Kat nemen of Niet

Discussion in 'Zwangerschap' started by MIss X, Jan 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi

Sorry dat ik zoveel vraag (verslaafde hier)
    Ik ben net gaan samenwonen met mijn vriend en ik ben 7 weken zwanger.
    Het probleem is dat ik een dierenvriend ben en ik heb altijd katten gehad. We zouden in Januari (nu dus) sowieso gaan kijken naar katten.

Alleen nu ik Zwanger ben vraag ik me af of ik daar wel goed aan doet. Het duurt nog 7 maanden voordat de kleine er is en ik denk zo van, katten zouden er toch wel zijn of ik zwanger ben of niet!

Ik vind het zo saai zo'n katloze huis!
    Maar ik twijfel of ik er wel goed aan doet om nu een katje te nemen..

Wat vinden jullie?

2. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Tja wij hebben altijd getwijfeld over een hond en nooit gedaan, achteraf gezien maar goed ook want dan hadden we hem weg kunnen doen, mijn zoontje is namelijk vreselijk allergisch voor honden.. dus misschien beter even afwachten tot je kindje geboren is en dan eens met hem/haar bij mensen aan met katten kijken hoe hij/zij erop reageert?

3. Hester

Hester Niet meer actief

Waarom niet? Ik zou het doen, gezellig!
    Wij hadden zelf ook altijd een kat thuis die ouder was dan ik en ze is 20 geworden, heel gezellig. Nu hebben mijn man en ik al jaren een kat (inmiddels 16 jr - ik ben 26 jr dus ga maar na hoe gehecht we zijn aan dat beestje) en zwanger of niet: die poes is ook belangrijk voor ons. Waarom zou je het niet doen? Te weinig tijd? Aandacht? Geen zorgen maken, gewoon doen!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Sorry 2x gepost.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja, ik vind het heel fijn, ik zit nu thuis en ben echt blij dat ik mijn twee katers om me heen heb. Je moet je een paar dingen goed bedenken voor je nu aan een kat begint.

1. De verzorging komt voor bijna 100% op de schouders van je man te liggen, want bijvoorbeeld de bak verschonen mag nu absoluut niet.
    2. Kittens dragen bijna zonder uitzondering het toxoplasmosevirus bij zich, pas als ze een jaar oud zijn, zijn ze hier immuun voor, dus als je graag een kitten wil hebben zou ik wachten tot na de bevalling.

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank je, ik bedoel ik zou toch een kat nemen en uiteindelijk aan kinderen beginnen dus het dat maakt geen verschil. Alleen dat ik er nu een keuze heb..

Het is zoo saai, geen kat die bij de deur op je wacht.. Als ik iets laat vallen, denk ik ''oh nee geen paniek we hebben geen katten''. Als ik gerommel hoor, dan wil ik al met de plantenspuit erachter aan gaan. Het is zoo wennen een katloze bestaan

7. Niet meer actief

Je kunt wel een kat nemen! maar denk ook aan dat jij de kattenbak tijdens je zwangerschap niet mag verschonen en noem maar op ,,

Hier een link met alle gevolgen van dien

http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/toxop.php

Vooral jonge katten vormen een probleem dus ik zou wachten tot na de zwangerschap, maar dat is voor iedereen persoonlijk!

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wij willen sowieso een keer een katje uit het asiel! Zoveel katten die een leuke thuis willen hebben dus we denken dat we geen Jonkie zullen nemen en idd moet ik dan wachten als ik dat wel wil..

9. Niet meer actief

en een kat uit het asiel kan nog veeeeel meer infecties hebben, dus laat hem goed onderzoeken op alle ziektes die er maar kunnen zijn! dan weet je zeker dat het goed is en ontstaan er GEEN problemen!

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een poes uit het asiel zou meer infecties hebben? Natuurlijk niet! Zij worden hartstikke goed verzorgd en nagekeken daar hoor!

Lekker doen hoor een poes uit het asiel, maar wel idd regelen dat je niet de kattenbak verschoond tijdens je zwangerschap hè!

11. sammie01

sammie01 Actief lid

Apr 3, 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    wat wel vaak aangeraden wordt is de kat te nemen nadat het kindje geboren is. dit ivm jaloersie.
    de kat is er eerder dan het kindje en kan dan wat veller zijn.
    en aangezien het een jong katje is weet je nog niet precies zijn of haar karakter.
    als je een kat neemt nadat het kindje geboren is dan kent hij van af dag 1 niet anders als dat het kidnje er is.
    maar goed dat is wat je zelf wilt.

12. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Ik zou misschien wachten tot de kleine er is. We hebben 3 katten en toen de hond erbij kwam werd er 1 kat ontzettend jaloers. Ik heb dit ook al eens eerder gehad met een andere kat toen er een nieuwe kat bij kwam. Ze plassen echt overal op wat maar van de ander is (en ze zijn allemaal gecastreerd of gesteralisseerd). Dus ik hou mijn hart vast als dadelijk de kleine er is.
    Misschien verstandiger om een kat te nemen als die meteen aan de juiste situatie kan wennen. Maar ja, niet iedere kat is zo natuurlijk.

Groetjes Inge

13. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Wij hebben hier 3 lieve poezen rond lopen.
    Waarom zou dat niet kunnen ?! :(

Je mag alleen de katten bak niet schoonmaken.
    Dat is zo erg toch niet hihi :D

14. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb 2 katten. eerst 1 maar die liep altijd achter mij aan en erg aanhankelijk en toen ik zwanger was hebben we er eentje bij genomen. ik heb nu nog alle aandacht voor ze en als de kleine er is niet meer dus moeten ze zichzelf vermaken vandaar dat ik er nu 2 heb. ze gaan heel goed met elkaar en hebben minder aandacht voor mij.
    ik zou het dus tijdens de zwangerschap doen

15. Niet meer actief

ik persoonlijk vindt het NOT DONE, maar mijn redenen gaan voor jou als kattenliefhebben waarschijnlijk niet op :D

16. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben ook katten en de kat ging altijd op me buik liggen die voelen het aan nu is ze kat heel bescermend als youame huild komt ze kijken

zo moest k van de CB de kat weg doen omdat youame daar allergies van zou worden
    natuurlijk is elk kind anders maar als je je kind niet laat wennen aan huisdieren wordden ze juist allergies of bang

k zou zeggen neem lekker een katje
    die kun je ook nog dingen afleren in die 7 maand

17. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    Wij hebben 3 katten. Het is gezellig maar wel druk en zeker nu Anique er is moet ik ze wel meer in de gaten houden en veeeeeeell vaker stofzuigen. Ze doen Anique geen kwaad (lopen er eerder met een grote boog omheen) maar je weet het nooit!
    Tijdens de zwangerschap deed manlief de kattenbak (voor zover ze die gebruiken en niet buiten gaan). Ik vind het gezellig en zou niet zonder ze kunnen. Het schijnt dat als een klein kind opgroeit met dieren ze minder kans krijgen op een allergie (tenzij ze die al hebben vanaf de geboorte). Tja, de keus is aan jezelf........ :D

18. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Helaas is dat dus niet in alle gevallen waar, mijn zoontje is altijd veel in aanraking geweest met de hond van de buren en ineens was hij er razend allergisch voor en das echt geen grappig gezicht.. als je dan dus zelf een kat of hond hebt dan kan je dus je beest weer wegdoen, kan je toch beter afwachten tot je kindje geboren is lijkt me.. ook het toxoplasmose verhaal bij kittens lijkt me toch echt iets om rekening mee te houden..

19. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik zou wel gewoon nu een kat nemen. En dan inderdaad geen kitten en niet zelf de kattenbak verschonen.. Kun je de kat vast opvoeden voordat de baby er is.. Tuurlijk is de kans er dat je baby allergisch is maar om daarom nou nu geen kat te nemen, zo groot is die kans toch niet lijkt mij..

20. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Waar je je poesje haalt, maakt geen verschil. Zelfs bij de beste kwekers kan er een ziekte aanwezig zijn, en in een asiel worden die diertjes echt wel van top tot teen nagekeken hoor.
    Best eerst laten nagaan of je immuun bent tegen toxoplasmose, en als dat goed is, geen probleem om een kitten aan te schaffen.
    Heb hier nooit last gehad van jaloerse katten.

Share This Page