IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gl0ria, 26 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Morgen krijg ik mijn eerste IUI behandeling. Maandag was het eitje 15mm, dinsdag 17mm en smiddags kreeg ik buikpijn, hoofdpijn, vruchtbaar slijm. Vanmorgen waren alle klachten weg en begon ik te twijfelen, ik heb dit namelijk eerder gehad en toen toonde de echo dat mijn eisprong inderdaad was geweest. Uiteindelijk heb ik toch gebeld en moest ik komen voor echo bij de assistent. Ze zei dat het er inderdaad op leek dat het eitje gesprongen was, inmiddels ruim 2mm. Hij was niet meer rond van vorm en mijn baarmoederslijmvlies noemde ze "ook al rafelig". Om het zeker te weten moest ik bloedprikken, mijn LH piek was 1050. Ze heeft snel overlegd met een gynaecoloog (niet één van de fertiliteitsartsen) en zij zei dat het gezien de hoge LH waarde zeker nog nuttig was. Maar het niet meer ronde eitje en het rafelige baarmoederslijmvlies dan? De IUI staat voor morgenochtend gepland.

    Zou de IUI echt nog wel zinvol zijn?
    Iemand ervaring met LH waardes? Of iets dergelijks?
     
  2. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat een vreemde gang van zaken, persoonlijk lijkt het me te laat.. als ik op de echo smorgensvroeg een eitje van 17/18 mm heb dan moet ik direct ovitrelle spuiten en de volgende dag is dan de IUI..
    (Weet ook uit ervaring dat ik bij 19mm een positieve ovulatietest krijg en ze willen de natuurlijke eisprong voor zijn).

    Mijn ziekenhuis doet IUI 24 uur na Ovitrelle, conform de laatste onderzoeken. Ze weten tegenwoordig dat er zaad aanwezig moet zijn vóór de ovulatie. Daarna schijnt weinig zin te hebben (hoewel het niet onmogelijk is, is de kans veel kleiner). Dus ook in jouw geval.
    Sorry ik kan er weinig positiefs van maken
     
  3. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    #3 Gl0ria, 26 feb 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2020
    Bedankt @Gliss voor je reactie. Mijn gevoel zegt ook dat het niet heel veel zin meer heeft. Ik ga het morgen ook zeker met mijn eigen arts bespreken.
     
  4. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ovitrelle heb ik trouwens gisteravond gespoten, 36 uur voor de IUI.
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ok gelukkig ook niet pas vanmorgen.
    Hoop dat het nog zin heeft! Ben benieuwd wat je eigen arts zegt.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je lh waarde zo hoog was door de ovitrelle.
    Ik ga er vanuit dat je ei gewoon nog doorgroeit en morgen pas springt ;)
     
    Gl0ria vindt dit leuk.
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Maar ze hebben toch op de echo gezien dat hij al gesprongen is? Of begrijp ik het verkeerd?
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    De assistente zei dat het er op leek las ik ;).
    Dus geen zekerheid.
     
  9. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik moest ook altijd ovitrelle spuiten bij 17/18 mm laat in de avond en dan 1 dag wachten en de ochtend erop iui. (Behalve bij 21 mm dan gelijk de volgende dag. Maar kan me niet herinneren dat er gekeken is of het gesprongen was. (Wel 2x zwanger geworden zo)

    Maar wel gek dat ze al een gesprongen eitje zag *dacht te zien) dus ik zou het morgen indd vragen en een evt volgende keer dan duiderlijk zijn dat je eitjes blijkbaar snel na een test springen en of de tijd er tussen niet minder kan.
     
  10. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Bah, een hoop onzekerheid dus.
    Ik heb bij IUI1 hetzelfde meegemaakt, aan de bloedwaardes gezien dat de boel al vertrokken was en alsnog IUI de dag erna gedaan. Waarom de dag erna?? Vroeg ik me dan af. K*t protocol! Gewoon insemineren die handel, zo vlug mogelijk! Dat dacht ik toen, kon wel huilen omdat er niet meteen iets gedaan werd. Erg frustrerend is het als je het gevoel hebt dat ze te laat zijn.

    Tijdens IUI2 hebben ze trouwens ook toegegeven dat ze de ronde ervoor te laat waren..
    Maar goed, ik lees dat het bij jou dus nog een twijfelgeval is, en dat geeft al meer hoop! Ik dacht ook dat ovitrelle je eisprong even uitstelt en nog die laatste groeispurt aan je eitje geeft.
    Ik duim dat het gewoon nog goede timing was!!
     
  11. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Mmm klinkt als te laat.. Bij mij hebben ze vandaag gezegd dat als ze morgen zien dat mijn follikel al gesprongen is, dat ze dan geen IUI meer inplannen de volgende dag. Mijn verhaal vandaag vind ik ook wat discutabel.. Wat vinden jullie?
    Ik heb reeds 3 mislukte IUI pogingen gehad in de natuurlijke cyclus en dus ook zonder Ovitrelle etc. Steeds leek het de juiste timing; licht positieve ovulatietest (die van mij blijven altijd vaag), groot follikel (20 of 21 mm), dik baarmoederslijmvlies (10 a 11mm) en een bloedwaarde van boven de 15.
    Nu had ik vanmorgen weer een licht positieve ovulatietest. Maar zo vaag dat ik alleen op basis daarvan de IUI niet durfde te plannen. Dus naar het ziekenhuis. Nu een follikel van 18mm en baarmoederslijmvlies van 9mm. Beide kleiner dan normaal dus. Maarrrrr de vorige keren zijn mislukt.. dus wie zegt dat ik niet net te laat was steeds..
    Dus bloedtest gedaan. Die was 14,4 en ze plannen de volgende dag een IUI in als die boven de 15 is.. Advies; morgen weer terug voor een echo en bloedonderzoek. Is het allemaal gegroeid en gestegen, dan dinsdag IUI. Is het hetzelfde gebleven, dan dinsdag opnieuw echo en bloed. Is het follikel weg, dan verloren cyclus..
     
  12. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    De IUI is doorgegaan, mijn LH was dan wel heel erg hoog maar mijn progesteron bleek nog heel laag. De fertiliteitsassistent was er van overtuigd dat we nog op tijd waren. Over een week zullen we het weten.. :rolleyes:
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Klopt, follikel zat er nog, mega groot en niet meer rond van vorm. Meer een gebakken eitje. :roflmao: de assistent zei dat na het springen van een ei een follikel zich soms weer vult en ze vond dat het daar op leek.
     

Deel Deze Pagina