wat moet ik nu doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door asmama, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames..

ik weet eigenlijk niet zo goed in welk topic ik dit moet plaatsen.. dus doe het maar eventjes hier.. het zit namelijk zo.. ik en mn vriend zijn in blijde verwachting van ons zoontje ik ben bijna 28 weken zwanger.. we hebben pas sinds kort een huisje gekregen wij woonde altijd bij mijn vader thuis dus toen ik zwanger was begon de tijd te dringen en wouden we graag samenwonen en moest ook vanwege ruimte te kort.. nu ben ik natuurlijk heel blij dat we wat hebben kunnen vinden nog voordat de baby geboren word.. maar het is wel particulier.. via de woningbouw was geen huis te krijgen maar ik heb wel met die mensen af kunnne spreken dat wij nog een half jaar de tijd krijgen om iets anders te zoeken mochten er kopers komen... wil tog vastegeid ook voor mijn ventje straks maar we moesten iets!! nu is het zo dat we net samenwonen en ik ben nu zwanger en we zijn egt supergelukkig maar het kost ook allemaal geld!!! veel geld! vooral als strax de baby er is.. en nu komt mijn vriend gister tot mijn schrik oppeens binnen met een ring.. gaat zo op zijn knieen en vraagt mij zo ten huwelijk! ik heb 10 min niks gezegd alleen maar naar hem gekeken.. hij werd onzeker.. TUURLIJK WIL IK MET HEM TROUWEN maar het kost ook geld en we hebben het niet zo breed.. ik heb uiteindelijk natuurlijk ja gezegd hij ziet het als een soort afmaker snap je we hebben nu een huis dalijk een prachtige zoon en hij wil graag trouwen.. maarja als je het niet zo breed hebt word dat allemaal lastig en dat ziet hij niet dat heeft hij ook niet in de gaten.. dus wat moet ik nu? ik vind het echt moeilijk!

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hi asmama,

Wat leuk dat hij je ten huwelijk heeft gevraagd maar inderdaad ook financieel moeilijk allemaal.
    Denk dat het belangrijkste jullie zoon en eigen huisje is. Je man heeft je ten huwelijk gevraagd maar misschien vind hij het helemaal niet erg om pas over 1,5 jaar te gaan trouwen. Dan kunnen jullie er misschien naar toe sparen?
    Jullie zijn dan al verloofd, dat is voor hem misschien net even meer dan 'gewoon' partners zijn.

Hou je er wel rekening mee dat als jullie ongetrouwd jullie zoontje krijgen, hij het kindje moet erkennen EN het gezag moet aanvragen bij het kantongerecht. Dit kost niets, maar zou ik wel even regelen als jullie niet meer voor de bevalling gaan trouwen.

Groetjes en succes ermee!

Cybi

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kan je de bruiloft dan niet gewoon tijdje later plannen? bijv. als baby een halfjaar ofzo is? En anders heel klein houden, trouwen hoeft niet perse heel duur te zijn

4. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    heey dames bedankt voor jullie reacties ja ik denk dat ik maar even ga overleggen wat hij precies in gedachte heeft en het inderdaad dan nog een tijdje uistel.. ja klein houden willen we opzich ook wel maar we hebben allebei hele grote famillies.. dusja daar ga je al.. maar het is inderdaad wel een goed idee om het gewoon een tijdje uit te stellen en dan kunnen we ook nog (PROBEREN) een beetje te sparen..

5. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey asmama,
    Ik ben net zelf getrouwd. Ook om de kleine en het plaatje compleet te maken. Ook wij hebben het financieel niet heel ruim, maar we wouden ook geen groot feest.

Heb via internet een goedkope witte jurk gekocht (bonprix) en deze aangehad. Manlief was netjes in een spijkerbroek en een knappe blouse erop.

Allereerst moet je in ondertrouw, dit moet sobieso 2 weken van te voren. Dit kan zo goed als kosteloos. Bij onze gemeente moest je alleen een trouwakte betalen en een trouwboekje. Was totaal 30 euro (hebben de luxe uitvoering van het trouwboekje). Je kunt ook in ondertrouw gaan en dan de vader al laten erkennen. Dan hoeft dat niet meer als je bevallen bent, omdat je dan mee moet (meende ik, maar per gemeente verschillend). Je kunt dan jaren later nog wel trouwen.

