Iui of icsi?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door EmilyW, 2 feb 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmilyW

    EmilyW Lid

    2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik heb nog nooit een berichtje op een forum geplaats, maar ik lees al wel een poosje mee! Ik hoop dat jullie mij misschien met mijn vraag kunnen helpen.

    Mijn vriend en ik zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Ruim een half jaar geleden zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Uit het eerste onderzoek bleek dat bij mij alles prima werkt, maar dat mijn vriend een verminderde zaadkwaliteit heeft. Daar ging het heel snel van: 'probeer nog maar een half jaar op de natuurlijke manier' naar '95% van de toch al lage hoeveelheid is aangetast door antistoffen start direct met iui'. Inmiddels zijn we drie iui pogingen verder met een wisselende hoeveelheid (0,4, 1,6 en 0,3 miljoen) na bewerking. Het ziekenhuis legt de grens bij 1 miljoen. Nu krijgen we van het ziekenhuis de optie om nog een keer iui te doen of door te gaan met icsi. Ik vind het een hele moeilijke keuze. Stel dat de volgende keer weer net iets meer is dan 1 miljoen, gaan we dan toch weer verder met iui door? Ik vind het zo onvoorspelbaar en de kansen voelen zo klein met iui. Dan neig ik weer naar icsi, want die kansen zijn veel beter. Maar er is ons ook al meerdere keren verteld dat we niet terug kunnen naar iui. Icsi voelt als het eindstation en misschien missen we als we nu voor icsi kiezen een paar goede iui kansen.

    Is er iemand in een vergelijkbare situatie die haar ervaringen zou willen delen?
    Alvast bedankt!! :)
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Geen vergelijkbare situatie hier maar ik zou in jullie geval zeker voor icsi gaan. De kans dat het met IUI lukt is heeel erg klein en dat kost heel erg veel tijd en brengt je steeds veel teleurstellingen. De kansen met icsi zijn een stuk groter. Ik begrijp heel goed dat je er ook tegen op ziet want het is niet niks (daar weet ik helaas wel alles van).
     
  3. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Niet in een vergelijkbare situatie, maar op basis van de feiten zou ik ook direct stoppen met IUI en doorgaan naar ICSI. Je houdt toch elke hoop en met deze aantallen is de kans erg klein inderdaad. Veel sterkte en geluk!
     
  4. EmilyW

    EmilyW Lid

    2 feb 2023
    22
    7
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb vandaag met de gynaecoloog gebeld en die heeft ons op de wachtlijst voor icsi gezet. Hopelijk kunnen we in april starten!
     
  5. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hoi hoi. Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees. Hier had mijn man 98% misvormd zaad. Wij moesten wel eerst nog een half jaar proberen. Toen zijn we begonnen met iui. Hebben we 6 keer gedaan. Ook hier was het zaad elke keer heel slecht. Na 6 keer proberen zijn we over gegaan op ivf. Toen mijn man zijn zaad in moest lever was het veel te slecht, waarop ze besloten dat hij gelijk nog een keer moest. Ook toen was het veel te slecht. Ze hebben het toen gelijk over gezet in icsi. Ik het precies het zelfde... het voelde als een eind station en dat maakte mij heel bang.... want stel nou dat het niet lukt. Uiteindelijk eerste poging 6 eitjes en bij de eerste terugplaatsing gelijk een mooie gezonde jongen gekregen. Ik begrijp dat je het een moeilijke keus vind. Doe wat goed voelt voor jou en je man!
     
    EmilyW vindt dit leuk.
  6. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Met icsi ga je meer kans hebben hoor. Ik zag het ook eerst niet zitten maar als het zo hard schommelde qua aantal zou ik er over nadenken. Succes alvast…
     
    EmilyW vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina