IVF/ICSI april/mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.
    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie
    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)


    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf
    12/3 wielrenster82 - voortgangsecho


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  2. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Ik heb mijzelf op de lijst gezet, door migraine weer bijna een week uitgeschakeld geweest. Gelukkig dit keer niet naar het ziekenhuis vanwege uitdrogingsverschijnselen.

    Vandaag begonnen met spuiten, het viel mee :)

    Memmie, hoelang moet jij de deca dan spuiten?

    Stier, in mijn omgeving weten weinig mensen het. Mijn ouders zijn erg lief, net als een goede vriendin. Wat lief van jouw omgeving!

    Flamingo ook al lang bezig!
     
  3. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier is de hele opstart wat uitgesteld. Het was super druk in het ziekenhuis, dus ze spreiden nu mensen door ze wat langer aan de pil te zetten. Eigenlijk zou gisteren mijn laatste zijn, maar nu dus door tot de 30e. 4 mei opstartecho.
    Gisteren wel een flinke domper. Loop al een tijdje bij een psych om (vooral) wat dingen uit mijn jeugd op en rij te zetten. Dat kan gewoon samen met het hele fertiliteitstraject. Alleen de medicatie is voor mij vanaf het begin al een struikelblok. Daar ben ik niet happy mee. Maar het moet. Gisteren toch begonnen, op aandringen van psych, aan medicatie om de nachtmerries terug te dringen. Nu dus ook een hele lage dosis antipsychoticum bovenop die antidepressiva. Zucht. Voelt zo dubbel. Enerzijds weet ik dat het nodig is, anderzijds schreeuwt alles in me dat het beter is zonder....
     
  4. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Welkom nog aan alle nieuwe leden!

    Ook ik hoop dat het komende traject een mooie babyboom voor ons allemaal mag worden.

    @Stier86 onze omgeving reageert ook erg positief en medelevend. Ze zijn allemaal zo optimistisch en hebben de beste bedoelingen maar soms kan ik er niet zo goed tegen. Vaak “het komt wel goed” en die term is juist niet iets wat ik wil horen. Al begrijp ik dat ze het niet verkeerd bedoelen, maar dan denk ik ook dat ze niet helemaal begrijpen in welke situatie we zitten.

    @Lalalaura ik snap dat je hier enorm van baalt, maar denk ook een klein beetje aan jezelf! Ze zullen de medicijnen niet voorschrijven als het niet nodig zou zijn, maar desondanks snap ik dat het heel dubbel allemaal voelt. Ik vind het juist knap dat je via een psych alles op een rijtje probeert te zetten.

    Wij hebben de gyn gebeld en moeten de menstruatie nog even tot na de Paasdagen afwachten. Wat een ellende! Normaal zit je niet op die rode duivels te wachten, maar nu zie ik ze maar al te graag komen.
    Wachten wachten en wachten, geduld is in deze situatie echt het enige wat je nodig hebt!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Kiroph7 jaa dat wachten is stom. Maar vaak als je er op hoopt blijft het alleen al door de spanning uit... Hoop dat je paasdagen niet red.

    En ik heb lang getwijfeld hoor, of ik niet eerst mezelf “even” moest laten opknappen, en daarna door moest gaan. Maar het gaat lang duren, als in: jaren....
    Kan moeilijk mijn hele leven nu op pauze zetten door “zooi” van eerder. Ik vind dat het al genoeg heeft beïnvloed. Maar omdat we het hele proces natuurlijk zo bewust ingaan, voelt het alsof ik verantwoording schuldig ben....
     
  6. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @Kiroph7 fijn dat jullie omgeving ook zo meelevend is. "Het komt wel goed" valt inderdaad niet altijd goed. Je weet namelijk niet of het goed komt. Bij ons hebben we al een paar keer gehoord, ook goed bedoeld, "Gelukkig hebben jullie M al". Alsof de wens voor een tweede minder legitiem is dan voor een eerste. Heel vaag. Maar goed. Het is ook lastig voor veel mensen om op een nare situatie te reageren.
    En succes met wachten tot na de paasdagen. Zo'n traject is een levensles in geduld.

