.
    Kan ik dit wel of niet als menstruatie rekenen.. En meer die dit welleens hebben meegemaakt?

    Ik gebruik geen anticonceptie en we hebben een aantal keer 'voor het zingen de kerk uit' toegepast. Ik weet dat het niet 100% veilig is.. De laatste keer was 8 dagen voordat het bruinverlies begon.

    Nu ben ik bang dat het bruinverlies een innestelingsbloeding zou kunnen zijn. Wanneer zou ik er een testje tegenaan kunnen gooien?
    Pas wanneer ik mijn normale NOD zou hebben?
     
  2. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hoeveel dagen geleden had je dat bruinverlies en hoeveel oud bloed ben je verloren? Kon je het redden met een inlegkruisje? Het kan echt van alles zijn. Tussentijdsbloedverlies, ovulatiebloeding, innestelingsbloeding. Zou er in ieder geval niet van uitgaan dat het je menstruatie was als dit enorm afwijkt van wat je normaal hebt. Als dat bruinverlies echt een innestelingsbloeding was dan kun je 3 dagen erna een testje doen.
     
  3. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Gisteren en eergisteren was het.. Heb nog nooit eerder een tussentijdse bloeding gehad vandaar dat ik zo raar opkeek. Maar ik kon het inderdaad redden met inlegkruisje. Het was ook alleen oud bloed.
    Dan wacht ik nog een dag of twee af voor ik test.
     
  4. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    3 dagen erna ja? Ik las 5 of 6 dagen erna. Maar ik lees iets te veel tegenwoordig haha.
     
    Juun012 vindt dit leuk.
  5. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Heb je in de tussentijd nog seks gehad? Misschien iets te ruig geweest? Dat kan natuurlijk ook nog bloedingen veroorzaken. Als je het kan redden met een inlegkruisje is het zeker geen menstruatie geweest. Spannend zo als je er eigenlijk helemaal niet voor gaat.


    Zodra de innesteling is geweest heb je binnen 3 dagen zeker genoeg hcg in je bloed om een streepje te krijgen op een test. Bij mij was de innesteling rond 5/6 dpo en op 9 dpo had ik al een duidelijke positieve test in handen. Had ik achteraf op 8 dpo waarschijnlijk ook al wel gehad, mja zo vroeg test ik niet :roflmao:
     
  6. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Ja daarna nog één keer, of eigenlijk 2x maar niet ruiger dan anders.
    Het is zeker erg spannend! Als het zo is, is het welkom. Maar we zijn nog pril en hij heeft er al 3 uit een vorig huwelijk en ik twee uit mijn vorige relatie.. Dus wordt wel volle bak dan

    Ga maar vast testjes bestellen
     
  7. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    En anders nadenken over goede anticonceptie... eerst samen stabiel gezin vormen als die mogelijkheid er nog is, lijkt me wel verstandig
     
  8. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Ja dat sowieso, dit is twee keer gebeurd in de tussentijd. Nu eerst gewoon condoom totdat er een andere oplossing is
     
    zwaaistaart vindt dit leuk.
  9. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    He balen.. Ik had donderdag een bloeding en gister een early test gedaan, maar die was negatief.. Dus dan zal het helaas bij mij toch geen innestelingsbloeding zijn geweest.
     
  10. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Update: Hier inmiddels een testje van de action gedaan. Hij lijkt gewoon wit dus volgens mij was het geen innesteling. Mocht ik nog niet zeker genoeg zijn dan doe ik de tweede nog aan het eind van het weekend
     
    Zulema vindt dit leuk.
  11. Jolien1991

    Jolien1991 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    We zijn intussen nog maar 2 dagen later he, dus het kan nog steeds.... ;) Heb je een foto van je testje?
     
  12. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Ja dat is waar.. heb nog wel een foto.
    Het testje is hier wel open omdat ik de testjes van de action anders zo lastig af vind te lezen. Komt zo'n gekke schaduw op
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zulema vindt dit leuk.
  13. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Update: gisteren het tweede testje gedaan maar de controlestreep kwam niet. Dus ik wacht nu eerst af of ik vandaag of morgen gewoom weer mijn menstruatie krijg en anders opnieuw een testje er tegenaan gooien.
     
  14. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Spammen in eigen topic is niet helemaal ok maar help. Cyclusdag 31 en nog geen druppeltje bloed of bruinverlies te vinden..
    Morgen komen de tests binnen maar weet niet eens of ik wel durf. Zo enorm kinderachtig..
    Ik heb mijn partner nog niks verteld, vinden jullie dat ik hem van te voren moet inlichten?
    Of niet onnodig druk laten maken en pas vertellen als ik echt zwanger blijk te zijn?
     
  15. Jolien1991

    Jolien1991 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Is een beetje afhankelijk of je partner klaar is voor een zwangerschap. Je kan het bespreken met hem en samen de test doen. Als je zeker weet dat hij blij zou zijn, kun je evt ook wachten en eerst alleen testen en hem dan verrassen...
     
  16. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Ik denk vooral dat in eerste instantie paniek gaat overheersen. Dus heb besloten om het eerst zelf te doen om niet onnodig paniek te zaaien als het niets blijkt te zijn. Geloof dat de blijdschap uiteindelijk wel zou komen maar het even slikken is. Dus nu (on)geduldig op de postbode wachten.
     
  17. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    En heb je nog getest?
     
  18. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    Ja! Geen streepje te bekennen.. Inmiddels ook nog geen menstruatie dus denk dat mijn cyclus flink in de war is ofzo. Zondag voor de zekerheid nog een testje doen en anders maar aannemen dat het bruinverlies wel mijn menstruatie was
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat het een ovulatiebloeding was.
    Hoe lang geleden was de bloeding?
     
  20. Allthetime

    13 aug 2019
    16
    3
    3
    Vrouw
    Maatschappelijk werker
    O
    Ohh dat zou natuurlijk ook nog kunnen.. Heb nog nooit eerder een ovulatie bloeding gehad. Op 11 augustus had ik de bloeding
     

Deel Deze Pagina