IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherah

Cherah Lid

24 feb 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katalaya;9123272]Katalaya: februari IUI-2

Anita85: ZWANGER 1e IUI

Bloemetjes: IUI-2. Testdag 3 feb. ZWANGER

Tamara26: Testdag 21 jan.

Sennae: Gesprek huisarts 20 jan.

Butterfly6: wo 12 jan IUI-1 met Menopur, ZWANGER 1e IUI

Doea: februari IUI-1 met Chlomid / Pregnyl.

Framboos: IUI-2, 3 feb

Muppettje: IUI-2 feb?

Liesben: IUI-1 jan ZWANGER

8bree: IUI-1 in eigen cyclus feb 9-10

Zylly: februari IUI-1

Kloko: IUI-1 feb

Savana: IUI-2 feb?

Cherah: IUI-1 26 jan / testdag- 10 feb

Ansje79: IUI-1 feb?

Pearl29: IUI-1 feb?

Saskia33: IUI-1 29-01 met clomid/pregnyl

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Ik ben ongesteld geworden, dus ga straks het ziekenhuis bellen om HSG af te spreken. Zal maandag of donderdag worden... Ga ik nu gauw eten en dan werken. Fijne dag vandaag!!

Sennae: Gesprek huisarts 20 jan
    Saskia33: IUI-1 29-01 met clomid/pregny
    Doea: IUI-1 februari met Chlomid / Pregnyl.
    Framboos: IUI-2, 3 feb
    Cherah: testdag 10 feb (IUI-1 26 jan)
    Zylly: IUI-1 februar
    Kloko: HSG febr
    Pearl29: IUI-1 feb?
    Katalaya: IUI-2 met Puregon / Pregnyl. febr

[/QUOTE]

3. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Sennae en Tamara, hoe is het met jullie?

4. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Goedemorgen meiden,

1 dagje niet online geweest en meteen weer erg veel bij lezen. De nieuwe meiden welkom!

@ Katalaya.. Jammer dat de IUI niet is gelukt. En idd wel erg handig van je het tempen dan kun je je er idd op voorbereiden.

@ Framboos.. Heel heel veel succes en mn vingertjes gaan weer op volle toeren.:D

@ Savanna.. Hoe gaat het bij jou.? Wanneer mag je voor een fm.?

@ Kloko.. Ik hoop voor je dat je snel de hsg hebt. Alleen is het jammer met de hsg dat je ook een maand stil staat. Je hebt een ideaal lijstje gemaakt!

@ Bloemetjes.. Hoe gaat het bij jou.?

@ Butterfly.. Heeft de gyn je nog gerust kunnen stellen.?

@ All.. Ik spuit elke dag puregon 75 ml. Ik heb morgen op cd 8 een fm en hoop dat ik er goed op reageer. Heb totaal geen idee...

5. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Vandaag weer gestart met fm rechts 1 eiblaasje van 9x11mm Dus nog klein. Links waren alleen hele kleintjes. Woensdag weer terug voor FM. Alvast meteen dee pregnyl gehaald dus dat heb ik alvast in huis.

Even voor de lijst....
    Het wordt mijn 3e iui, maar weer de 1e voor 2011. Even een pauze gehad. Ergens feb krijg ik de iui hangt af van hoe hard het eitje groeit. Maar dat laat ik dan wel weten.

6. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    muppetje heb dinsdag een afspraak voor een fm ben erg benieuwd want ze heeft de dosis ook namelijk verhoogd :D we blijven gewoon positief denken :D

7. Loveangel

Loveangel Lid

22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    WOW wat een hoop zwangere na de 1e IUI ronde geeft mij weer wat hoop.

@Butterfly6 ja is best heftig geweest allemaal maar voordat ik zwanger werd was ons al IUI aangeboden toen bleek ik spontaan zwanger. Dus hoeven IUI niet. Na mijn missed abortion bood de GYN ons weer IUI aan maar ik wou 6 maanden het aankijken of het weer spontaan zou gebeuren. Helaas niet weer zwanger en ons geduld begint op te raken. Hopelijk is IUI de uitkomst voor ons. We zijn niet onvruchtbaar maar worden in de groep onbegrepen onvruchtbaarheid gezet.