    @Wielrenster32 o wat lijkt me dat pittig, steeds die migraine. Gekmakend lijkt me. En wat fijn dat je met prikken bent begonnen, toch wel een mijlpaal!

    Wij hebben gisteren de intake gehad. Goed duidelijk gesprek. Behandelschema doorgesproken, prikinstructies gekregen. En we mogen direct van start! Dus wanneer mijn vrouw eind deze maand ongesteld wordt dan bellen voor de opstartecho en het ophalen van de medicijnen.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Ik spuit de decapeptyl depot , 3.75 mg. Deze moet 1x per 4 weken, vanwege mijn endometriose. Over 1,5 week de laatste :)
     
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Ik zal zo even het lijstje aanvullen. 25 mei start ik met Menopur. En een paar dagen later is mijn maandelijkse depot uitgewerkt en straks ik met dagelijkse deca injecties. Begin nu langzaam af te tellen.. is zo vervelend dat wachten. Maar vanwege wachttijd en mijn endometriose, konden we niet meteen van start na 5 mislukte IUI's.
    Wel ga ik morgen bloed laten prikken, even voor een volledige uitgebreide check op verschillende algemene zaken. Heb het via de huisarts aangevraagd, toch wel fijn zo voor ivf.
     
  9. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.
    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie
    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, eind mei starten Menopur.


    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf
    12/3 wielrenster82 - voortgangsecho


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  10. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hoe gaat het met jullie allemaal?

    Ik merk dat ik de twee weekjes extra wachten eigenlijk helemaal niet erg vind. Het weer. De rust. De medicatie die nu toch wel echt doet wat het moet doen. Vannacht voor het eerst in maanden nachtmerrieloos en echt fantastisch geslapen.

    Nu alleen een sociaal wenselijke Pasen door, met “gezellig” familiebezoek (bah).
    Haha maar daarna ben ik er gelukkig weer voor een flinke tijd vanaf!

    Gaan jullie nog iets leuks doen?
     
  11. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    #51 Wielrenster32, 20 apr 2019
    Laatst bewerkt: 20 apr 2019
    Wij zijn vooral lekker in de tuin bezig en aan gesporten. Morgen BBQ met vrienden, totaal geen verplicht familiegedoe :). Maandag moeten we voor voortgangsecho naar ziekenhuis

    @lalala het traject valtt echt 100% mee hoor bij mij dan. Nu 6 dagen aan het spuiten met Gonal-F en decapeptyl. 1 dag ben ik supermoe geweest, maar de andere dagen voel ik mij eigenlijk gewoon goed: kan gewoon naar werk, veel energie. Gisteren zelfs 4 uur getennist. Ook geen problemen met slapen. Maar goed, ik ben waarschijnlijk een uitzondering. Spuiten gaat op probleemloos, gisteren in de tenniskantine in de kleedkamer de spuiten gezet.

    Ik lees dat jij het lange protocol doet? Is daar een specifieke reden voor?

    @memmie welkom!
     
  12. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Wielrenster32 ik heb een ronde of 7 al menopur gespoten met de iui’s . Mijn follikels worden zonder hormonen meestal niet groter dan 10 mm. Bij IVF gaat er straks niet veel veranderen, behalve dat ik van menopur naar puregon ga. En natuurlijk de remmers (die orgulatran) erbij.
    Volgens mij is dat gewoon kort protocol toch? Geen idee? De pil is vooral omdat ik mega snel cystes aanmaak en dat blijkbaar handig is een ronde te doen dan voor ivf.

    Ik denk ook niet dat ivf heel veel afbreuk gaat doen aan mijn energielevel. Los van het gegeven dat de echo’s vaak om 8 uur ‘s ochtends zijn en ik 2 uur moet rijden. Haha maar dat doen we al bijna een jaar. Dus eigenlijk is dat al gewenning...

    Hoe dan ook doe ik het een beetje rustig aan. Werk in het onderwijs, maar ben sinds december ofzo 100% ziekgemeld. Werk nog wel wat uurtjes, maar dat is vrijblijvend. Kan weg als het niet gaat. Niet doordat de mmm te zwaar is overigens. Maar omdat ik tegelijk een traject bij de psych loop om wat dingen uit (vooral) mijn jeugd op orde te krijgen. Dat is iets pittiger dan ik hoopte.

    Gelukkig nu dus voor het eerst in tijden een keer geen nachtmerries. De psych heeft daar antipsychotica voor voorgeschreven. Vond dat super heftig. Alleen al hoe het klinkt. Alsof je de roze eekhoorntjes ziet vliegen of denkt dat je superman bent...Ik heb altijd stellig beweerd dat ik daar nooit aan zou beginnen. Maar blijkbaar werkt dat dus ook voor heftige herinneringen en trauma’s.... En jeetje, het werkt!
    Was een beetje zenuwachtig voor straks. Bleef toch twijfelen: moet ik niet toch wachten... Kan ik dit nu wel aan... Moeten we niet toch op pauze.... De eindeloze vraagtekens tussen de relatie stress/zwanger worden.
    Maar zo uitgerust als ik me nu voel, ga ik toch met wat meer vertrouwen verder...
     
  13. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Hier ook eventjes rustig geweest. Nu de laatste dag nog wat verplichtingen. Afgelopen zaterdag is de menstruatie toch begonnen en vanmorgen de eerste spuit gezet. Vond het best spannend, omdat ik dat nooit eerder had gedaan. Maar alles is me 100% meegevallen. Morgen maar eens bellen om een echo te plannen, had nu de pech dat het in het weekend viel en het Pasen is waardoor ik pas morgen kan bellen.

    @Lalalaura wat fijn dat de medicatie je helpt. Zoals ik eerder al zei is het ook wel belangrijk dat je goed in je vel zit dus dat het zoveel al voor je doet is dan wel een teken dat je een goede keus maakt. Toen ik jonger was ook eens anti depressiva gehad, nu alweer een aantal jaren afgebouwd. Maar het heeft me destijds ook geholpen, dus gewoon je hart volgen en doen waar je je goed bij voelt.

    Jullie praten allemaal over verschillende spuiten en termen waar ik nog nooit van gehoord heb. Misschien ben ik echt wel een leek overal in. Ik heb namelijk alleen ovaleap, maar zie tig verschillende dingen langs komen. Waar moeten jullie dat allemaal voor gebruiken?

    Fijne Pasen nog!
     
  14. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Puregon is om je eitjes te laten groeien
    Orgulatran remt je eigen hormonen zodat je niet opeens zelf een eisprong krijgt terwijl nog niet alles groot genoeg is
    pregnyl zorgt er juist voor dat je (geforceerd) een eisprong krijgt... daarop timen ze de punctie.
    En utrogestan is progesteron en zorgt dat het baarmoederslijmvlies dik blijft en bevorderd het “blijven plakken”

    En in die vier categorieën heb je ook nog andere varianten.
    Zo is menopur hetzelfde als puregon maar net anders haha... en zo ook gonal-f bijvoorbeeld...
     
  15. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    @Wielrenster32 succes!!
    @Lalalaura heftig hoor. Ik ken je verhaal nog uit ons app groepje en echt heel goed dat je hulp gezocht hebt!! Ja het is een keuze die jullie zelf moeten maken. Ik slik zelf ook antidepressiva (sertraline, vorig jaar mee begonnen toen we al lang in het traject zaten. Sertraline mag ook tijdens zwangerschap maar als ik zwanger ben ga ik afbouwen. Hoeft niet maar wil ik zelf) maar antipsychotica is weer een stapje hoger natuurlijk. Dan was ik zelf persoonlijk niet verder gegaan met de behandeling en alle hormonen. Moeilijk moeilijk.. kan dat geen kwaad bij een eventueel embryo?

