Is het raar als ik niet naar een 'pufclubje' ga?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fioon, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Niks geen puf lesje gehad, die kreeg ik op dat moment van de VK en dat ging prima.
    Voor sommige zal het helpen maar voor mij hoefde het niet.
    Dus ik vindt het niet raar dat je er niet heen gaat, en ja 100 euro vindt ik best prijzig.
     
  2. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ben niet naar een "pufclub" geweest, en heb een super bevalling gehad! Zijn wel naar een voorlichtingsavond van de kraamzorg geweest maar hier heb ik eigenlijk niets gehoord wat we nog niet wisten. Maak je geen zorgen zou ik zeggen, komt allemaal goed!
     
  3. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb bij de eerste daar ook niet aan gedaan. Ik heb op een hele andere manier gepuft dan hoe je het leert en mij ging het prima af ;)
    Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt.
     
  4. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Geen puflesjes hier. Ging prima zonder bij alle 3 hoor ;)
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat zal het zijn! Donders...dat ik daar nu pas aan denk ;)

    Maarre..tis geen pufclub geloof ik hoor...informatief heb ik me laten voorschotelen.
    Ik ben daar dan ook helemaal het type niet voor. Als ik het echt niks vind..kom ik na 1x gewoon niet weer ;)
    Daaag...alleen als het leuk/informatief is, anders niet :D
     
  6. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,
    ook zonder pufclub kom je er wel hoor.
    toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik het niet gedaan omdat ik een alleenstaande moeder was en geen zin had in die trotse ouders samen.
    nu ben ik zwanger en samen met de vader maar doe weer geen pufclub.
    ach het is wat jezelf wilt.
     
  7. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Bijna alleen maar meiden zonder 'pufles', maar ik had het toch niet willen missen, niet alleen het 'puffen' waar ik toch wel wat aan heb gehad, maar ook alle tips en ervaringen van meiden die in de zelfde situatie zitten als jij. Ik vond het niet alleen heel leerzaam , maar ook heel erg gezellig er werd vooral veel gekletst over alles wat met zwangerschap, bevalling en baby's te maken had...
    Het ligt misschien ook aan de mevrouw die de cursus geeft, wij hadden een hele nuchtere, lieve mevrouw met veel ervaring...!
    Nu, na bijna een jaar zijn wel al 3x bij elkaar gekomen met onze baby's erg leuk om ze elke keer weer te zien...
    Maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk, al had ik het niet willen missen, het was voor mij (vooral op het laatst) echt een gezellig uitje... bij een evt. 2de zou ik, denk ik, weer gaan!

    groetjes Niki

    Succes met puffen, dames... zonder cursus, komt hij/zij er ook wel uit, hoor... ben maar niet bang..!
     
  8. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, moet eerlijk zeggen dat ik het sociale gedeelte van de pufclub leuk vindt, maar verder vind ik er echt geen bal aan.

    maar wat wil je als er vragen gesteld gaan worden als:" wat ga je doen totdat je 7cm ontsluiting hebt?".
    duh weet ik veel wat ik dan ga doen, de auto wassen of nog eens ff gezellig boodschappen doen. hoe moet ik nu weten wat ik dan ga doen, ik weet niet eens hoe ik er bij lig op dat moment.
    :( Of dat het helpt om tijdens een wee door de woonkamer heen te huppelen/dansen en dan evt een liedje te zingen.
    ok het ligt vast aan mij maar ik zie mij niet tijdens weeen al door de woonkamer dansen en zingen! :confused:

    maar met de dames onderling hebben we wel lol, en misschien zijn dit soort adviezen wel heel normaal! En heb ik gewoon een verkeerd verwachtingspatroon gehad ;)
    al met al kom ik denk ik de bevalling , hopelijk, wel door en zou dat zeker ook lukken zonder deze cursus!

