Isofix of niet?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Chant26, 11 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chant26

    Chant26 Actief lid

    31 okt 2016
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Wij hebben 3 kinderen welke alle 3 een autostoeltje van Römer hebben. De oudste 2 zitten in een groep 2/3 stoel en de jongste in een groep 1. Omdat de stoel van de jongste al wat ouder is en het piepschuim op meerdere plekken aan het barsten zijn we op zoek naar een nieuwe. En nu komt de vraag, zouden jullie een stoel met isofix aanraden of niet?? Is dat echt zoveel veiliger dan met de gordel?
    En nou zag ik dat stoelen in groep 2/3 ook met isofix vast kunnen. Dat is nogal een verschil dan nu, wanneer de stoel los zit, en kind met gordel vast.
    Maar we hebben maar op 2 plekken een isofix bevestiging in de auto dus alle 3 kan niet.
    Als jullie isofix adviseren zouden jullie dan de stoel groep 1 of stoelen groep 2/3 met isofix vast zetten?
    Ik zie door de bomen het bos niet meer
     
  2. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik zou de stoel van de jongste vervangen want die stoelen hebben ook een houdbaarheidsdatum. Bij een botsing wil je niet dat het plastic te oud is geworden.
    Je kunt bij je garage vragen of er ook in het midden een isofix geplaatst kan worden. Dat is afhankelijk van je auto. En anders zit er niks anders op dan gewoon met de gordel. Zolang die goed geïnstalleerd is is dat ook veilig. Ook dat kun je aan de garage vragen.
     
  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.270
    2.441
    113
    Vrouw
    Ik zou de 2/3 stoelen met isofix doen. Groep 1 staat met gordel goed vast maar 2/3 staan gewoon los op de achterbank. Hou ik niet van. Mijn advies 2x maxicosi rodifix aan de zijkanten en een tobi in het midden. Alle 3 een hoofdsteun in mijn werk zie ik ook kinderen met onnodig nekletsel na een aanrijding.
     

Deel Deze Pagina