IUI voor een tweede kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rachel93, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Hoi! Fijn dat je mijn bericht leest!

    In 2018 ben ik in de vierde ronde zwanger geworden via IUI na 3 jaar een kinderwens. We waren natuurlijk super blij, maar wat was het zwaar met alle tegenslagen. Het was telkens net aan goed, net aan 1 eitje van 1,8 cm en zo ging het maar door. Maar het is gelukt en wat zijn we blij met onze dochter die eind dit jaar 2 jaar wordt.

    Deze cyclus zijn we weer begonnen en zat ik er mentaal een beetje tegenop..dat gaat weer pittig worden. Maar goed nieuws! Vandaag een echo gehad en op cyclusdag 12 nu al gewoon 2 eitjes van 1,6 cm. Yes! Wat een goed nieuws! Morgen de pregnyl spuiten en vrijdag de inseminatie. Nu wilt dat natuurlijk niet zeggen dat het gelijk raak is, maar wat ben ik al blij dat mijn lichaam wat beter reageert op de gonal-F.

    Zijn er ook dames met deze ervaring dat het voor een tweede kindje wat beter ging? En welke ronde lukte het voor jullie? Ook het idee dat allemaal wat sneller ging? En hoe ervaren jullie het de behandelingen nu er al een kindje is. Ik lijk er wat minder mee bezig en dat voelt echt fijn.

    Ik hoor graag jullie ervaringen!
    Groetjes,
    Rachel.
     
    Katja89 en Emma1995 vinden dit leuk.
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik kan je alleen een negatieve ervaring vertellen eigenlijk. Voor 1e met 3e iui zwanger. 2e niet na 6x iui en nu 3e cryo binnenkort vanuit ivf.

    Mijn gevoel is dat het toch een soort van loterij blijft. Ook voor de 2e. Je denkt het ‘recept’ gevonden te hebben de 1e keer. Dat blijkt dus niet altijd zo te zijn.

    Maar ken ook mensen 2x snel met iui raak. Of 1e keer iui en 2e keer spontaan.

    wat ik overigens wel een groot verschil vind is dat nu niet meer dat grote zwaard boven je hoofd hangt ‘wat als het nooit lukt om moeder te worden’.
    Wel heb ik ‘wat als mijn kind alleen blijft’, maar die vind ik toch minder zwaar dan de eerdere.

    Naarmate de tijd vordert en het aantal behandelingen oploopt wordt het steeds zwaarder natuurlijk.

    vooral positief blijven en focussen op je kleine denk ik. En hopen dat het snel raak is
     
  3. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Bedankt voor je reactie! Ja dat beschrijf je heel mooi dat het een loterij blijft! En dat is ook helemaal waar, ik zie nu deze behandelingen echt als het zou welkom zijn een tweede baby, maar gelukkig hebben we al kindje en is het inderdaad meer we hopen op een maatje.

    Ik zit er al een stuk positiever in dan bij de eerste keer. Het gevoel van moeten is er inderdaad van af en dat is echt fijn.

    Ik hoop ook zo dat het binnenkort raak is voor je, lijk mij behoorlijk pittig met al een kind en IVF. En ook nog eens in deze tijd, kun de behandelingen wel leuke maand doorgaan? Hier in het ziekenhuis hebben ze elke maand dat zodra je een mail stuurt dat je menstruatie begint dat ze een criteria lijst af gaan op op leeftijd, wachttijd en of je al een kind hebt.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    bij mijn ziekenhuis idd ook. Voelt ook zo oneerlijk dat wordt meegenomen of je al een kind hebt. Maar aan de andere kant zou ik er ook zo tegenaan kijken als ik nog geen kind zou hebben. Dus ik snap hem ook wel weer.

    Ik heb deze maand geluk, ik was blijkbaar op de juiste dag ongesteld en mag weer voor een cryo. Vraag is hoe lang het weer wachten wordt als het niet raak is deze maand....
     
  5. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ook goed nieuws! Yes! Ik zal voor je duimen. Ik heb net de inseminatie gehad en heb echt veel pijn in mijn onderbuik. Poeh dat was ik even allemaal vergeten. Heel veel succes deze cyclus!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. miragert

    miragert Lid

    26 mrt 2012
    19
    0
    1
    Goedemiddag,
    Ook wij zijn bezig met IUI voor een 2e kindje. In 2015 zwanger geraakt bij de 2e behandeling. Inmiddels zitten we op de 5e ronde IUI voor een 2e kindje. Op zaterdag 27 juni de inseminatie gehad dus ik zou a.s. zaterdag mogen testen. Bij de vorige 4 rondes was de zaadkwaliteit onder het gewenste aantal. Deze ronde was het ineens ruim 8x hoger dan daarvoor!! Daardoor nu wel goede hoop maar het blijft onzeker. Ik heb op dag 9 na inseminatie een lichte bloeding gehad. Innestelbloeding zou "oud bloed" moeten zijn, dat was dit niet. Was roze en alleen te zien bij afvegen. Dit heb ik de vorige rondes niet gehad..
    Het liefst zou ik nu willen testen maar ik wil geen negatieve test zien.. Ik wordt dan liever ongesteld zodat ik niet hoef te testen.

    Hoe is jullie ervaring met testen? Doen jullie dit precies na 2 weken of soms ook eerder?
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    met iui ook altijd al en nu met ivf ook, ik test altijd eerder. Ook omdat ik utrogestan gebruik, maar anders zou ik het ook doen. Mijn stelregel is dat als ik op 12 dpo niets zie op een test het niet raak is. Ik ben nu een aantal keer zwanger geweest en dat was altijd zo. Op 11 dpo zie ik heel licht wat, op 10 dpo nog niets.

    ik vind het altijd heel knap als mensen tot de door het ziekenhuis aangegeven dag kunnen wachten, kan ik echt niet. Haha

    ik ga morgenochtend beginnen nu omdat ik ovitrelle heb gebruikt en wil zien dat, dat eruit is. Anders ben ik bang dat ik blij wordt straks van de ovitrelle spuit. Maar dan zit ik pas 8 dpo, wel 10 dagen na ovitrelle.
     
  8. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    Hallo Rachel,

    Wij zijn in 2017 zwanger geworden via IUI-D bij de derde inseminatie, na een zwaar voortraject van 4 jaar. Wij zouden begin dit jaar starten met een nieuwe poging voor een broertje of zusje voor onze dochter, maarja corona je weet het wel. Wij mochten halverwege mei gelukkig weer starten, omdat wij IUI in de natuurlijke cyclus hebben met LH testen ipv hormonen en echo's.

    Wij hebben het geluk gehad dat we bij de eerste ronde zwanger zijn geworden, maar dat is ook wel erg onwerkelijk, omdat bij de eerste je er zolang mee bezig bent geweest en nu maar zo kort. Ik weet wel dat ik denk waarom het de tweede keer sneller is gegaan, omdat ik mijn cyclus beter ken. Dus het kan ook sneller gaan een tweede keer.

    Helaas weten we allemaal dat niet elk traject op dezelfde manier gaat en ik hoop voor jullie dat het jullie ook snel gegund is
     
  9. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Gek genoeg heb ik geen meldingen gehad! Spannend zeg dat je morgen al kan testen. Toevallig gister nog over gehad met mijn man, hij zei waarom niet precies 14 dagen daarna testen. Ik wacht liever tot mijn menstruatie begint dan weer een negatieve test. Over onze eerste kindje hebben 3,5 jaar gedaan en heb wel een kleine hekel gekregen aan zwangerschapstesten. Het was vaker slecht nieuws en 1 streep kan ik niet meer aan. Dus ik doe nu op de 30ste cyclusdag testen als mijn menstruatie natuurlijk niet al begonnen is.
    Ja, dat is zeker herkenbaar. Bij onze dochter hebben we er 3,5 jaar over gedaan en in de 4 iui was het raak. Met maar 7000 goede zaadcellen! Was echt een wonder. Ik heb wel een kleine "trauma" als het gaat om testen, ik kan nog 1 streepje niet aan. Ik wacht nu tot mijn 30ste cyclusdag als ik volgende week zaterdag nog niet ongesteld ben ga ik testen.

    Spannend hoor morgen testen! Innestelbloeding heb ik nog nooit gehad, pas in de 7e week dat ik wat roze bloed verloor. Laat je het weten? Ik ben duim voor je!
     
  10. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    sorry voor de twee reacties haha! Mijn telefoon liep vast, maar blijkbaar wel verstuurd.
     
  11. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! De vooruitzichten zijn nog nooit zo goed geweest voor ons. 2 rijpe eitjes en 15,6 miljoen zaadcellen, echt goed nieuws. Ik merk wel dat ik veel last heb van de pregnyl, behoorlijk misselijk elke dag! En super pijnlijke borsten. Ik ben zo benieuwd volgende week als ik ga testen en mijn menstruatie is nog niet gestart.

