Is Sem te licht voor zijn leeftijd....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona001, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hoi ik heb even een vraagje over het gewicht van mijn zoontje sem van bijna 5 maanden,
    Sem weegt namelijk 6,5 kilo. ik weet dat je niet moet vergelijken maar ik zie wel baby's rond zijn leeftijd en zelfs vele jongere baby's (rond de 3 maanden) zijn zwaarder dan Sem.
    Sem woog met zijn geboorte 3480.
    Sem krijgt 5 voedingen per dag 200cc en is er heel tevreden mee...

    hoeveel wogen jullie baby's rond de 5 maanden?

    groetjes Ramona
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn was met 5 maandjes net over de 6 kilo heen. Ook een fijn poppetje dus. (en met de geboorte was ze 3260). Nu is ze 11 maanden en de 9 kilo haalt ze echt nog niet.

    Ik denk dat jouw kleintje ook een fijne bouw heeft.

    Lynn volgt precies de 4e lijn van de curve, dus het CB is tevreden.

    Ik zie ook kleintjes die veel zwaarder zijn dan Lynn en ik kon me daar best wel onzeker over voelen. Zo heeft een vriendin van mij een dochter, die is 3 maand jonger dan Lynn en 3 kilo zwaarder.

    Zo lang je kleintje tevreden is, is er niks aan de hand hoor.
     
  3. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik heb nog geen verstand van baby's van 5 maanden :)
    Luca weegt nu iets meer dan 6 kg (bijna 3 maanden) maar hij zit net iets boven het gemiddelde.
    Het kindje van mijn schoonzusje is nu ff denken... 9 maanden en weegt iets meer dan 7 kg dus ik denk dat Sem niet echt te licht is.
    Maar niet veel vergelijken met andere hoor ;) als hij toch een tevreden ventje is zou ik me niet te veel zorgen maken.
     
  4. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri is nu 5 maanden en een week en zit nu op 7500 gram, was 2674 bij de geboorte !
     
  5. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Kijk dat vind ik zo raar sem was 3480 bij de geboorte en dan is weer een stuk zwaarder dan 2674... en nu is jou zoontje een kilo zwaarder....
     
  6. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Meid niet alle kindjes groeien even hard, net zoals volwassenen.

    Sommigen eten alles wat los en vast zit en komen geen grammetje aan, een ander hoeft maar te ruiken aan een patatje of wordt al dik (bij wijze van spreken dan ;) )
     
  7. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri heeft in het begin echt een hele erge groeispurt gemaakt, zat al binnen 3 dagen boven zijn geboorte gewicht en nu hij wat ouder word groeit hij niet zo heel hard meer, gaat echt geleidlijk aan! maar qwa lengte gaat hij weer niet zo heel hard, maar als jou mannetje een tevreden kindje is, en verder gewoon elke keer aankomt, gaat het prima toch?

    Bij ons bij het Cb zeiden ze dat ze minimaal 125 gram per week aan moeten komen !
     
  8. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    ja mijn mannetje is ook de gene die zich het meeste zorgen maakt over het gewicht van onze zoon haha.
    volgende week mogen we gaan beginnen met groente hapje dus dan gaat het volgens mij ook weet wat sneller en idd iedere baby is anders want qua lengte zit sem op 64 cm en dat is volgens mij normaal.
    mijn man is lang en normaal gebouwd en ik ben klein en tenger dus daar zal het wel aan liggen

    bedankt voor jullie reacties!
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura was bij de geboorte 3355 gram en weegt nu 6460 gram! Maar ik denk dat je je niet druk moet maken als je kleine zich lekker voelt!
     
  10. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena is prematuur en woog 2495 gram bij geboorte.Nu weegt ze 7100 gram ongeveer en ze is bijna 5 maanden.

    Een vriendin van mij is op 37 weken bevallen en haar dochtertje is maar een paar dagen ouder dan Elena en weegt een pak minder.

    geen zorgen over maken ;)
     
  11. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte is nu ruim 3 maanden en weegt 7,5 kg. Met zijn geboorte woog hij 3442 gram.
    Ik denk dat je er gewoon niet zoveel van kan zeggen.Je hebt nu eenmaal grote en kleine kinderen.... als ze het gewoon goed doen en zich lekker in hun vel voelen dan is er toch niets aan de hand? Maar kan me wel voorstellen dat je een beetje onzeker bent, heb ik soms ook over het gewicht van mijn Jelte.
     
  12. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline woog met 5 maanden net 6 kg haar geboorte gewicht was 2900 gram
     
  13. Niet meer actief

    ayman is nu 4 en halve maand en weegt rond de 7,5 kilo (iets minder)
     
  14. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jennifer is ongeveer net zo lang en zwaar als Sem, Yasmine is wat zwaarder, ruim 7100 gram.
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin woog net 6,5 kilo met 5 mnd en bij de geboorte woog ze 2680 gram

    dus nee hoor hij is echt niet te licht maar een zware poeperd is het ook niet ;)

    en ik weet niet of je borst geeft want die kindjes wegen zowiezo lichter
     
  16. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat gaat niet altijd op hoor... Bij bv hebben ze meestal de eerste maanden een explosieve groei en na 4 mnd stabiliseerd de groei en gaat een kind zn eigen lijntje volgen. Dat lijntje is wel minder stijgend dan het kv meestal maar juist bij jonge kinderen (babys van de eerste maanden) zijn vaak de bv babys voller,na die 4 mnd blijven de kv babys gestaag doorgroeien zoals ze eerder al deden en groeien bv babys minder hard.

    Maar in de praktijk bij mijn kids;

    Mijn kids wogen op 50 gram na hetzelfde bij de geboorte en waren even lang maar mn zoon weegt ong 1200gram meer en is 4,5 cm langer.

    Ligt echt aan de bouw van je kind denk ik. Mn dochter is heel fijntjes en weegt nu met 2 jaar ook iets meer als 11 kilo en mn zoon is juist groot, breed en zwaar. :)
    Ze schelen anderhalf jaar maar ze dragen dezelfde maat luiers, schelen 1 tot 2 kleding maten.
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Deb: dat is nou juist NIET waar wat je zegt.

    Ik geef volledige BV en Jelte weegt 7,5 kg bij 3 maanden. Ik ben bij de meimama's nog niemand tegengekomen wier kindje zoveel woog op KV.
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    die explosieve groei hebben ze ook met fles :)

    Caitlin kwam 1000 gram aan per 4 weken de eerste 4 mnd

    maar aan de bouw ligt het zeker elk kindje is daar weer verschillend in
     
  19. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    ons zoontje was bij de geboorte 2185 gram, kreeg daarom speciale voeding (nutrilon nenatal) om meer aan te komen. Hij is nu bijna 9 maanden en weegt 9360gram.
    Flink ingehaald dus.

    Ik denk niet dat het echt te vergelijken valt hoor, de gewichten bij babies. Ieder kind heeft een andere bouw, das ook net zo met tanden krijgen, en lopen, kruipen, staan etc. Ieder kind is hierin anders!
     
  20. youri woog bij de geboorte 2620gram,en is nu aankomend 25 augst 5mnd en hij woog nu afgelopen maandag 6580gr.
    volgens t cb heel netjes.

    groetjes krulliewullie
     

Deel Deze Pagina