IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelissaL87

    14 jun 2016
    78
    21
    8
    Dit forum maak ik aan om dames van gedachten te kunnen laten wisselen die nu voor een 2e kindje de medische molen ingaan.

    IVF / ICSI / CRYO
     
  2. MelissaL87

    14 jun 2016
    78
    21
    8
    Mijn verhaal:

    Wij hebben 11 maart een afspraak staan met de gyneacoloog. Wij hebben vanuit onze eerdere ICSI behandeling in 2016 nog 3 cryo's bij de VUmc.

    We zetten onze zinnen op de drie cryo's en gaan ook zelf proberen. Al is de hoop voor het laatste echt minimaal. Mijn partner heeft een slechte zaad kwaliteit.

    Dit forum maak ik aan omdat ik merk dat alle emoties van 2,5 jaar geleden weer terugkomen. Ik ben vreselijk emotioneel en baal weer ontzettend dat we hier weer door heen moeten. Vooral ook omdat je in het ergste geval, weet wat je te wachten staat.

    Ik hoor nu al de reacties van andere. Je hoeft het niet te doen?! Je hebt toch al een kind...

    Ineens is het wéér zwaar..

    Hoe is het voor jullie?
     
    parelmoer en Buko vinden dit leuk.
  3. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Wij zijn ook bezig voor een tweede kindje. Ik herken wat je schrijft. Wij hadden nog 2 cryo’s liggen en ik moet zeggen dat ik er heel relaxt in stond. Ik werd zelfs zwanger van de tweede terugplaatsing, maar helaas werd dit een miskraam. Sindsdien zijn alle emoties van de eerste keer weer terug. Ook weer veel moeite met zwangeren in omgeving (die geen traject nodig hebben). Weer die teleurstellingen.
    Wij hebben vrijdag een uitgangsecho en dan bij de eerste menstruatie beginnen met een nieuwe poging, dit zal over ong 2 weken zijn. Spannend weer..

    Fijn dat jullie nog cryo’s hebben! Worden ze in een natuurlijke of kunstmatige cyclus teruggeplaatst? Hopelijk zit je maar kort in het traject!
     
    Buko vindt dit leuk.
  4. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Wij zijn alweer een tijdje bezig voor de 2de.
    Helaas hadden wij geen cryo's meer en moesten we opnieuw beginnen.
    In het begin stond ik er erg relaxed in maar nu begint de ellende weer wat ik 2 jaar geleden ook had.
    Ben er al wel weer klaar mee o_O
     
    Buko vindt dit leuk.
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ik wil ook wel meeschrijven.. wij zijn nu 3 jaar bezig voor mijn tweede kindje, voor mijn man zijn eerste. Hebben 1 deze dagen onze laatste IUI en bij de eerstvolgende menstruatie begin ik met Lucrin injecties om mijn cyclus plat te leggen vanwege de endometriose. Wij gaan dan voor IVF. In mei hebben we dan de punctie en hopelijk terugplaatsing.
     
    Buko vindt dit leuk.
  6. Fee86

    Fee86 Actief lid

    20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal. Ik wil ook graag meeschrijven. Wij zijn gisteren in zh geweest voor opstarten van cryo terugplaatsing uit 2013 :) We hebben er nog 6 in vriezer liggen. Gyn heeft uitleg gegeven over procedure; ik snap dat het maar een gemiddelde is maar toch was ik best teleurgesteld over de slagingskansen. 20% komt niet uit ontdooiing en van degene die terug geplaatst worden, heb je 15% kans op zwangerschap. Omdat ik geen eigen cyclus heb, adviseerde zij om nu menstruatie op te wekken met Primolut N. Dan wachten tot menstruatie komt, en dan starten met hormonen en echo inplannen. Dan zou ik ergens halverwege maart de terugplaatsing hebben. Erg spannend hoor! Als deze cryo's allemaal niet aanslaan, dan houdt het voor ons op denk ik. Vooral mijn man vindt het dan genoeg geweest. Ik zou ook geen nieuwe ICSI meer doen (zeg ik nu haha) maar misschien veranderd mijn mening nog. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben en steeds online zoek na slagingskansen etc. Toch slopend zo'n heel proces.....
     
    Buko vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Wat spannend voor jullie. Heel veel succes!!!
    Ja het is slopend hè, het hele traject...
     