    Hoe voel je je?
     
  12. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    Dank je:)

    Goed om te horen! duurt altijd lang he voordat je mag testen? Ik heb daar de vorige keren minder last van gehad dan deze keer, maar ik was al een aantal dagen niet helemaal fit, moe, niet lekker in mn vel, last van mn borsten. Dus toen heb ik maandags getest, terwijl ik zaterdags mocht testen, ik dacht een heel licht streepje te zien, maar mijn man niet. Die wilde het denk ik nog niet geloven. Donderdags nogmaals getest en een dikke vette streep.

    Met 2 rijpe eitjes hebben jullie dus ook nog kans op een tweelingzwangerschap... Wel erg spannend! ik ga voor je duimen. 15,6 miljoen is ook wel erg veel inderdaad. Bij IUI-D hebben ze het over 1 miljoen zaadjes die ze inspuiten, dus dit ik 15x zoveel!

    Ik voel mij nu wel goed, misselijk gedurende de hele dag en moe, maar ik ga ervan uit dat dat met 12 weken weer voorbij is. Heb vorige week mijn eerste echo gehad en die zag er goed uit. Mag as maandag weer, maar dan bij de verloskundige. Blijft altijd spannend.
     
  13. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ja 14 dagen duren lang als je ergens op moet wachten haha. Gelukkig heb ik al een kleintje rondlopen die wel voor veel afleiding zorgt! Ja de arts bleef het maar zeggen over een meerlingenzwangerschap, echt alles is welkom. Al lijkt mij erg pittig. Hopelijk vergroot het ook de kans op 1 kindje. Ja het was steeds rond de 1 miljoen, eigenlijk insemineren is ook niet onder de 1 miljoen. Maar ze zei er hoeft er maar 1 goed te gaan en ze had gelijk!

    Wat IUI- D eigenlijk in? Ja zeker weer spannend een echo, hoe gaat het nu in deze tijd? Mag je man weer mee? Of is het nog steeds alleen?
     
  14. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    Nou inderdaad, hopelijk vergroot dat inderdaad de kans...

    IUI-D is met donorzaad, mijn man is onvruchtbaar. Dus dat gaat altijd om zaad dat uit de vriezer komt en rond de 900K tot 1,1 miljoen zaadjes bevat.

    Bij ons mag mijn man mee. Achteraf gezien had hij dus ook mee gemogen in het ziekenhuis bij de eerste echo, maar daar waren wij niet van op de hoogte gesteld.
     
  15. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Hey!
    Heb je vandaag een test gedaan?

    Goetjes,
    Rachel
     
  16. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Fijn dat je man mee kan naar de echo's, blijft toch magisch! Echt mooi dat je maandag jullie kindje weer komen te zien, geniet er van!
     
  17. sarah1989

    sarah1989 Fanatiek lid

    26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Heey

    Ik zelf heb een zoontje van bijna 5j uit mijn vorig huwelijk, bij mijn kinderwens zijn we toen ook de mmm in gegaan, dit lukte niet, en werd zelfs op pauze gezet, gelukkig na al het verdriet bleek ik spontaan zwanger 1x mk,maand na de mk was ik terug zwanger van mijn zoon, ik vermoed dat dit kwam door de eierstok drilling die ik een aantal weken ervoor heb laten doen, maar nu heb ik al 3 jaar mijn nieuwe partner, en wij wouden graag een kindje van ons beiden, ik geraakte ook niet weer zwanger. Dus zweet op mijn voorhoofd gelukkig dat mijn vaste gyncoloog een fertiliteitsarts is en we gelukkig (ook al was er geen reden te vinden) mochten starten met iui, dit omdat ik waarschijnlijk uit mezelf geen eisprong aanmaakten... Dus daar gingen we dan, eerste poging iui... Dacht meteen ja moet zwanger zijn! Makkie toch ‍♀️ niets.... Poging 2 vorige maand... Was nog teleurgesteld van de maand erop... Dus was het zo vergeten dat bleek dat ik al een ruime tijd mijn menstruatie niet kreeg werd misselijk, mijn borsten leken 3x groter... En ja hoor ben nu 6 weken mijn conclusie is, stop nooit met dromen, hopen, wensen want er moet dat tikkeltje geluk zijn dat je hebt ♥️
     

Deel Deze Pagina