Is flauwvallen een vroeg zwangerschapssymptoom?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door fatface, 29 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatface

    fatface Lid

    2 apr 2011
    28
    0
    1
    Dag dames,
    Ik ben al een tijdje bezig om zwanger te raken. En we hebben ook nu een ivf traject achter de rug. Net een cryo terug geplaatst 3 dagen geleden. Geen andere symptomen gehad tot vandaag. Vanochtend snel op gestaan, zoals altijd, en ben flauw gevallen. Later op de dag beetje bruin draadig crèmig (sorry) afscheiding na het toiletteren. Dat laatste kan innestelingsrestanten zijn. Maar is flauwvallen ook een vroeg zwangerschapssymptoom? Ik lees vooral over dat het later in de zwangerschap voor kan komen. Iemand ervaring of kennis over?
     
  2. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoi,

    Spannend! Het is zeker mogelijk.
    De dag waarop ik zelf denk de innesteling te hebben gehad ging ik een bepaald moment ook bijna tegen de vlakte.
    Nu moet ik soms ook af en toe opletten dat ik niet te snel omhoog ga.

    Ik duim voor je!
     
  3. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Flauwvallen bij mij niet perse... maar bij beide zwangerschappen heb ik een moment gehad, nog voor een positieve test, dat ik ineens heel duizelig werd en me niet goed voelde. Dit gevoel verdween daarna ook wel weer maar achteraf gezien was dit wel een voorteken. :)
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Dit inderdaad, bij mijn eerste zwangerschap gehad. Voelde mij een soort van duizelig, niet lekker. Ik dacht dat ik grieperig werd. Bleek gewoon hartstikke zwanger.
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik was bij m’n eerste wel heel duizelig nog voor de positieve test.
    Bij deze eigenlijk niet gehad. Wel later inderdaad door lage bloeddruk.
     
  6. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Ik heb een relatief lage bloeddruk. Bij miskraam juist last van duizeligheid vroeg in zwangerschap dus week 4 en 5. Bij huidige zwangerschap kwamen de kwalen pas vanaf week 6 en daarmee ook oa flauw voelen.
     
  7. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Bij de eerste viel ik voor het eerst in mijn leven flauw. Ik was toen krap 3 weken, dus echt het allereerste symptoom. Daarna 2 dagen licht bloedverlies. Dus het kan zeker een symptoom zijn.
     
  8. Nora4517

    Nora4517 Nieuw lid

    26 apr 2022
    4
    2
    3
    Vrouw
    #8 Nora4517, 4 mei 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2022
    Veel voorkomend probleem bij zwangerschappen is een lage bloeddruk, helaas heb ik dat ook ervaren :(. Een vriendin vertelde mij dat ik dadels moest eten omdat daar veel ijzer in zit. Gedurende mijn zwangerschap heb ik die gegeten en dat hielp enorm. Is zeker het proberen waard :)
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113

    Ijzer zorgt voor een hoge hb. Dat is iets anders dan een lage bloeddruk.
    Daar kun je erg weinig tegen doen.
     
  10. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Je kan meer zoute dingen eten, maar of dat altijd wenselijk is is natuurlijk ook maar de vraag. Gelukkig kan een lage bloeddruk geen kwaad voor de baby, maar leuk is anders!
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Als je nergens tegenaan klapt op een ongelukkige manier kan t geen kwaad idd.

    Ik heb sinds mn 11e een krankzinnig lage bloeddruk, gelukkig met de jaren wel hoger geworden. Gaf zeker in t begin wel gevaarlijke effecten. Rennen ging goed, stond ik stil ging ik gestrekt. Idem met fietsen.

    Ik ben er gewend aan geraakt en zodra ik t op voel komen zorg ik dat mn positie veilig is. Bijv gewoon op de grond gaan zitten.

    Als t iets nieuws is voor je kan t allicht wat lastig zijn met aanvoelen. Ik heb ook steevast zout en drop in mn tas. Zout water werkt t snelste (gevolgd door een plons water) maar je nieren vinden t niet heel grappig dus gebruik die als nood, drop is veiliger en het maakt niet uit of je zoet of zout pakt.

    Zak zachtzoete harlekeintjes is ook wel verschrikkelijke straf op doktersadvies :p

    Vroeguh kreeg ik van de huisarts t advies om een glas port te nemen, waarom is me nog steeds niet duidelijk alcohol is vaatverwijdend...Maar als potentieel zwangere zou ik die tip maar lekker negeren.

    Rond menstruatie/begin zwanger is t een grote hormonale chaos. Eigenlijk kan het alle kanten uit. Zit niks anders op dan afwachten (wat verdraaide lastig is).
     
  12. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik kan nu meepraten :D

    Ik werd afgelopen week inderdaad meerdere keren duizelig en onstabiel wanneer ik opstond of de trap op liep ofzo. Ik ben wel bekend met lage bloeddruk in de zwangerschap, maar ik kon me niet herinneren dat het al zo vroeg begon bij de vorige zs.
     

Deel Deze Pagina