Is het erg pijnlijk een miskraam met 9 weken?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MinnieJ, 17 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ik ging vanmorgen verheugd naar de termijnecho met mijn man om erachter te komen dat het kindje niet verder is gekomen dan 8.6 weken. Heel erg verdrietig, ik heb zelfs nog 2 goede echo's gehad, erg onwerkelijk allemaal. We zaten onderweg namen te bedenken en hadden er zo'n zin in.

    Ik ben nu heel erg nerveus voor wat er komen gaat, ik wil nog even afwachten en kijken of mijn lijf het zelf doet. Maar ik vind het wel erg eng en ik weet niet of ik dat wachten lang zal volhouden, misschien zeg ik over een paar dagen laten we toch maar zo'n pil halen.

    Is het rond dit termijn erg pijnlijk? En ik heb de hele rare angst dat ik zal doodbloeden en ik mijn 3 mannekes moederloos achter zal laten, herkent iemand deze angst? Ik schrok een beetje toen de verloskundige net zei als je veel bloedt moet je ons bellen, ik ben namelijk nou net iemand die snel veel bloedt en vaak lang blijft bloeden...
     
  2. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ah wat verdrietig! Heel erg veel sterkte. :( Ik hoop dat jullie goed steun kunnen vinden bij elkaar in deze verdrietige tijd.

    Bij mij was de miskraam bij 9w2d doormiddel van medicijnen opgewekt. Ik heb het idee dat het hierdoor wat "heftiger" was, dan dat het zonder medicijnen zou zijn. Ik kreeg toen eerst menstruatiepijn en vervolgens weeën die aanhielden totdat het vruchtje eruit was gekomen. Het bloeden was wel een heel stuk erger dan bijvoorbeeld een menstruatie, dus het is wel aan te raden om dik nachtverband oid te halen. Het bloeden hield bij mij ook zo'n 11 dagen aan toen.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in deze verdrietige, nare tijd! ❤️
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier 2 x miskraam, met 9 weken en met 12 weken.
    Ik vond het lichamelijk (geestelijk kwam pas later) best heftig.
    Op een gegeven moment heb ik man er op uit gestuurd om kraamverband te halen.
    Het ging maar door.
    Aan de andere kant, bij mijn vriendinnetje viel het mee, qua bloedverlies.

    Zorg ervoor dat je iemand in de buurt hebt he!
    Dat je steun krijgt indien nodig.
    Heel veel sterkte en een virtuele knuffel
     
  4. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    bij jou ook met medicijnen opgewekt? Ja ik ga morgen maar alvast kraamverband en pijnstillers halen, en dan afwachten...ik wil nog even wachten met de pillen (misschien denk ik daar over een week anders over maar voor nu voelt dat beter)
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik heb misoprostol gekregen, dat je moet inbrengen.
    Wat een enorm K- moment is dat. Maar bij de eerste keer was er na 4 dagen nog steeds niets gebeurd dus toen was ik zo gesloopt van het afwachten dat de gyn het een goed idee vond om toch de medicatie te nemen.
    De 2e keer dus maar meteen die pillen.
     
  6. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Hebben ze na die misoprostol dan andere medicijnen gegeven en zo ja welke?
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.331
    113
    Vrouw
    Heel erg veel sterkte de komende tijd.

    Ik ben voor curettage gegaan, daarna nog wel krampen en steken gehad ene keer erger en pijnlijker dan andere keer. Ik weet niet hoe het gewoon of met pillen is.
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Nee, toen kwam de boel op gang. “Gelukkig”.
     
  9. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig. Ik heb een MA gehad bij 9 weken. Vruchtje was al wel 2 weken overleden. Uiteindelijk misoprostol gehad. Viel me zo mee. Bijna geen pijn gehad. Bloedverlies viel reuze mee. Ik was 8 maanden ervoor nog bevallen, misschien dat dat scheelde. Hoor wel wisselende verhalen over veel pijn en bloedverlies. Maar dat hoeft dus niet. Sterkte!
     
  10. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ik lees dat er een hele grote kans is op onvruchtbaarheid na een curretage, anders lijkt t me ook de "prettigste" optie
     
  11. Wonder 1980

    Wonder 1980 VIP lid

    18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Wat ontzettend naar voor je dat je een miskraam gaat krijgen.

