IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by anita85, Jan 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Muppetje@ pas rond 4 feb dus duurt nog wel ff, ik weet ook echt niet hoe ik het komt dat ik zo gestrest ben zou echt wel wat relaxter willen zijn..... Wat voor lekkers ga je koken??

2. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    @ Bloemetjes... Wel ontzettend balen zeg voor je. Hoop dat je je nog een beetje kunt ontstressen.. Moet je man je maar even masseren..;) Ik heb fries gehakt met aardappels en sperzie bonen. Heb mn schoonmoeder uitgenodigd heb alleen niet genoeg groente dus ga zo nog even naar de poiesz. Wat ga jij eten.?

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Muppetje@ hmmm klinkt lekker en gezellig dat je schoenmoeder komt eten..! Wij gaan boerenkool met spekjes eten en vlees, lekker gezond..!!

4. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    @ Bloemetjes.. Wat heerlijk boerenkool. Dat moet ik ook maar weer eens klaarmaken. Eet smakelijk alvast!

5. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    we zijn een keer gestopt in 2008 en toen in 2009 weer begonnen met de pil omdat mijn vriend werkloos werk. Toen weer gestopt in aug 2009. En in 2011 zwanger :D

6. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    @ framboos:
    bedoel je motilliteit? in plaats van mobiliteit?

@ de rest
    moesten en niet nog meer mensen vorige week testen???

7. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel muppetje en de rest ook eetsmakkelijk..!

8. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    @ Saskia... hier is het lijstje.. Tamara kon een dag later dan jou testen maar heb ik niks meer van vernomen...

Katalaya: vr 21 jan IUI-1 met Puregon / Pregnyl. Testdag 6 feb.

Anita85: ZWANGERRR van IUI-1!

Bloemetjes: IUI-2. Testdag 3 feb.

Tamara26: Testdag 21 jan.

Sennae: Gesprek huisarts 20 jan.

Butterfly6: wo 12 jan IUI-1 met Menopur, Testdag wo 26 jan.

Doea: februari IUI-1 met Chlomid / Pregnyl.

Framboos: IUI-2

Muppettje: do 13 jan IUI-1 met Clomid / Pregnyl, Testdag do 27 jan.

8bree: februari IUI-1 in eigen cyclus

Zylly: februari IUI-1

Savana: IUI-2 testdag 3 feb.

@ Savana... weet even niet of het klopt.

@ Katalaya.... Ideaal lijstje zo...

9. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @ Jaira :) ben blij dat je de states zo leuk vind! Ik mis het erg natuurlijk vooral met deze hele situatie. Mijn moeder vindt het ook moeilijk op mijn down days om zo ver weg te zijn. Ik ben 27 om je een antwoord te geven, en we zijn al 2 jaar aan het proberen voor een kleintje.
    @rest ik hoop dat testen allemaal positief gaat! We hebben morgen een afspraak om alles te plannen voor de eerste poging.... Succes met testen dames!

Breezy

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Framboos: Ik heb ook een 'normale' cyclus, maar krijg ook hormonen. Mijn fertiliteitsarts vertelde dat daardoor de kansen nét weer even iets toenemen. Niet alleen doordat de kans groter is dat er twee eitjes zijn, maar ook dat het baarmoederslijmvlies etc. nét iets beter zal zijn.
    En da's natuurlijk weer gunstig voor de rendementscijfers van dat ziekenhuis.

Wat reistijd betreft hebben wij het redelijk makkelijk; het ziekenhuis is ongeveer 4 kilometer van ons huis.

Ook mijn werk doet niet moelijk. Ze hebben natuurlijk het één en ander van me meegemaakt, met twee operaties achter de rug. Over het algemeen leeft iedereen erg met mij mee, en kent zelf ook wel iemand in de eigen omgeving die in de mmm zit. ('Mijn zus/vriendin/dochter heeft ook...')
    Plus dat ik daarbij tot aan de zomervakantie een redelijk gunstig werkrooster heb, waarbij ik de helft van mijn werkzaamheden zelf kan inplannen.

Ook mijn man krijgt - ondanks dat hij pas sinds 3 weken een nieuwe baan heeft - veel begrip en herkenning. Niet dat híj nou zo vaak vrij moest hebben, maar daar waar het nodig was, was het geen probleem.

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dames, ik zit nu op 3 dagen na IUI, en ik héb me daar een steken in mijn buik... Ga er helemaal moelijk van kijken, van die vlijmscherpe steken links en rechts in mijn bm.

Een innesteling kan het nog niet zijn, maar misschien herkennen jullie dit? Zijn het de hormonen? Is het nog van de IUI zelf?

12. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    @ Katalaya... Ik heb het niet gehad. Maar misschien Butterfly wel of Anita.

Ideaal als het zh zo dichtbij is wij wonen ook maar 10 min vandaan...

13. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

Jan 18, 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Katalaya

Ik heb dat ook gehad en ook precies 3 dagen na iui... Maar weet niet wat het was... Was ook wel aan de kant waar het eitje zat....

