Benauwd gevoel..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kari, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo,

    Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik heb de laatste 2 weken, met name 's avonds een benauwd gevoel, het lijkt wel alsof mijn darmen mijn longen in gedrukt worden. Zijn er nog meer dames die daar nu ook al last van hebben. Ik ben nog niet heel erg dik ofzo, 7 kg aangekomen. Zou het daar aan kunnen liggen? Trek in eten heb ik dan ook helemaal niet, omdat ik een "vol"gevoel heb.

    Wie heeft er goeie tips om wat meer lucht te krijgen :(:

    Alvast bedankt!

    Kari
     
  2. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Dat herken ik wel, ik had er ook last van...
    Echt een goede tip heb ik niet, ik ging dan op bed liggen met m'n armen boven m'n hoofd.
    Zo kon ik makkelijker ademen.
    succes
     
  3. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Jeetje nou precies dat heb ik ook sinds een week. Als ik in bed op m'n zij ga liggen, heb ik het idee dat mijn borstkas in elkaar wordt gedrukt! Inderdaad op je rug liggen met armen omhoog helpt, maar ik ben ook op zoek naar de gouden tip...
     
  4. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik kan hier nou wel mn lange verhaal gaan tikken ,doe ik niet, zal ik wel uitleggen dat ik ook last heb benauwde gevoelens.

    heb het sinds ong 2 weken, dan wordt ik 's nachts wakker (1,2 of 3 uur) en kan ik niet meer in bed liggen. ga dan naar beneden op de bank liggen met lamp aan. het kan dan zo zijn dat ik het dan ook best benauwd heb, maar is niet altijd zijn. zijn trouwens ook nachten dat ik gewoon heb door mogen slapen. :eek:

    heb bovenstaande aangegeven bij vk en ben bij ha geweest, die heeft me doorverwezen naar haptonomie. daar heb ik morgen mn 1e afspraak.

    kan trouwens maar weinig "lotgenoten" vinden op internet.
     
  5. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ook hier vaak aanvallen van benauwdheid , idd alsof er een steen op je borstkast ligt en je gewoon niet goed kan ademen.
    soieso heb ik er last van als ik op mijn rug lig, maar dat schijnt te komen doordat de kleine dan op een of andere ader ligt.
    maar de gouden tip heb ik helaas ook niet, het enige wat een beetje helpt is heel rustig aan doen en lekker op de bank liggen de rest is dan echt uit den boze!

    als iemand de gouden tip heeft ?!

    joyce
     
  6. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Heb ik ook af en aan gehad de hele zwangerschap. Van houding verwisselen hielp vaak wel. En daarbij veel kussens in allerlei vormen en formaten gebruiken, om zo nog beter de lekkerste houding te kunnen vinden. Ik heb btw regelmatig een nieuwe 'lekkerste houding' moeten vinden omdat je buik nu eenmaal telkens groter wordt...
     
  7. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ook ik heb er vanaf ongeveer mn 26e week last van gehad. Ik had het zo benauwd dat mn hele borstkas beurs aanvoelde. Ik dacht dat het te maken had met het koude zwembadwater, we waren toen op vakantie.

    Volgens de VK is dit doordat het kindje groeit en alles een beetje in de verdrukking komt. Hierdoor kan iemand heel hoog gaan ademen, dus echt vanuit je borst dus.
    Belangrijk is om (rustig) vanuit je buik te ademen en niet vanuit je borst. Dit ben ik gaan doen en ik heb er nu geen last meer van.

    Liefs Angeltje
     
  8. hoi meiden..

    Kan het geen maagzuur zijn... zonder zuur zeg maar..
    daar heb ik erg last van.. en dat benauwde gevoel herken ik dus ook!

    Ik gebruik nu rennies.. en het is (bijna) weg!
     

Deel Deze Pagina