    Hier begint het ook een beetje te kriebelen nu, maandag de laatste decapeptyl depot voor 4 wkn en dan is t al bijna mei! Kijk er zo naar uit. Hopelijk lukt het nu met ivf na 3,5 jaar...
     
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.
    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie
    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.


    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf
    12/3 wielrenster82 - voortgangsecho
    29/4 Memmiee - laatste deca depot 3,75
    31/5 Memmiee - echo follikelmeting

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  17. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Hi dames!

    Mag ik hier bij jullie meeschrijven? Ik schrijf hier op het forum al een tijdje nog maar in één topic mee, maar daar zitten we met van alles door elkaar: zwanger worden, MMM, zwangeren en dames die al bevallen zijn. Zou het heel fijn vinden om ook met dames te kletsen die, ongeveer tegelijk, in hetzelfde schuitje zitten!

    Even een korte achtergrond/samenvatting:
    In december 2016 gestopt met de pil, ik was klaar met de hormonen, wilde er vanaf en het kwam mooi uit om eerst een tijdje te ontpillen. September 2017 zijn we getrouwd en vanaf dat moment volledig voor ons eerste kindje gegaan. Na een jaar, in september 2018, via de huisarts verwezen naar de Gyn. Als snel kwam uit onderzoeken dat de hoeveelheid en kwaliteit van de zaadcellen van mijn man niet goed zijn. In november bij de Gyn dan ook direct te horen gekregen dat wij voor ICSI in aanmerking kwamen. Na een periode van aanvullende onderzoeken en (voor mijn gevoel) veel wachten, zijn we dan nu eindelijk van start!

    We volgen het lange protocol: op 24 maart ongesteld geworden, op cd3 gestart met de pil, na 14 dagen gestart met Decapeptyl, vorige week de onttrekkingsbloeding na pilstop en nu sinds afgelopen vrijdag aan het stimuleren met Gonal-F 150EH. Aanstaande vrijdag de eerste follikelmeting!

    Vind het best spannend allemaal :rolleyes:
     
  18. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    SDJ welkom! Het is ook spannend :)

    Ik heb morgen mijn laatste voortgangsecho hoop ik. Maandag waren er ongeveer 12 eiblaasjes te zien die meedoen. En dan zit het spuiten erop. Ik zou het zo weer overdoen, het is mijn 100% meegevallen. Inmiddels is mijn buik wel gevoelig....
     
  19. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Hoi @SJD1988 welkom!

    Spannend, dan zijn wij ongeveer even ver in het traject. Ik heb aanstaande zaterdag eerste follikelmeting, ben afgelopen zaterdag begonnen met spuiten. Waar volgen jullie het traject? In Nederland duurt het inderdaad super lang, maar fijn dat je nu eindelijk kan beginnen.

    @Lalalaura thnx voor je uitleg, ben ik ook weer wat wijzer haha.

    @Memmiee en @Wielrenster32 jullie ook succes komende tijd. We zijn er al wel achter dat geduld een hele schone zaak is in deze situatie.

    We houden elkaar op de hoogte!!
     
  20. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Hoi! Na een tijdje te hebben meegelezen, wil ik me ook graag bij dit topic voegen. Ik zit in hetzelfde schuitje als @SJD1988 , @Wielrenster32 en @Kiroph7. Ben vorige week vrijdag begonnen met prikken (menopur en sinds vandaag orgalutran) en heb vrijdag de eerste echo. Ik vind het fijn om met elkaar te delen hoe we ons voelen, etc. Ik prik nu voor het eerst 225 eh ipv 150 en heb al een dikke gevoelige buik. Vorige keren niet al zo snel!

    Dit is onze derde icsi-poging (in een jaar), zeven terugplaatsingen zijn mislukt. Het probleem leek bij mijn geliefde te liggen (weinig zwemmers) maar inmiddels heet het ‘implantatiefalen’. Dit is onze eerste behandeling in UZ Brussel.
     
    SJD1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina