@ Butterfly.. Ik denk dat ik er toch 1 meeneem bij de kruidvat vandaan. Kan toch niet eerder testen dan donderdag dins en woens weer aan het werk... Kan me voorstellen dat jij echt nerveus begint te worden. Kun je het nog uithouden om niet eerder te gaan testen.?
hey muppetje, Ik weet het ook niet zo goed.......probeer eigenlijk gewoon met man en macht er niet aan te denken....probeer me voor te hoduen dat ik gewoon ongi worden en zo niet dan pas van het weekend een test te doen. Vind het ook een beetje lastig eerlijk gezegd, omdat ik die Pregnyl spuit net meer heb hoeven zetten. Weet nu dus ook niet zo goed wanneer ik het kan verwachten.....moet ik 14 dagen na IUI tellen of toch iets langer.....
Heb net de assistente gesproken en zij zegt ook normaal gesproken 14 dagen na IUI, maar omdat ik de Pregnyl spuit niet meer heb hoeven te zetten, wist zij het ook niet. Dus morgen ochtend word ik door mijn Gyn pas terug gebeld......weer wachten......
@ Bloemetjes... Ik vind het ook heel spannend. De iui houdt mij ook veel meer bezig dan toen met de clomid. Heb steeds de neiging om te testen gelukkig hebben we geen testen in huis.. @ Butterfly.. Jouw man klinkt hetzelfde als die van mij. Waren van de week bij mn zwager en zn vriendin en die hebben een 2ling. Verteld mn zwager van die is ook van de pil af.. En ik heb zoiets van nou als ze maar niet eerder dan mij zwanger is en mn man is heel rustig het intresseerd em allemaal niet. We hadden een druk weekend en dan kan ik er niet aan denken maar nu ik vrij ben en alleen ben doe ik niets anders dan denken.... Pffff
hey muppetjes, dat zijn volgens mij echt mannen....."relax" soms kan ik daar ook niet zo goed tegen en zeg ik tegen hem....bij jou komt er ook geen reactie en dan zegt hij meestal: ik weet niet wat ik moet zeggen, kan er nu toch niks aan doen....hahahah mannen.... nou ik ben momenteel op het werk en kan me wel een beetje bezig houden ja....gelukkig anders was het helemaal een hel....maar ik merk toch wel op de een of andere manier dat ik de laatste dagen wel beter geluimd ben......weet niet wat het is.....kunnen ook de zenuwen zijn van: het kan msischen positief zijn en dat me dat blij maakt. heb wel af en toe een moment dat ik denk....wat als het niet zo is, maar dan denk ik weer....dat zien we dan wel als het zover is...maar probeer me wel bezig te houden met dingen die ik echt leuk vind om te doen..... En jij muppetje, heb je niet om handen nu je toch thuis bent? geen hobby's of iets dergelijks...?
@ Butterfly... Ik zeg ook weleens tegen mn man van doet het je wel iets en dat is wel zo maar hij laat het niet merken wil mij geen extra druk opleggen zegt die dan. Mn schoonouders weten dat ik 1ste keer niet gespoten heb en dan hebben ze zoiets van nou het is maar een klein naaldje en stelt niks voor en ik snap het niet. Zo zaten ze vorige week beide waar manlief niet bij was. Dus hij er later heen (wist ik niks van en was er ook niet bij) hij echt zovan hier moeten jullie mee ophouden het werkt alleen maar averechts en zn moeder van en jij dan zij besluit nu van alles maar ze moet ook naar jouw toekomst zien zegt die van daar hebben jullie niks mee te maken en het is haar lichaam en als ze het niet wil dan doet ze het niet. Thanks manlief... Ik moet nodig beginnen met huishouden en boodschappen doen maar ik kan me er niet tegen zetten om het te gaan doen.. Heb hier nog een hele tijd in pyjama rond gehangen vind het zo heerlijk om me niet te haasten.
hee muppetje. dat is toch wel erg lief van jouw mannetje!!! Zo moet dat ook....die van mij is ook zo.....die laat ook niemand wat tegen mij zeggen....al zijn het zijn ouders....... ja heerlijk kan dat soms zijn...lekker de hele dag in ej pyjama rond dwalen ...... doe ik ook heel vaak hoor......HEERLIJK!
Grappig over de mannen ik merk juist aan mij vriend nu wel echt met iui bezig zijn dat hij er veel meer meebezig is dan voor de iui het lijkt nu toch echter ofzo. Maar ik denk wel dat hij het makkelijker van zich af kan zetten. Ik heb zelfs helemaal pijn in me rug van het gestrest zijn, wel heel gek eigenlijk de eerste iui had ik het helemaal niet....
Heb vertrouwen dames.... Ik wacht ook op een telefoontje van de ha hoe en wat dus ja.. Geduld meer kan ik niet opbrengen!! Xxx
Hiii allemaal, Vandaag dag nummer 2 aan clomid. Ik heb wel hoofpijn sinds gisteren maar dat is ook alles. Achja allemaal voor een goed doel. Dus ook al wordt het erger maakt niet uit! Wat me wel frustreerd is dat we voor de iui 50 km moeten reizen om sperma af te leveren. Ze doen het in de lokale ziekenhuis niet :S. En je moet het voor 08.30 bij de lab inleveren. Ik bedoel de datum van inseminatie word 40 uur van te voren bepaald. Zijn er nog anderen die ver moeten reizen? Hoe regelen jullie dat met werk etc? Mijn man heeft dit nog niet op werk verteld?
@doea: aha, een logenootje! En wel op twee vlakken: het reizen én het tijdstip in je cyclus: Ik zit vandaag aan dag 3 met clomid Bij mijn ziekenhuis doen ze ook geen IUI. Alle echo's en zo wel, maar voor de eigenlijke IUI moet ik ook 25km verder naar een ander ziekenhuis (toevallig wel 3km van mijn werk). Om 8u30 moest mijn man zijn potje binnendoen in dat ander ziekenhuis.. met de ochtendspits is dat niet evident. Je hebt ongeveer 1 uur de tijd om het potje in het labo af te geven, daarna begint de kwaliteit af te nemen. Bij ons is dit wegens omstandigheden net na 1 uur gelukt(initieel wisten ze ginder dus van niks en mijn man heeft daar 20min met dat potje in zijn handen gestaan, van de ene receptie naar de andere!!). Wat het werk betreft, ze schrijven dan wel een doktersbriefje uit. Dan doet mijn gyn zelfs ook wanneer ik tijdens de kantooruren een afspraak heb. (Ik vraag altijd vanaf 17u maar dit past hen niet steeds). Op mijn werk weten ze nu ook allemaal hoe laat het is.. als ik om 14u 's middags ineens 'naar huis' ben
Iemand vroeg waarom ik clomid en pregnyl krijg voor mijn IUI terwijl ik toch een regelmatige natuurlijke cyclus heb. Het antwoord : Geen flauw idee! Van mijn gyn mocht het zonder hormonen te slikken, maar in het ziekenhuis waar ze de IUI effectief doen (zie mijn berichtje hierboven), eisen ze dus clomid en pregnyl. Dus als ik dat niet doe, kan ik fluiten achter mijn IUI. Daar komt het op neer. Ik ga dat bij mijn volgende afspraak toch nog eens ter sprake brengen. Ofwel moeten ze me maar een hogere dosis geven, zodat er 2 of 3 eitjes rijpen. Dat heeft het tenminste nut, heb ik mee kans op zwangerschap.
Doea@ poeh 50 km is wel veel ja..en over hoe we het met het werk doen, ik en mijn vriend hebben alle 2 op het werk vertelt en gelukkig werd het goed geacpteerd, en moet eerlijk zeggen dat het mij ook veel rust geeft en niet steeds iets hoef te verzinnen....misschien ook vertellen?? Als je het wilt natuurlijk maar je zult zien dat het minde stress geeft...succes daarmee
@ Butterfly.. Heerlijk om niets te hoeven doen... Hoef deze week niet heel veel te werk 2 dagen kijk alweer uit naar mn vrije dagen... Mn mannetje is heel lief en zegt tegen iedereen waar het op staat.. Pfff soms wat te direct... @ Bloemetjes... Wat ontzettend vervelend dat je zo gestresst bent. Wanneer mag je testen.? @ Sennea.. Wachten pffff.... Heb je al wat gehoord van de HA.? @ Doea.. Wat vreselijk dat je zo'n eind moet rijden.? Is er niet een zh die dichter in de buurt is waar ze ook iui doen.? En bij mn vorige werkgever had ik het aan de leidinggevende verteld en die had er alle begrip voor. Mn huidige werkgever vertel ik eerst nog niks omdat ik daar een oproepcontract heb. @ All... Zo ik heb de boodschappen weer in huis en ben de stad even in geweest. Zo maar eens beginnen met de voorbereidingen van het eten koken en het hondje moet er straks weer uit.. Die hier nu nog heerlijk ligt te snurken...