Is PCOS voor de rest van je leven?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Of kan je er van af komen? Zijn er behandelingen , methodes om de PCOS en de klachten die erbij horen te verminderen? Als je zwanger bent en je hebt PCOS heb je dan mider last van de PCO gerelateerde klachten? . En als je zwanger bent geweest blijf je PCOS houden en hoe kan je dan verder?

    Hier en daar het 1 en ander gelezen en daar wordt ik niet echt vrolijk van.
     
  2. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    oef veel vragen, maarre snap ze wel hoor meid,
    ik heb al pcos zolang ik me kan herrinneren en zit soms nog met vragen.

    Of kan je er van af komen?
    dit ligt eraan of je pcos hebt gekregen door overgewicht of niet. door teveel overgewicht kun je pcos ontwikkelen en door af te vallen kan je cyclus weer terugkomen en dus de pcos verdwijnen.
    ik heb pcos al mijn hele leven en is bij ons in de familie erfelijk. ik kom er nooit meer vanaf.

    methodes om de PCOS en de klachten die erbij horen te verminderen?
    homeopathie wil wel eens helpen voor sommigen, ik heb het nooit geprobeerd, maar misschien anderen hier wel,
    verder kun je de diana35 pil slikken om puistjes te verminderen en ook de overbeharing tegen te gaan. wat bij mij niet hielp overigens.

    Als je zwanger bent en je hebt PCOS heb je dan mider last van de PCO gerelateerde klachten?
    ik had iets minder last van overbeharing (lees; het groeide iets minder snel) maar verder hetzelfde

    En als je zwanger bent geweest blijf je PCOS houden en hoe kan je dan verder?
    Ook als je zwanger bent geweest hou je de pcos. ik heb een zoontje van 2 en nu een jaar bezig voor nummer 2.
    na de bevaling heeft mijn lichaam niks gedaan van ei of ongi.

    nu zeg ik er wel bij dat ik zware pcos heb, en mijn lijf echt niks doet wat een normaal vrouwenlichaam wel doet. :rolleyes:

    succes en hoop dat je snel zwanger bent
     
  3. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Bij mij hielp de dianepil juist wel erg goed.
     
  4. wat is eigenlijk PCOS? ik lees er steeds over maar weet niet wat het is?
     
  5. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php

    bij pcos maakt je lichaam teveel verkeerde hormonen aan en je maakt in plaats van 1 eitje een heleboel eitjes aan die veranderen in cystus en dus niet rijpen en springen.
    das in het heel erg kort hoor
     
  6. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hallo, bij mij is pco ook in de familie, mijn moeder heeft het ook gehad vroeger. zij kreeg mij pas na een lange tijd clomid slikken. daarna kreeg ze wel zonder iets mijn broertje. dus daarna heeft ze geen last meer gehad.
    ik ben iid veel aangekomen in korte tijd, maar daarna ook goed afgevallen en de pco bleef, dus of het met overgewicht te maken had weet ik niet. misschien is het wel bevordelijk geweest. en verder heb ik iid als tiener de diane35 pil geslikt en dat hielp goed tegen puistjes, ik stapte daarna over op een andere pil en de puistjes bleven weg, dus waarsch hadf ik toen ook al pco als tiener, want toen had ik ook hele zware ongesteldheden met toch wel 6 weken ertussen (maar wel regelmatig...)
     

Deel Deze Pagina