Iui behandeling symptomen na de tijd en wanneer nod

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ninaatjuh, 18 jan 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoi Dames

    Zal me even voorstellen ik ben nina ben 26 jaar en moeder van een prachtige zoon genaamd Elijah die inmiddels alweer 3,5 jaar oud is. De eerste keer ben ik zwanger geraakt middels clomid. Gelijk na de eerste maand met Clomid!

    Nu zijn we inmiddels alweer een hele tijd bezig om een tweede wondertje te proberen te krijgen. Viel ons dan ook erg tegen dat het nu zo moeilijk gaat hebben al veel opties geprobeerd clomid hormooninjecties letrozol niets mocht baten en nu dus de eerste IUI poging erop zitten.

    Nu hoop ik hier lotgenoten te vinden die met me mee kunnen denken en praten over de symptomen die je voelt na zo een behandeling en wanneer na iui de nod is ik heb zelf vanaf de inseminatie lichte buikpijn is nog niet weggeweest. En een paar dagen na de iui kreeg ik gevoelige borsten en een trekkend gevoel onder in mijn buik dit is nog steeds het geval..

    Zijn er dames die dit herkennen of hebben jullie nog andere klachten.

    Hoop op veel verhalen en ervaringen van mede lotgenoten.

    Veel liefss

    Nina
     
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Hi Nina,

    Zelf heb ik 8 IUI behandelingen achter de rug, helaas heeft het niet mogen baten. Echter is dat te wijten aan de zaadkwaliteit van mijn vriend.
    Niet elke IUI had ik last van buikpijn en/of krampen, maar zo nu en dan kon ik vreselijke kramp hebben. Na de behandeling had ik soms op de dag zelf nog wat bloedverlies.

    Hebben ze echo's bij je gemaakt hoe groot je follikel was ten tijde van de IUI? Veelal springt deze op de dag van de behandeling en hooguit een dagje later. Ik zou gewoon uit gaan van een NOD 14/15 dagen na je IUI. Heb je enig idee hoe lang je lutheale fase normaal gesproken is? Anders kun je aan de hand daarvan je NOD vaststellen.
     
  3. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw

    Hoi JosjeM

    Wat ontzettend jammer dat het bij jullie niet heeft mogen baten.
    Ik heb inderdaad rond dag 9 fm gehad en toen bleek mijn eitje al groot genoeg
    Op dag 10 heb ik savonds ovitrelle gespoten dag 12 inseminatie.
    6 janauri was de dag van mijn iui. dat was de 12de dag in mijn normale cyclus en dus de 1e dag van iui.

    Vandaag zit ik op dag 13 na iui
    En dag 24 van mijn normale cyclus.

    Zonder iui behandelingen alleen met hormoonmedicatie werd ik meestal rond de 28e dag ongesteld.

    Dat zou dus over 4 dagen zijn.
    En morgen is dag 14 vanaf IUI.

    Wil liever niet te vroeg een test gaan kopen omdat ik dat al zo vaak heb gedaan en telkens negatief als antwoord kreeg.

    Zijn jullie wel verder gegaan in het traject ivf of icsi of volledig gestopt

    Bedankt voor je reactie

    Groetjess
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Je hebt de ovitrelle er nog niet uitgetest dus? Want ovitrelle kan ook zorgen voor een positieve zwangerschapstest. Maar ik denk dat de ovitrelle inmiddels al wel uit je lichaam is.
    Naar mijn mening kan je prima morgen een testje wagen.

    Ja, wij zitten momenteel in het ICSI-traject. Dit wordt onze eerste poging, ik ben nu nog bezig met spuiten en stimuleren van de follikelgroei. Erg spannend allemaal.
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  5. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hey @Ninaatjuh

    Ik heb 2 iui's gehad. Ik voelde niet heel veel speciaals in die tussentijd, alleen wat rommelde darmen. Ik heb van mezelf een lf van 13 dagen en toen ik die dag niet ongesteld werd de volgende dag getest. Ik merkte alleen dat ik soms begon weg te dromen. (Dat doe ik verder alleen toen ik de hormonen prikte).

    Ik denk dat je wel een testje kan wagen. 14 dagen voor lf is bijna de standaard. Ik zou niet te veel naar je hele cyclus kijken maar vooral vanaf de inseminatie. Succes ik hoop voor je dat het raak is
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  6. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoihoi Minivosje

    Okee spannend vindt vooral lastig omdat ik die lichte buikpijn heb maar ja aangezien ik dit al heb vanaf de inseminatie denk ik dat ik misschien ook gewoon wat feller reageer op de bewerkingsvloeistof.

    Ik slaap snachts erg onrustig en heb veel hoofdpijn en gevoelige borsten en behoorlijk levendige dromen.

    Verder ben ik erg moe kan overdag maar zo slapen. Maar ben toch wat terughoudend omdat ik bang ben dat mijn lichaam me voor de gek houdt.
    Ik ga er nog is even goed over nadenken..
    Bedankt voor je reactie en positieve verhaal geeft mij weer hoop :D
     
  7. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw

    Klopt die heb ik er niet uitgetest hoe gaat dat in zijn werking ben erg nieuw in het hele iui verhaal heb elke keer met alleen hormoonmedicatie nog gewoon gewacht op menstruatie.

    Vindt erg spannend hoop dat ongesteldheid uitblijft morgen dan is het dag 14. Ben best bang om te testen. Maakt het zo definitief als het negatief is.
    Maar aan de andere kant wel weer meer duidelijkheid. Dubbel gevoel.

    Spannend zeg! Heel veel succes gewenst in het icsi traject hoop dat het gauw raak mag zijn voor jullie ga voor jullie duimen :thumup::D
     
    JosjeM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina