IVF/ICSI/CRYO 2e kindje voorjaar/ zomer 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MelissaL87, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Idd is correct wat je zegt, daarom dat ze altijd het resultaat van de bloedafname afwachten vooraleer ze iets zeggen. Dat heb ik al gemerkt bij het bezoek aan de gynaecoloog. Dat moet overeenstemmen.
    Ik voel ook een enorme druk, zeker de laatste dagen. 16 follikels en deze variëren van -10mm tot 14mm. Dus dat belooft de volgende dagen. Soit is voor goed doel. :D
    Bedankt voor je reactie.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  2. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Kiki11111981 : Waauw, 16 follikels klinkt super! Er zal misschien niet overal een eicel in zitten (soms zitten er geen, eentje of zelfs 2 in 1 follikel), maar dat klinkt al wel als een mooi resultaat! En het is ook belangrijk dat ze wat dichter op elkaar zitten qua grootte, want anders heb je ook meer kans dat er eentje nog niet rijp genoeg is, of net te rijp.

    Hier vandaag trouwens weer positief nieuws... bloedwaarden weer mooi gestegen: 33 - 53 -110 - 250 vandaag. Eerste echo staat gepland op 7 november. Normaal ben ik vandaag 5 weken zwanger, maar durf er nog geen vertrouwen in te hebben. Hopelijk gewoon een late innesteling, maar blijft bang afwachten tot die eerste echo nu toch. Ik ga volgende week voor de zekerheid nog eens bloed laten nemen, zodat ik intussen de tijd toch wat kan 'overbruggen'.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @Dora26 blijf jezelf ook testen? ook eens een clearblue gedaan?
     
  4. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb tot vandaag zelf getest, maar veel donkerder kan hij niet worden, denk ik. Clearblue niet. Ook niet echt van plan. We wachten de bloednames maar af.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  5. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Wat goed Dora!! Klinkt toch positief! Worden nog spannende dagen!

    Ik moet morgen om 9.15 vr de derde follikel meting. Spannend. Bij de eerste poging had ik 8 follikels, 8 eicellen en werden ze ook alle 8 bevrucht dus als ik er nu wat meer zou hebben zou ik blij zijn. Is altijd afwachten wat de kwaliteit zegt natuurlijk! Dat was vorige keer wat het probleem. De twee die ik over had na de pgd hadden de ontdooiing niet overleefd.
     
    Dora26 vindt dit leuk.
  6. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    En meer nieuws? Hopelijk kunnen het er een paar meer zijn! 't Is al geweldig dat ze allemaal bevrucht zijn, maar dat is meestal niet het geval natuurlijk. Duimen maar voor mooie eitjes!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  7. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Mag dinsdag om 9.30 gaan voor de punctie. Min. 8 gaan er zeker al mee doen. Mss door de Pregnyl die ik daarnet heb gezet nog twee kleinere die mss ook nog spurtje kunnen nemen. De andere 6 waren te klein zei de gynaecoloog. Spannend!! Aftellen naar dinsdag!
     
    Snoepjes, Dora26 en DR87 vinden dit leuk.
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoe ging het vandaag met je Dora? Wanneer moet je terug? Ging je nu nog een bloedafname regelen?
     
  9. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Afwachten, heb regelmatig zo wat steken in mijn buik als ik een bruuske beweging maak met heffen ofzo, dus dan schrik ik altijd wel even, maar voor de rest kan ik dus totaal niet zeggen dat ik zwanger ben. Alleen héél moe.
    Heb vanavond nog een bloedname gedaan bij de huisarts, daar heb ik morgen resultaat van. En dan ga ik misschien volgende week maandag ook nog even. Eerste echo is pas 7 november, dan zou ik bijna 8 weken zijn, lijkt nog superlang!
    Huisarts zei zelf toch ook dat de waarden wel een pak hoger hadden mogen staan rond deze periode. Maar goed… zullen morgen weer verder kijken!
     
  10. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    @Kiki11111981 spannend, heel veel succes. Hopelijk levert het een aantal mooie embryo's op!

    @Dora26 wat waardeloos, dat wachten. Is bijna onmenselijk vind ik :(. Is het niet mogelijk om de echo te vervroegen? Deze onzekerheid lijkt me killing.

    Hier begint het heel langzaam te landen. Afgelopen vrijdag een mooi kloppend hartje gezien. A.s. vrijdag weer even spieken naar frummel. Hoop zo dat het goed blijft gaan!
     
    Dora26, LenaMill en Kiki11111981 vinden dit leuk.
  11. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113

    @Dora: ik zou ook de echo vervroegen hoor. Ik had door mijn angst de eerste weken van mijn zwangerschap iedere week een inwendige echo gekregen van mijn gynaecoloog. Daar was ik zooooo blij mee. Op week 5 keek ze al of embryo op juiste plaats, dus in de baarmoeder, ingenesteld was. De weken nadien zag ik ons zoontje groter worden en plots ook een hartje. Pas op week 9 heb ik drie weken tussen durven laten voor de volgende echo. Als je een gyn hebt die je een beetje kent, moet dit echt mogelijk zijn. Jouw onzekerheid van nu is ook ongezond voor de baby. Ik zou morgen toch eens bellen.
     
  12. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bij ons doen ze nooit vroeger echo's... heb er nog naar gevraagd of het al niet op 6 weken kon om te kijken of het juist zat, maar dan zeiden ze dat ze misschien niets zouden zien en ik me ook zorgen zou maken voor niks. Het zal helaas afwachten zijn, volgende week heeft mijn gyn ook verlof, dus ik zit op het eerste vrije momentje... Ik heb afgelopen maandag nog wel bloed laten nemen bij de huisarts, dan was ik eigenlijk 5w3d en stond de waarde op 947. Nog niet heel hoog, maar tov de vorige bloedname wel verdriedubbelt op een paar dagen, dus het blijft wel stijgen. Ik kan nog niet zeggen dat ik me zwanger voel en hoop dat die eerste echo daar snel zal zijn en dat we dan misschien wat kunnen gaan genieten!

    @Kiki11111981 : Hoe is de punctie verlopen? Meegevallen? En hopelijk een mooi aantal eitjes!

    @DR87 : Hoe gaat het met jou ondertussen? Al eventjes stilletjes...
     
  13. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh dat is goed gestegen. Zal wel in orde komen!! De baby maakt het gewoon even spannend voor jullie!

    Op week 5 zagen we duidelijk dat de zwangerschap in de baarmoeder zat hoor. Indien niet is de baarmoeder zo leeg als iets en kan de gyn in de eileiders ofzo gaan kijken. Je zag op dat moment een opeenhoping van slijmvlies in de vorm van een propje. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven.

    Jouw gyn volgt gewoon een protocol. De mijne is niet zo strikt en was zelf gewoon ook heel ongerust over mijn zwangerschap omdat ik de keren daarvoor altijd pech had. Ze volgde het wekelijks op tot ze op week 9 zei dat ze toen zelf ook gerust was.
     
    Dora26 vindt dit leuk.
  14. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Hee lief dat je het vraagt. Gaat op zich goed hoor, naar verwachting over ruim een week weer een terugplaatsing, vermoedelijk de laatste dus dat is wel spannend. En dan verder kijken wat we gaan doen..

    Een goed teken dat de waarden blijven stijgen. Hopelijk krijg je snel echte geruststelling!
     
    Dora26 vindt dit leuk.
  15. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik duim in ieder geval mee voor nog een mooie kans deze maand!
     
    DR87 vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
  17. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Heel eerlijk... ik voel me verschrikkelijk. Ik word gek van de onwetendheid, onzekerheid, is het nu wel of niet goed... Ik zou graag positief willen zijn, maar durf nog niet. Voel me tegelijk ook super schuldig, want als ik nog niet blij kan zijn, hoe kan dat kindje zich dan gewenst voelen...
    Ik had afgelopen maandag nog een bloedname laten doen om te vergelijken met vorige week.
    5w3d: hcg 947 en prog 33
    6w3d: hcg 4695 en prog 20.5
    Volgens de huisarts een mooie stijging, moest me er geen zorgen over maken... maar dat doe ik dus nog altijd wel. Had het nu morgen geen feestdag geweest, had ik morgen (7 weken) een eerste echo gehad.
    Met die waarden heb ik toch nog even naar het ziekenhuis gebeld (maar die hebben vakantie deze week, vandaar pas volgende week een echo) en aan het secretariaat hebben ze mijn waarden dan bekeken, vonden ze wel prima. Zowel de stijging als de progesteron. Moest die onder de 10 staan of moest ik last hebben van bloedverlies, zou het er minder positief uit zien. Ze vonden dat ik me geen zorgen moest maken, ook niet omwille van de lage waarde voor deze termijn, want ze zei: 'De ene start met een waarde van 20 en de andere met één van 400'. Dat is natuurlijk wel het geval geweest. Als ik me echt zorgen bleef maken, mocht ik terugbellen en eventueel via spoed binnen komen om eens te kijken, maar dat is nu ook niet echt iets voor mij. 't Is ook niet bij de deur en we zitten nog met ons dochtertje.
    Ik ben echt in tranen uitgebarst aan de telefoon... want natuurlijk maak ik me wél zorgen en ben ik ongerust, ookal ziet alles er goed uit. 't Is nu ondertussen al 3 weken dat we van bloedname naar bloedname leven en eigenlijk nog niks weten, terwijl iedereen zegt positief te zijn. Ik zal pas positief kunnen zijn als we een mooie echo met kloppend hartje zien. Nog een week bang afwachten.
     
  18. Dora26

    Dora26 Fanatiek lid

    8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @DR87 Jij al meer een zicht op wanneer je een terugplaatsing zal krijgen?
     
  19. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Och lieverd, wat een onzekerheid. Ik vind echt dat ze heel lang wachten met jouw echo. Met jouw termijn kunnen ze gewoon al een kloppend hartje zien. Niet echt een prettige gang van zaken.

    Betreft het kindje dat zich welkom kan voelen: volgens mij voel jij je nu zo omdat dit kindje zo gewenst is. Houd dat maar vast, want je kindje zal dat aan alles gaan merken. Voel je nu niet schuldig om een angstige start.
    Als ik zo kijk naar de voortgang begin ik steeds meer te geloven dat dit gewoon goed gaat komen. Hopelijk heb je dat gevoel zelf ook snel.
     
    Dora26 vindt dit leuk.
  20. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Oh wat vervelend dat je je zo voelt! Ik begrijp de onzekerheid... maar de mooie stijging zegt natuurlijk wel iets. Maar logisch dat je pas gerust bent als je een echo hebt gehad. Heb je die dan na het weekend pas?
     

Deel Deze Pagina