Iui na eisprong

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marjo88, 8 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Maandag om 18.00 heb ik pregnyl gespoten. Vandaag om 11.45 heb ik de inseminatie.
    Nu was vanmorgen mijn temperatuur al omhoog, dus de eisprong is vanacht of vanmorgen vroeg? geweest. Is dan de iui niet aan de late kant?
     
  2. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik vind het, nog los van je temperatuur wat aan de late kant. IUI wordt in mijn ziekenhuis na ongeveer 24 uur gedaan en in veel andere ziekenhuizen binnen 36 uur.
    Wil overigens niet zeggen dat het bij jou nu niet kan slagen, want ei blijft tot zo'n 24 uur in leven na ovulatie.
    Hoop dat het raak is!
     
    Marjo88 vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Interssant. Voor zover ik weet bij mijn ziekenhuis altijd zo’n 36 uur. Weet je waarom ze bij jouw ziekenhuis 24 uur toepassen?

    overigens heb ik ook vaak het idee gehad dat mijn iui te laat was. Ik heb me toen wat verdiept in die tijden. Een ei is vooral de eerste uren (uit mijn hoofd 6) goed doordringbaar en dat wordt daarna steeds minder. Dus de kansen gaan we heel snel achteruit na een paar uur.

    Zo vervelend dat gevoel dat het te laat was. Ik herken het maar al te goed. Hoop dat het toch raak is @Marjo88 !
     
    Marjo88 vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met hormonen. Maar ik had afgelopen zomer dus ook al een hoge temp de ochtend van de iui. Ik bleek wel zwanger. Helaas een bbz maar dat had niks met de timing van de iui te maken.

    Ze hebben inmiddels de timing van de iui in onze kliniek ook aangepast. Nu is het binnen 24 uur na positieve ovulatietest. Hoe het met een hormoon gestimuleerde cyclus zit weet ik niet.
     
    Marjo88 vindt dit leuk.
  5. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Hier moest ik op dinsdagavond 21u Pregnyl spuiten en was mijn IUI op donderdag om 14u. Ben zwanger geraakt die ronde van mijn dochtertje.
     
    Marjo88 vindt dit leuk.
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ze zeiden dat dat voorkomt uit een wetenschappelijk onderzoek, dat ze dan meer zwangerschappen zien. Het idee is dat er vast zaad klaarligt als het eitje springt. Zaad blijft langer van goede kwaliteit dan eicellen. In de natuurlijke cyclus worden de meeste vrouwen zwanger van seks voor de ovulatie.

    Meer weet ik er niet van, want bij mijn ziekenhuis is dit nu standaard, dus heb niet verder gevraagd eigenlijk.
     
    Marjo88 en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Hier ook dinsdagavond ovitrelle en donderdagochtend, 36 uur later, IUI. Met succes :). Ik dacht ook dat het te laat was maar dat was niet zo.
     
    Marjo88 vindt dit leuk.
  8. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Jullie berichtjes stellen mij wel wat gerust! Hoewel ik het persoonlijk wel aan de late kant vind... Maar goed, we gaan het meemaken. En ik ga sowieso de volgende keer tijdens het gesprek met de fertiliteitarts even checken of het niet eerder kan.. :rolleyes:
     
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Helaas is het weer niet gelukt... Ik ga toch eens vragen of het niet dichter op de eisprong moet..
     
  10. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ben je al zo snel na de iui ongesteld? Misschien een idee om de volgende keer dan ook utrogestan te gebruiken.
     
  11. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Officieel ben ik nog niet ongesteld maar ik heb al sinds afgelopen donderdag 8dpo, de standaard pms klachten. Dus toen wist ik al dat het niet gelukt was. Pas vandaag 12 dpo temperatuur omlaag en vanavond of morgen verwacht ik mijn menstruatie. Dus tsjah... Als je het rekent vanaf het echte bloedverlies ben ik netjes optijd. Maar reken je het vanaf het moment dat ik al pms klachten krijg dan is het te vroeg.

    Ik heb tijdens mijn follikelmeting op cd10 een afspraak met de fertiliteitarts. Zodat ik dit met haar kan bespreken en vragen om utrogestan. Ik vertrouw mijn lichaam niet :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina