Hallo! Wij gaan binnenkort op vakantie. Met de auto naar Spanje. Onze kleine man (net 2) gaat uiteraard mee. Nou ben ik op zoek naar een leuke/geschikte manier om zijn drankjes onderweg en op het strand koel te houden. Aan de luiertas zit wel zo'n stoffen hoesje met van die isolerende folie aan de binnenkant, maar deze kan hij er heel gemakkelijk afhalen, aangezien deze met een stopper (zo'n knijpsluiting die je ook vaak aan jassen ziet). ook ben ik bang dat hij eraan gaat knagen, ook niet echt de bedoeling natuurlijk... maar ja. Ik heb al gezocht naar isolatieflessen, neopreenhoesjes, e.d. maar kan niks vinden. Ja, alleen een neopreenhoesje voor de drinkfles van ....konijnen!!... maar qua maat past die nooit om zijn drinkfles. Hij drinkt graag uit een tuitbeker van difrax (deze lekt ook helemaal NIET), maar misschien hebben jullie andere flessen die ook ECHT NIET lekken, isoleren, of een idee voor een passend hoesje. (zelf maken lukt mij helaas niet..) Alvast bedankt!
Hmm of gewoon een thermosflesje mee.. en zn beker gewoon niet te vol doen maar wel regelmatig bijvullen?
Koeltas met koelelementen meenemen en als dat helemaal niet koud meer is, ter plekke wat kopen en in de koeltas doen of natuurlijk meteen opdrinken
ik heb de non spill tuitbeker van nuby met dubbele wand. Die houd koude drankjes lang koud en warm lang warm. Avent geisoleerde beker 12m+ - De echte 24-uurs drogist kan ff alleen een plaatje van de avent vinden, weet dat kruidvat ze laatst van nuby had
Hoi, Wij wonen dus in een altijd warmland(30C) en ik heb haar geleerd om dus geen gekoelde drankjes te drinken. Want iets de hele dag koelhouden gaat gewoon niet. En de meeste pakjes drinken die je koopt kan je gewoon zo drinken. En het beste is toch water drinken. Vooral veel water.
Limonade in de beker invriezen. Dan heb je en een koelelement voor de rest van je spulletjes en je limonade smelt door de dag heen en blijft koud...
ik snap eigenlijk ten eerste niet zo goed wat het probleem is. en ten tweede krijg je van ijskoud drinken buikpijn en diaree als je daar gevoelig voor bent. in warme landen drinken ze volgens mij zelf nooit heel koud drinken. waarom niet gewoon kleine pakjes drinken meenemen en die overgieten in de bewuste beker? je hebt pakjes in alle variaties en met en zonder suiker dus daar moet vast wel iets geschikt tussen zitten.
yinte:ben ik met je eens, het gaat ook niet om ijskoud drinken, maar lauw/warm drinken lijkt me niet echt lekker voor hem. we nemen denk ik dan de pakjes mee (lichtgekoeld/ kamertemp) in een koeltas en schenken de beker af en toe bij. wanneer ikzelf de hele dag uit een fles zou moeten drinken waar warm/lauw drinken inzit zou ik ook niet blij worden. het hoeft niet ijskoud,maar warm drinken terwijl het buiten/in de auto ook warm is... lijkt me niet echt lekker. misschien haal ik ook de nuby beker nog of die van Avent, zodat we hem geen warm drinken hoeven aan te bieden op het strand en de temp een beetje constant kunnen houden. in love: lekt die nuby beker niet? want de nuby rietjesbekers lekken namelijk wel.. iig bedankt!
Maar hoe doe je dat met je eigen drinken dan? Dat kan je toch hetzelfde doen voor hem? Ik snap het probleem ook niet zo aangezien je zelf toch ook geen warm drinken wil?
boukje, ik heb er 3 liggen en ze lekken niet. Ze hebben aan de onderkant een soort van plastic ding waardoor het niet lekt. Je kunt dit op slow en fast zetten. Heel handig. Wij drinken zelf wat sneller als een kind, als ik naar mn dochter kijk dan kan ze best lang over een beker doen. Ze houd m dan lang in de hand en dan wordt t toch sneller warm als ons drankje. Snap t wel een beetje. Ik vind t ook niet lekker als t echt warm is. Vooral yoghi warm is ofzo brrr
@ in love; thx! je begrijpt wat ik bedoel.. @ snoopy & Yinte: ik haal zelf ijskoude blikjes bij het tankstation, die ik in 1x achterover sla het is ook niet een probleem!! ik was gewoon benieuwd hoe jullie het oplossen, misschien zit ik wel te klooien met koelelementen e.d. terwijl er veel simpelere/handigere oplossingen zijn. (that's all).
Nou, ik drink dus wel lauw drinken. Probeer maar is bij 30C dag in dag uit je drinken koel te houden. Als we weggaan heb ik gewoon een flesje water bij me en dat is dus gewoon op buiten temperatuur. Er zit niets anders op. En mijn meisje heeft nog nooit gezeurd dat der drinken niet koud was
@ wendy; ik begrijp het helemaal hoor en (ijskoud) drinken is ook niet gezond, maar in een hete auto is lauw drinken ook prima, maar warm drinken.. (lijkt me ook niet echt goed voor de bacteriegroei, maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal. mmm.. krijg bijna spijt van mijn vraag.. wat een onbegrip en irritatie in sommige antwoorden zeg. (was alleen maar op zoek naar enkele tips).
Wij kopen onze flesjes water gekoeld onderweg bij de benzinepomp. Op het strand zijn ook altijd wel strandtentjes te vinden die gekoeld verkopen of een supermarkt aan de boulevard. Hier dus geen geklooi met hoesjes. En anders drinken ze maar lauw, jammer dan..
@boukje, Dat weet je. Sommige mensen hebben korte tenen!! Maar doe wat je handig lijkt. Je kan ook zo'n koeltas kopen bij de supermarkt en een koelingselement erbij doen. Echt koud is het niet maar warm ook niet. Ik doe dat zelf hier ook wel eens! En dat werkt prima. Dan blijft het rustig 2 tot 3 uur op een lekkere temperatuur.
klopt, is ook zo. Dat van een koeltas had ik zelf inmiddels ook bedacht. ik heb zo´n stoffen koeltas (was een keer voor 5 euro bij de karwei) met van die folie achtige voering en een rits. die neem ik mee met 1 of 2 kleine koelelementjes. gaat het iig niet koken... ok! bedankt voor jullie reacties!
je kunt drinken ook invriezen en dan is het in de loop van de dag op het strand nog lekker koel. Of een koude fles drinken omwikkelen met alufolie en dan in een theedoek oid. Dan schenk je het in zijn beker wanneer ie drinken krijgt.