"opgegeten worden"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noor28, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

    Noor28 Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Beste verloskundigen
    Ik ben zwanger van een tweeling en ondanks dat ik goed eet en dat mijn buik en kindjes goed groeien, heb ik het idee dat moeders er een beetje aan moet geloven: ik word een beetje "opgegeten". Nu gebruik ik al geruime tijd 2 a3 keer per dag een glas drinkontbijt tussendoor en 's nachts ga ik eruit om wat te eten als ik honger heb. (gemiddeld 1 keer per nacht 2 boterhammen ;))
    Hebben jullie nog tips om ervoor te zorgen dat ikzelf ook een beetje mooi op gewicht blijf? Want het lijkt me niet goed als ik straks na de bevalling weinig reserves meer heb.
    Bedankt alvast!
    Groeten Noor
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Noor,

    het is belangrijk om in elk geval genoeg fruit en groente te eten en bruin brood. Daarnaast adviseer ik altijd noten bij mensen die wat extra kunnen gebruiken. Daarin zitten veel goede vitaminen en extra ijzer (dat is zeker bij een tweelingzwangerschap wel handig) en genoeg vet en eiwitten. Dat drinkontbijt is ook prima. Maar koop dus lekkere noten erbij (alle soorten zijn goed, in caswhes zit veel ijzer).
    Ook roomboter op brood en volle melk en yoghurt helpt.

    Mirjam
     
  3. Noor28

    Noor28 Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dankjewel! Die noten is echt een goede tip. Ben ook al aan de floradix. (kan je daar trouwens ook donkere ontlasting van krijgen? net als van ijzertabl?)
    Ga mijn best doen!
     

Deel Deze Pagina