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hou je het verder nog een beetje vol, Butterfly?

15. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @katalaya: mij vertelde de gyn net dat je van clomid een dunner baarmoederslijmvlies krijgt.. daarom dat ze niet wou dat ik aan de hormonen ging. Heb cyste gehad en toen had ik constant een dun slijmvlies (4mm of zo rond eisprong), wellicht hing dat samen met die cyste want sinds die weg is, heeft mijn slijmvlies een normale dikte, heb ik geen bruinverlies meer voor nod, voel ik mijn eisprong enz. Maar ja, toen is mijn gyn langdurig ziek gevallen en ben toen overgeschakeld naar een andere en die dringt precies toch ook aan op clomid en pregnyl. Ook al zei ze nuchter tegen mij 'niet teveel hopen, want er is maar 10% kans dat het deze maand lukt'.

Steken op 3 dagen na de IUI lijkt me te vroeg. Het eitje is sowieso 5 dagen onderweg in de eileider. Het is misschien nog de eierstok die vervelend doet? Dat heb ik soms, maar da's niet echt om krom van de pijn van te lopen.. dus ik weet het niet.

Ik heb het op mijn werk tegen enkele collega's gezegd, tegen mijn teamleader niet, maar ik ben er zeker van dat de tamtam zijn werk doet. Dus als ik zeg dat ik naar het ziekehuis moet, knikt hij begrijpend :) Ik heb eigenlijk liever niemand iets zegt daarover tegen mij, niet vragen van 'hoe was het' of zo.. want ik merk aan mezelf dat ik geen antwoord kan geven zonder echt triest te worden. Het is zo al erg genoeg, zonder dat ik iedereen op de hoogte moet brengen van de zoveelste teleurstelling. Maar dit is persoonlijk, ieder van jullie zal vast anders reageren op dergelijke vragen of juist wel willen dat mensen vragen hoe het is.

16. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    @anita: motiliteit is dat niet ongeveer hetzelfde als mobiliteit? Allebei bewegen van de zaadjes. Nou, we weten dat dit bij mijn man aan de mindere kant is.. Ik dacht dat de gyn mobiliteit zei.

17. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poehhh katalaya zou ik echt niet weten..! Wat verveled zeg ik ken het niet... Hoop dat iemand anders je kan helpen en dat de
    pijn snel over is.

18. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

Jan 18, 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Katalaya

Ik hou het wel vol hoor....
    En die pijn is bij mij echt stukken minder geworden na een nachtje slapen.... Toen kon ik in ieder geval weer normaal zxitten en lopen....
    Ik zit zelf nu echt in de zenuwen.... Ben ook echt benieuwd naar wat de gyn zegt over wanneer ik zou kunnen testen.......

19. Jaira

Jaira Fanatiek lid

May 5, 2010
    1,840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Butterfly: spannend zeg voor je, overmorgen al?! Ik ga voor je duimen...;)

@ Muppetje: jij ook bijna! ga ook voor jou duimen!;)

@ framboos: dat vroeg ik;)
    Ik moest vandaag weer voor een meting en vroeg aan de gynacoloog waarom ik geen clomid kreeg en ze zei dat ze dit alleen geven aan vrouwen met een onregelmatige cyclus, om de eicellen/eisprong te stimuleren of bij een cyclus van 35 dagen of langer en daar heb ik beide geen last van.
    Krijg alleen Pregnyl en w.s. vrijdagavond en zondag de IUI!

@ bree: da´s een understatement, ik ben er gek van! :D Dat kan ik me indenken, als moeder zijnde wil je er voor je kind zijn als ze zich rot voelen en op deze manier staat ze machteloos aan de zijlijn toe te kijken:( en dan al zo lang ook bezig met zwanger raken, zal niet altijd makkelijk zijn en dan ook nog in ander land. Spannend morgen, veel succes! Benieuwd wanneer jullie kunnen beginnen!

@Katalaya: ik geloof er ook in dat het je kansen vergroot, vandaar dat ik er ook naar vroeg bij de gynacoloog en gaf dus dat antwoord en ze geven in dit ziekenhuis geen clomid als je cyclus ´normaal´ is, helaas..Dan maar hopen dat het zo ook snel lukt!
    Ik zou je ook geen antwoord kunnen geven wat betreft de steken, hopen dat het uiteindelijk een goed teken is geweest!:)

20. savana

savana Lid

Jan 22, 2011
    99
    0
    0
    @muppetje ik ben 21 jan. voor mijn eerste iui geweest en 1 febr. mag ik een test doen :D

katalaya ik heb ook erg steken in mijn buik maar dat heb ik ook als ik ong. moet worden wat ik wel erg vervelend vind is dat mijn borsten zo groot zijn :S :$ en ik eet echt veel nu:( maar dat kunnen ook zenuwen zijn denk ik hahahah heb ik wel vaker last van :x

Share This Page