    Buko vindt dit leuk.
  8. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Mag ik ook mee schrijven? April 2018 bevallen van een dochter. Zij was de verse terugplaatsing van icsi 2. Van icsi 1 heb ik 5 mislukte terugplaatsingen gehad. Er is nog 1 cryo in de vriezer en die willen we graag de volgende maand laten terugplaatsen. Ik verwacht begin maart mijn menstruatie. Spannend weer!!
     
    Snoepjes en Buko vinden dit leuk.
  9. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik schrijf ook graag mee, en zwaai meteen naar nieuwsgierigen die dit over me lezen maar met wie ik het niet persoonlijk deel :cool:

    November 2017 bevallen van verse tp van icsi 1. We hadden nog 3 cryo’s. Eind dec een tp gehad in een 100% natuurlijke cyclus waar ze helaas 2 cryo’s voor hebben moeten ontdooien. In eerste instantie kon ons geluk niet op; wéér ‘meteen’ zwanger. Helaas twee weken geleden een miskraam gehad met ongeveer 7/8 wkn zwangerschap.

    Wat mij betreft hadden ze gisteren onze laatste cryo al terug mogen plaatsen, wat natuurlijk niet kan. Ik zie deze cyclus als een “op gang kom cyclus”, dan één maand rust en dan in april fingers crossed dat onze laatste cryo goed ontdooid.

    Ik sta op zich redelijk relaxt in de mmm, maar vind het wel zooo lang duren allemaal. Dat vind ik echt het meest lastige eraan:confused:
     
    Snoepjes en Marissie82 vinden dit leuk.
  10. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Melissa87 | zoon van 1 | nog 3 cryo's | 11 maart gesprek gyn
    DR87 | zoon van 1 | eind febr starten nieuwe poging
    Vlindertje0102 | zoon van 1 | nog 4 cryo's | 19 febr terugplaatsing
    Memmiee | vanaf mei IVF poging 1
    Fee86 | nog 6 cryo's | terugplaatsing in maart
    Marissie82 | dochter van 9 maanden | nog 1 cryo | terugplaatsing in maart
    Buko | dochter van 1 | nog 1 cryo | terugplaatsing in april
     
  11. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik heb even een klein overzichtje gemaakt, hou ik van :oops:

    @Vlindertje0102 jij mag over een paar dagen!!!! Hoe voel je je?

    @Fee86 vind je het lastig om te 'weten' dat je waarschijnlijk niet verder zult gaan dan deze cryo's? Heb je voor jullie eerste kindje veel pogingen moeten doen?

    @Marissie82 jij gaat het snelst van ons door voor een tweede kindje, is dat een bewuste keuze? :) Achteraf had ik gewild dat wij ook al eerder waren begonnen. Maarja.. achteraf hè..
     
  12. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Goed van je! 1 kleine wijziging (en ik durf er zelf niet aan te komen ;)): mijn zoontje is net 2.
     
  13. MelissaL87

    14 jun 2016
    78
    21
    8
    Jeetje wat een reacties zeg. Fijn meiden om dit met elkaar te kunnen delen. Op de vragen of men mee mag schrijven; Tuurlijk!!. Ik denk dat wij allen als geen ander weten hoe fijn het is dat hier wel mensen zijn die je begrijpen. Tot tegenstelling van mensen om je heen. Alles is altijd goed bedoeld en vanuit de beste intentie. Maar dit begrijp je niet als je er niet zelf in zit.

    Ik schrik wel van jullie verhalen over cryo terugplaatsingen? Is de kans dan echt zo klein?

    @Fee123 Spannende tijden zo met een laatste Cryo's. En daarna niet weer de medische molen in. Ik zeg het ook hoor. Maar ik gun mn zoontje ook zo graag een broertje of zusje. Het erge is nu dat je weet wat je te wachten staat. Al vond ik de gehele behandeling meevallen. Wij hebben er dan ook maar 2 maanden in gezeten. Alleen die punctie vond ik niet tof. Daar zou ik nu erg tegenop zien.

    @Buko; Wat heftig van je miskraam. Lijkt mij zo onwerkelijk aangezien je er eigenlijk net zo onbevangen in bent gestapt als ik doe / deed. Bij ons exact zo. 1e ICSI verse terugplaatsing meteen zwanger. En nu 3 in de vriezer. Wij moeten nog op intake, dus heb geen idee wat ons staat te wachten. Ik blijf mij maar weer vasthouden aan het feit dat het niet aan mij ligt. Ik verwacht in mijn eigen cyclus omdat deze redelijk constant is. Nogmaals; ik weet nog niet zo goed hoe het allemaal zal gaan. Thanks voor je lijstje.

    Ik zal morgen alles nog eens rustig doorlezen en weer proberen wat actiever te zijn op het forum. We gaan met zn allen knallen dit jaar.

    Zet um op Toppers!
     
    Buko en DR87 vinden dit leuk.
  14. MelissaL87

    14 jun 2016
    78
    21
    8
    Ik denk een natuurlijke cyclus aangezien ik een regematige cyclus heb. Maar ik weet verder nog niets eigenlijk. Wij gaan nog voor een intake.
     
  15. MelissaL87

    14 jun 2016
    78
    21
    8
    inderdaad met weer terug in de emoties van toen. X
     
  16. Frozen86

    Frozen86 Lid

    15 feb 2019
    39
    20
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik had wat problemen met mijn oude inlog (Fee86). Dus even nieuwe aangemaakt.

    Ik zie nu dat ik eigenlijk bij verkeerde topic zit........ want wij gaan nu voor 3e kindje. En dat voelt eigenlijk heel erg stom om te zeggen aangezien ik weet dat heel veel van de dames (en heren) hier al jaren struggelen om een 1ste kindje. Maar van andere kant, het proces waar we nu in zitten, is wel hetzelfde als die van jullie. In de spannende tijd van wachten, hormonen, echo's en tp.... wachten, wachten en hopen.....
    Onze eerste zoon is van een verse tp van onze 1ste ICSI. Zoals gezegd hadden we hier nog 6 cryo's van. We zaten in 2015 bij de gyn om deze terug te plaatsen maar toen bleek ik dus pril zwanger te zijn. Spontaan! Serieus een wonder aangezien ik PCOS heb en nauwelijks cyclus en mijn man weinig en slechte zwemmers heeft. ICSI was onze enige kans volgens alle experts. Wat een geluk, weer een mooie zoon. Toch bleef het kriebelen, vooral het gevoel dat ik die cryo's een kans wil geven en niet zomaar 'ten gronde wil laten gaan'. Als het niet lukt, dan is het goed zo. Mijn man wil het traject zowiezo niet perse in. Hij vindt het nu al goed. Ik heb vorig jaar precies 1 jaar getwijfeld en alles op een rij gezet. Voors, tegens... De wens bleef te groot. Ik krijg eeuwig spijt als we het niet proberen. Dus we gaan ervoor!

    Mag ik blijven meeschrijven? Ik kan geen ander topic vinden dat goed past....
     
    Buko vindt dit leuk.
  17. Frozen86

    Frozen86 Lid

    15 feb 2019
    39
    20
    8
    Vrouw
    Oh wat ik nog wil vragen. Misschien dat jullie het weten.

    Stel je hebt terugplaatsing maar cryo blijft niet plakken, dus ongesteldheid komt. Moet je dan die ongesteldheid afwachten en daarna weer met nieuwe cyclus beginnen? Dan sla je zeg maar steeds maand over? Of kun je dan meteen door? Ik heb in kunstmatige cyclus.
     
  18. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Nee hoeft niet je kan meteen door
    Zo is het bij mij nu momenteel ook
     
  19. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Op zich sta ik er weer goed in alleen ik ben er klaar mee haha.
    Al die troep en dan nog lukt het niet.
    Bij mijn zoontje was het de 4de terugplaatsing dus hoop stiekem dat mijn lichaam nu al de hint snapt.
    Mijn baarmoederslijmvlies was al 9.1 vorige keer was die net 6.
    Wat een verschil....
     
  20. Frozen86

    Frozen86 Lid

    15 feb 2019
    39
    20
    8
    Vrouw
    Maar je moet de menstruatie dan wel laten komen en dan ergens weer starten met pillen? Of start je dag 1 van menstruatie alweer met opbouwen slijmvlies? Maar dan wordt je bm maar dikker en dikker lijkt me?
     

Deel Deze Pagina