@bloemetjes ja meis het blijf altijd moeilijk ik ben 14 feb as uitgerekend ben benieuwd hoe ik er mee om zal gaan. Doet me soms nog steeds veel pijn. Wat kunnen we doen? Ik wens jou ook heeeeeeeeeeel veel succes in de 2e ronde IUI. We slepen elkaar er door heen!!

@ignoramagirl heel jammer meis L

@ Elize22 gefelicuteerd met je zwangerschap wat leuk dat het meteen in de 1e IUI ronde raak is.

Alle zwanger gefeliciteerd!
    Alle wachtende (wachtbankje) ik duim 4 jullie
    En alle testers of klussers DUIM DUIM!!!!!!!!

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Sennae: Gesprek huisarts 20 jan
    Saskia33: IUI-1 29-01 met clomid/pregnyl.
    Doea: IUI-1 februari met Chlomid / Pregnyl.
    Framboos: IUI-2, 3 feb testen op:
    Cherah: testdag 10 feb (IUI-1 26 jan)
    Zylly: IUI-1 febr
    Kloko: HSG 17 febr uitslagen bespreken en plan maken 23 febr
    Pearl29: IUI-3 feb?
    Katalaya: IUI-2 met Puregon / Pregnyl. febr

Zo, lijstje even aangepast. Ik heb de datum van mijn afspraken er ook bij gezet en Pearl, heb het bij jou ook aangepast.

9. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik heb wat afgejankt vandaag, zelfs zo erg dat ik op mijn werk aan mijn bureau zat te huilen!
    Vandaag IUI nummer 2 gehad, maar gisterenavond (of vannacht?) is mijn ei al gesprongen, ongeveer 24 uur dus na de pregnyl. Ik heb het duidelijk gevoeld: de steken zoals elke maand en vandaag al heel de dag niks meer. Heb dus inseminatie gehad ongeveer 12 uur na mijn eisprong. Ik legde het uit aan de gyn en die zag geen enkel probleem, volgens hem is dat na 12 uur nog perfect mogelijk, moest het nu na 24 uur zijn, dan is de kans echt wel bijna nul. Hij zei dat het niet was omdat ik steken voelde, dat mijn ei net dan springt, dat kan enkele uren schelen.
    Hij zei ook dat er is aangetoond dat door pregnyl de eisprong wordt uitgesteld tot gemiddeld zoveel uur na de eisprong.. 'gemiddeld': ik ben er vet mee!! Het is geen exacte wiskunde, zei hij.
    Mijn ventje had nochtans wel zijn best gedaan, want 3 miljoen zaadjes meer dan de vorige keer, we hadden er nu 25 miljoen.

Ik weet niet of ik de gyn moet geloven, je leest toch overal dat een eicel maar 12 uur leeft? En hoe verder na de eisprong, hoe minder doorlaatbaar ze wordt voor zaadcellen? Ben ik nu verkeerd?

Enfin, heel wat afgejankt vandaag, ik beschouw dit als 0% kans op zwangerschap.. Wat een verloren maand.. en daar heb ik weer 14 dagen naartoe geleefd. Ik ben echt een vod nu.. ik zie het even niet zitten er positief en optimistisch onder te blijven.

1 positief ding: hij zei EINDELIJK zelf dat clomid momenteel geen meerwaarde heeft voor mij (gezien perfect normale eigen cyclus), en dat ik volgende maand dubbele dosis mag nemen, zodat er tenminste toch 2 eicellen rijpen en ik dubbel zoveel kans heb. Ik hoop maar dat ze er dan op tijd bij zijn!