Maar wij zijn dus donderdag naar het gemeentehuis gegaan (gratis trouwen) met de belangrijkste personen (ouders, zusjes met aanhang en de opa en oma's). Daarna thuis met z'n allen koffie met gebak gehad (deze heb ik laten maken bij een vrouw uit de buurt die ze zelf maakt). 's Avonds zijn we met alleen de ouders en zusjes + aanhang uit eten geweest bij een wok restaurant. Maar je kunt het zo duur maken als je wilt. Je kunt ook achter in de tuin een BBQ houden.

Ik zou zeggen kijk en informeer ook even in het gemeentehuis hoe je het goedkoopste kunt trouwen. Ze staan altijd voor je klaar om te helpen. Tevens hebben wij geen ringen gedaan. Manlief draagt geen ringen en ik krijg later nog eens een ring.

Wij hebben al met al een prachtige dag gehad en precies zoals we het wouden. Als het al doorgaat heel veel suc6 met de voorbereidingen.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben gezien de komst van de baby gekozen voor het geregistreerd partnerschap. Komt op hetzelfde neer als trouwen alleen je kindje moet nog steeds erkend worden en je geeft elkaar geen ja-woord (kan wel, wij hebben dit wel gedaan). Verder hadden wij het idee dat het voor buitenstaanders minder belangrijk zou lijken. Om de kosten te drukken hebben we er ook voor gekozen alleen ouders, broer/zus met partner en mijn opa's en oma's (die van man leven niet meer).
    Daarna hebben we thuis gebak gehad (1 taart had ik zelf gebakken, 2 vlaaien gewoon van bakker) en broodjes (weekendbollen AH) en harde broodjes wel van de bakker. Rond 14.00 uur ging iedereen naar huis en zijn we met zn twee gaan uiteten. Bij ons was de dinsdagmorgen de gratis ochtend. Misschien trouwen we ooit nog eens echt, als we daar zin in hebben of we zetten het schriftelijk om. Wij hadden trouwens wel ringen. Zoek maar eens op goedkope trouwringen. Wij hebben ringen van het merk Boccia. Nu valt het me pas op hoeveel mensen van dit merk een trouwring hebben!

Wij wilden er niet veel geld aan uitgeven, maar we wilden ook geen groot feest. Mijn vader leeft niet meer en had gewoon geen zin in een bruiloft zonder hem. Nu hebben we een super dag gehad en toch iets anders dan trouwen.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij zijn ook goedkoop getrouwd, wel met feest en alles.

Wij houden beiden niet van goud, dus we hebben zilveren ringen, volgens mij waren die 2 voor 30 euro ofzo ;).
    Mijn trouwjurk was een witte feestjurk van Neckermann (ik was toen 27wk zwanger van ijn 3e)
    Wij zijn wel op vrijdag getrouwd dus we moesten we bij het gemeentehuis betalen (200 euro met alles erop en eraan) maar je kan op veel ochtenden ook gratis trouwens zoals hierboven al gezegd). Het bruidboeket hebben we als gewoon wit boeket besteld en en de corsages en het autobloemstuk hebben we zelf gemaakt.
    We hebben mijn vader als fotograaf gevraagd en er waren ook een boel mensen met een fotocamera.
    Het feest hadden we in een simpel zaaltje en het eten, drinken ed voor de gasten hadden we zelf gekocht (aldi) en twee vrienden verzorgden de bar.
    Het diner was alleen met onze directe familie (mijn en zijn oma, mijn en zijn ouders en broertjes en zusjes, en de oudste twee kids) en dat hebben mijn ouders verzorgd.
    wij waren in totaal iets van 550 euro kwijt dus incl onze kleding, trouwen, trouwboekje, zaaltje, eten en drinken.

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Gefeliciteerd met je verloving!

Geniet er iig wel van joh, is leuk!