    liefs joyce
     
  9. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben naar de cursus geweest van icare thuiszorg. Het was een erg gezellig clubje dames! Ik moet wel zeggen dat als je geen vrienden/kennisen in de buurt hebt met kids van dezelfde leeftijd (dus ongeveer tegelijk zwanger) het zeker de moeite waard is! Ik heb er leuke contacten aan overgehouden. Wij zijn al twee keer met zijn allen samengekomen en ik ben al bij twee van de dames alleen op visite geweest. De kans dat er types bij jou in je groepje zitten waar je het mee kunt vinden is natuurlijk best aanwezig. Ik vind het ook leuk voor de kids, als ze later wat groter zijn. Hebben ze alvast vriendjes/vriendinnetjes die ze vanaf baby al "kennen".

    Ik heb ook best wat gehad aan alle tips die er gegeven zijn, vooral wat ademhaling betreft! We hoefden echt niet met zijn allen te puffen hoor, op de cursus. De leidster deed het voor en daar was het mee klaar. Verder wat oefeningen om tijdens de zwangerschap fit te blijven. Ook heb ik daarna nog nagym gedaan, met hetzelfde clubje. Ook erg gezellig!

    Maar natuurlijk is het zo dat je baby er ook zonder cursus wel uit komt. Het is net hoe je er zelf tegenover staat, niets is natuurlijk verplicht en niets is verkeerd. Bereid je lekker voor op jouw manier waar jij je lekker bij voelt!

    Marian
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ga naar zwanger compleet, oftewel het pufclubje, en naar zwanger en fit, meer sportavond voor zwangeren. vind het gewoon wel leuk om een bezig te zijn en de mijn eigen sportclub heb ik tot na de bevalling even laten schieten. ik denk dat je zonder zo'n pufclubje je kind ook wel goed op de wereld zet hoor haha ;) ik wil daar voornamelijk wat aandacht voor mijn rug en bekken, omdat ik daar heel veel problemen mee heb, dus gewoon wat tips & trucs zeg maar. ik betaal trouwens 2,50 per keer (ook buitenwonderland kennen ze schappelijke tarieven ;)) en dat vind ik ook wel genoeg. heb ook dure yoga cursussen gezien en nou nee dank je, dan ga ik liever wat vaker uit eten. leer je ook puffen: uitpuffen van je volle buik!
     
  11. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik ben wel gegaan, maar meer eigenlijk puur om andere zwangere vrouwen te leren kennen. hoef er na die tijd niet perse contact mee, maar vind het toch prettig hoe zij de zwangerschap tot nu toe ervaren. en ja ik vergeet ook wel veel, maar toch blijft er nog best veel hangen.
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik heb het wel gedaan, en omdat er tijdens de lessen best wel werd gekletst, vond ik het ontzettend gezellig.
    Ook toen eenmaal alle kaartjes door de bus kwamen die waren bevallen was ook erg leuk.
    Wij hebben de 1e keer met alle baby's en moeders wat afgesproken, bevallingsverhaal verteld.
    Daarna nagym gehad, en babymassage, en nu zien we elkaar en de kids nof elke 3 a 4 maand.
    Ik vind het reuze gezellig.
    Je hebt er tijdens de bevalling ook wat aan vind ik zelf, denk dat je wel meer voorbereid bent.
    Met een evt volgende zou ik het zo weer doen.
     
  13. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Hoi, ik heb het bij mijn 1e wel gedaan, maar tijdens de bevalling niets aan gehad. De verloskundige en verpleegkundige (ziekenhuisbevalling) vertellen je precies wat je moet doen! Maar goed, het is wel leuk om anderen te ontmoeten en gesprekken 'live' met anderen te hebben zoals het hier op een meer indirecte manier gebeurt. Dus als je dat zoekt is het zeker leuk om te doen.
     
  14. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb het niet gedaan
    en heb niet het gevoel gehad dat ik iets
    gemist heb.
     

Deel Deze Pagina