    Ik heb net de miskraam achter de rug. Ongeveer 4 weken geleden kwamen wij er met de termijnecho achter dat het harte rond 11 weken gestopt was.
    In het ziekenhuis adviseerde de gynaecoloog mij om de natuur zijn gang te laten gaan, mits ik dat emotioneel kon dragen. De risico's waren in mijn situatie sowieso te groot.
    Uiteindelijk heeft het nog ruim 2 weken geduurd voordat het vruchtje losliet.
    Het ging wel gepaard met heftige krampen die voor mij op weeën leken, maar uiteindelijk is het mij 100% meegevallen. Ik was van tevoren heel erg bang voor wat ik zou gaan zien, maar ook dat viel reuze mee. Ik was heel blij dat ik mijn kindje kon zien en het daardoor een plekje kon geven. Heb er ook prachtige foto's van kunnen maken.
    Ik wens jou heel veel kracht en sterkte toe en als je vragen hebt, mag je me altijd een berichtje sturen.

    Liefs Wonder
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.331
    113
    Vrouw
    Ik vond het ook de prettigste optie. Er kan idd een kansje zijn dat er verklevingen optreden, maar dit valt vaak ook wel te verhelpen. Laat je goed infomeren over de mogelijkheden. Praat er samen over en maak dan een beslissing wat jullie willen, dat is het allerbelangrijkste wat voelt er goed voor jullie.
    Wij hebben nazoek werk op internet erover gedaan en veel over gesproken. En toen zijn we toch bij de keuze curretage gekomen. Het scheelt je hoeft ook niet gelijk te kiezen. Laat het eventjes bezinken allemaal.
     
  13. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    ik heb wel af en toe een heel licht zeurend gevoel in mn baarmoeder, alsof ik dus ongesteld moet worden (waarvan ik het voor t weekend verklaarde met groeipijn van de baarmoeder), zou dit betekenen dat het langzaam wel in werking wordt gezet? Herkent iemand dit? Want ik heb dit wel al een week ofzo eigenlijk...
     
  14. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ik meende te lezen dat die kans echt iets van 30% is en ik schrok daar wel van, ik dacht in eerste instantie vast een kleine kans maar 30% vind ik best veel...
     
  15. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Mijn gynaecoloog wilde toen geen curretage uitvoeren om die reden. Het is idd nog een vrij hoog percentage.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dit is echt niet waar! Er is een heeel kleine kans op verklevingen.
    Niet direct op onvruchtbaarheid!
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
  18. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wat verdrietig van je miskraam. Heel veel sterkte toegewenst!

    Ik heb een miskraam gehad bij 9 weken en 4 dagen. De mijne is op een natuurlijke manier op gang gekomen. Ik vond het vrij heftig, in de zin dat ik weeeen kreeg waar ik niet op voorbereid was. Ik had ook nooit een bevalling meegemaakt en las overal dat een miskraam niet meer is dan een heftige menstruatie. Het was voor mij wel veel heftiger dan dat, het leek meer op een bevalling. Door regelmatig paracetamol te slikken werd de druk er een beetje afgehaald. De pijn was niet dusdanig heftig dat ik het echt niet aan kon, en nadat ik het vruchtje met vruchtzak ben verloren was de pijn ook direct weg.
     
  19. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ehhh! 30 procent kans op onvruchtbaarheid??? Dan zou de curretage nog maar zelden uitgevoerd worden hoor.

    Je hebt kans op verklevingen, en zelfs die kans is klein. Die verklevingen merk je niet meteen, maar pas later door buikpijn en verandering in je cyclus. Die verklevingen moeten ze dan weer weghalen en alles bij elkaar wil je dat liever niet.

    Dit was voor mij ook de reden dat ik geen curretage wilde. Maar wat ik hierboven lees klopt echt niks van.

    Heel veel sterkte. Wat moet je een klap hebben gekregen zeg! Je zag het ook helemaal niet meer aankomen natuurlijk, wat het nog pijnlijker maakt. En van het ene op het andere moment ben je niet meer dolgelukkig maar sterf je van verdriet.

    Ik hoop dat de miskraam snel op gang komt. Bespreek je angst even met je gyn. Misschien kun je als je besluit pillen te nemen dit toch in het ziekenhuis doen, om je angst weg te nemen. Ik noem maar wat. Maar angsten zijn er om te bespreken!
     
  20. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Vanavond zeurt het wat meer in mn onderbuik, misschien gaat het toch vanzelf komen..? Echt een menstruatie gevoel
     

Deel Deze Pagina