Voor woning zoeken zou je eens kunnen kijken bij vestia? Die zitten op veel plekken in nl met huurwoningen, is niet particulier maar meestal heb je er zo een woning (kennis binnen een maand en ik binnen 3 maanden) ligt er ook aan waar je woont en wil wonen maar toch.

Trouwen kan idd heel goedkoop.
    Jurken heb je bij peek en cloppenburg ook hele leuke van het merk jakes.
    Make up en haar alvast zelf mee aan de slag
    (of bel maar als je hier in de buurt woont ;))

Taart lekker zelf maken of een kennisje die datdoet misschien?

9. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    ga je op maandag of dinsdag trouwen kost dan bijnaar niks
    meestal maar rond de 50 euro.

enne een feest kun je zo duur maken als je wilt
    je kunt ook een feestje thuis geven of helemaal niet zijn genoeg mensen die dat doen.

nog even trouwen voor dat de kleine er is is best wel verstandig gewoon omdat het veel minder rompslomp geef voor je vriend hij heeft dan ook volledig zeggensschap over jullie zoontje.

wij zijn zelf ook getrouwend toen ik 28 weken zwanger was van de eerste wel met alles er op en aan maar moet zeggen dat ik dat ook wl erg zwaar vond.
    en wij zijn eigelijk ook getrouwd omdat het met ht huis(koopwoning) en voor de kleine dan allemaal goed geregeld is.

maar van harte gefelciiiiittttteeeerrrddd! met je verloving.

10. Hier is alles ook vrij snel gegaan. We waren nog maar net samen maar wisten al heel zeker dat we elkaar nooit meer zouden laten gaan. Dus toen hadden we ook zoiets van waarom zouden we nog wachten? In september ben ik met de pil gestopt, we woonden toen nog niet samen (ik werkte als au pair dus woonde in bij mijn gezin). In november bleek ik zwanger en toen ik 6 weken zwanger was hebben we ons verloofd. Maar we zijn in december ook samen gaan wonen en er is heel veel tijd en geld in ons huis gaan zitten, en natuurlijk de hele babyuitzet en alles wat erbij komt kijken. Daarom hebben wij samen besloten om nog even te wachten met trouwen, want we willen allebei graag een groot feest geven en het liefst in het voorjaar trouwen (wat nu dus echt niet haalbaar was). Zowel mijn vriend als ik hebben daar eigenlijk geen problemen mee, we wachten liever nog even om alles zo op ons gemak voor te kunnen bereiden dan dat we alles hals over kop moeten regelen met alle (financiele) stress die daarbij komt kijken. We wonen in Frankrijk en je kunt hier ook iets doen wat vergelijkbaar is met geregistreerd partnerschap (pacs heet dat hier), en dit was voor ons ook een optie maar we hebben dit uiteindelijk niet gedaan omdat het juridisch gezien toch minderwaardig is aan een huwelijk en er allerlei nadelen aan zouden zitten mbt belasting, eigen zaak van mijn vriend ed. Maar het is eventueel een optie!

Wat grote familie betreft, ik weet natuurlijk niet hoe jullie je bruiloft willen plannen maar wij geven ons feest gewoon bij ons in de tuin (moet er wel bij zeggen dat het een enorme lap grond is dus we hebben de ruimte), dat scheelt al een hoop kosten.

Ik denk dat je het gewoon inderdaad met je vriend moet bespreken hoe hij erover denkt en als jullie toch binnenkort willen trouwen dan zijn er inderdaad ook nog genoeg opties zoals hierboven al voor is gesteld. Het belangrijkste is dat het voor jullie allebei een prachtige dag wordt, dus daar zullen jullie afwegingen in moeten maken.

Veel succes!

11. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd! Mocht je nog voordat de kleine geboren wordt willen trouwen, dan zou ik niet al te lang meer wachten ivm je dikker wordende buik (en moeheid die er misschien bij komt). Je kunt natuurlijk ook alleen voor het briefje naar het stadhuis gaan zodat alles voor jullie kindje geregeld is. En dan later nog een keer een feestje geven. Succes met beslissen!

Deel Deze Pagina