Wat een perfecte anticonceptie is die IUI.. zeker niet klussen gedurende drie dagen, want ventje moet prima zaad afleveren op de dag van de IUI en dan voel je gewoon je ei springen! En we hebben voor het laatst 2,5 dagen ervoor geklust! Da's ook veel te lang!

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Jeetje Framboos, ik kan me voorstellen dat je je zo kl*** voelt! Wat een pech zeg!! Weet niet zo goed wat ik zeggen moet... Sterkte en hopelijk loopt het toch goed af...

11. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    dankje, kloko, inderdaad zo voel ik me ook. Ik dacht dat pregnyl dat echt onder controle hield, blijkbaar niet (altijd) dus..
    Ik zal er toch weer door moeten, he, maar niet zonder heel de dag gesnotterd te hebben! Had zo graag een eind-oktober-kindje gehad.. ik verjaar dan ook net en zou echt mooi geweest zijn.

12. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @framboos... ik snap dat het een shity gevoel heeft, maar ik heb in mijn IUI broshure gelezen dat je IUI 6-12 uren na de eisprong kan krijgen, en als je snel zwemmers hebt dan is dat eigenlijk best.... anders zwemmen ze te snel langs de ovarie. Dus, misschien is er nog een kans? Ik snap dat je nu baalt, maar geef niet op meid! Ik zie het wel als een kans :) Maar ik weet dat het gemakkelijker is om te zeggen, dus huil maar ff en ik stuur een digital hug naar je toe :) Hang in there!
    Bree

13. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Framboos.. Wat vreselijk zeg. Daar leef je dan 2 weken naar toe en dan gebeurd er dit. Probeer toch positief te blijven. En mijn vingertjes gaan gewoon door!

14. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    Framboos wat een toestand zeg zoals de rest zegd sluit ik me bij aan want ze hebben gelijk blijf positief meid kan nog van alles gebeuren niet opgeven Oke we blijven duimen voor je

15. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve framboos, leef echt ontzettend mee en voel de pijn die je omschrijft wat is het toch ook allemaal oneerlijk..!!! Doe je zo je best en dan heb je het idee dat het weer voor niks is..!! Maar probeer positief te blijven ik snap dat het ontzettend moeilijk is maar wel zo belangrijk dat houdt je op de been..!! Dikke knuffel voor jou en hoop dat je je vandaag beter voelt..!

16. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Butterfly@ waar ben jij? Ben benieuwd hoe het met je is..!

17. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Goeiemorgen, heb wat rondgeneusd op internet en een eicel leeft 24 uur, maar het is wel zo, hoe meer tijd er voorbij gaat, hoe minder doordringbaar het wordt voor zaadcellen. Dus er zal inderdaad wel nog een kansje zijn..
    Ben vandaag wel geveld door een licht griepje: hoofdpijn, beetje koorts, lichaam dat pijn doet.. ik neem aan dat dit ook niet bevorderlijk is voor een bevruchting?
    Pff.. dit is me echt wel de maand, hoor!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Framboos, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hoe vaak gebeurt het niet dat als men toevallig die éne keer, dat men de kans echt nul komma nul inschat...

Soms haalt het leven rare geintjes uit.

Nee, blijf jij maar lekker uit zelfbescherming denken dat het niet gelukt is. (Dan zet ik de champagne vast koud.)

;)

19. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @katalaya: :D we zullen inderdaad zien, he.. nu weer 2 weken wachten. Ik hoop dat ik deze keer wel weer iets voel, want vorige maand echt niks, geen krampje, geen steekje, niks. Heb dat nog niet veel gehad, dat ik echt 14 dagen niks voel.. nooit eigenlijk, buiten vorige keer.
    Volgend weekend zijn we een weekendje weg, dat zal mijn gedachten verzetten. We gaan naar Breda :)

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Graag wil ik even jullie mening, wat zouden jullie doen?

4x IUI en dan IVF,
    of
    eerst 6 keer IUI, in de hoop dat IVF niet meer nodig is?

(In onze situatie ligt het aan het feit dat ik nog maar 1 eileider heb. )

Deel Deze Pagina