IVF/ICSI/CRYO aug/sep 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Palmpje, 6 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Hallo! Wie komt er met me meekletsen? Mijn verhaal in het kort;

    Ik verwacht vandaag mijn menstruatie (kan ook morgen zijn) en dan ga ik beginnen met Progynova. Er liggen 2 embryo’s in de vriezer. Mijn zoontje komt van mijn eerste ICSI, de verse terugplaatsing. Met cryo’s dus nog geen ervaring! Vandaag al flink wat krampen dus het gaat hoe dan ook snel beginnen. Ik merk dat ik het weer heel erg spannend vind allemaal. Heb er wel enorm veel zin in!

    Lijkt me leuk om te kletsen met andere die in hetzelfde schuitje zitten op dit moment. Zo komen we samen die verschrikkelijke wachtweken misschien ook wat beter door!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  2. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Spannend! Hopelijk 2 goede kansen met de cryo's.
    Ik heb afgelopen zondag een cryo terug geplaatst gekregen. Wachtbankje is weer als vanouds verschrikkelijk :rolleyes:
     
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Vreselijk he dat wachten. Is dit voor jou de eerste keer een cryo tp? En in natuurlijke of kunstmatige cyclus?
     
  4. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Voor mijn 2e dochter heb ik al eens eerder een cryo tp gehad, die is mislukt. Toen weer opnieuw icsi traject ingegaan waaruit onze dochter is geboren. Van dat traject hadden we deze (enige) cryo. Dus als dit mislukt weer icsi. Ik doe het in natuurlijke cyclus dus niet veel poespas dat is wel fijn :thumup: jij met medicatie?
     
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Zonder veel poespas is zeker fijn! Al vind ik de poespas bij een cryo tp vergeleken met een punctie ook erg meevallen :) Begin vanavond met Progynova en over ongeveer 2 weken met Utrogestan. Wel een nadeel is dat ik dat dan 12 weken moet blijven gebruiken. Maar ach, alles voor het goede doel he :)

    Ik zal heel hard voor je duimen!
     
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb als het goed is vandaag terugplaatsing. Ook progynova en utro. Zo spannend toch weer. Had verwacht dat t minder zou zijn.
     
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Oehh super spannend! Tot nu toe vind ik het minder spannend dan de eerste keer, maar ken mezelf.. straks vind ik het vast weer allemaal nét zo spannend als de eerste keer :D

    Wanneer hoor je of de tp doorgaat?

    Heb je last van bijwerkingen gehad, van de Progynova?
     
  8. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Spannend allemaal he, ik zit in hetzelfde schuitje!
    Afgelopen donderdag terugplaatsing gehad van mijn tweede cryo, icsi 2. Ik gebruik progynova en duphaston, 3 keer daags 1 tabletje in kunstmatige cyclus.

    Zit nu in de zenuwslopende wachtweken hihi.

    Hopen dat je goede kansen hebt met je twee cryotjes :)
     
  9. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Afgelopen donderdag al! Voor jou duurt het wachten niet eens zo heel erg lang meer voordat je mag testen! Al voelt het voor jou vast nog als een eeuwigheid :oops:

    Hoe voel je je? En had je last van de Progynova?
     
  10. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Nou ze zouden bellen als de TP niet door zou gaan. Maar hij zit erin, toppertje! Nu lekker weer wachten.

    Volgens mij van progynova niet. Utrogestan kan ik niet zo goed hebben. Mn darmen raken daar helemaal van de rel van.
     
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws! ‘Lekker wachten’ :rolleyes: Vre-se-lijk :p Maar heeeeel veel succes gewenst :)
     
  12. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Haha ja de 14e mag ik testen.. progynova heb ik nooit zo last van gehad maar wel van die duphaston en die utro bollen. Merk als ik die erbij krijg dat de moeheid en misselijkheid begint na een dag of twee. We moeten er allemaal doorheen!
     
  13. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Ik vind je ook positief met 'lekker weer wachten' :roflmao:
     
  14. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Mij is de tip gegeven om in de avond voor dat ik naar bed ga de Progynova in te nemen. Je zou er wat duizelig van kunnen worden zei ze. Aangezien mijn menstruatie vandaag is begonnen (woehoe!!) ga ik vanavond dus beginnen. Vind het toch wel een klein beetje spannend hoor. Wel fijn dat het nu zo ver is :):):)
     
  15. Fitgirl82

    Fitgirl82 Actief lid

    3 sep 2018
    275
    249
    43
    Vrouw
    Hoi! zou ik mogen meeschrijven? Ik zit in mijn eerste ivf traject lang protocol. Ik zit inmiddels in mijn 4e week decapeptyl en bijna 2 weken gonalf. Mijn eiblaasjes waren gisteren nog lang niet groot genoeg (onder de 10 mm alles) dus ze hebben mijn dosis nu verhoogd. Ik hoop dat ik volgende week ergens de punctie heb.
     
  16. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Uiteraard! Hoe meer zielen.. ;) Spannend hè zo’n eerste ivf poging! Hoeveel eiblaasjes zien ze op de echo?
     
    Fitgirl82 vindt dit leuk.
  17. snoopy100

    snoopy100 Actief lid

    12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Fijn om zo met elkaar alles te kunnen delen! Hier waarschijnlijk maandag de tp van 2 cryo's. Voor het eerst met Progynova en Utrogestan. Maar ook (naar aanleiding van 2nd opinion in Gent) met Thyrax, Aspirine en Prednisolon. Ben een wandelende apotheek op het moment. Maar alles voor mijn laatste cryo's.
     
  18. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Spannend zeg. Jij hebt er ook al een lange rit opzitten als ik onder jouw tekst lees! Mag ik vragen waarom je thyrax aspirine en prednisolon moet innemen?
     
  19. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.516
    6.524
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel fijn hè :)

    Wat ontzettend spannend voor je! Al heel wat meegemaakt in de afgelopen jaren zie ik. Ga heel hard duimen voor je!
     
  20. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje wat hebben jullie al een lange voorgeschiedenis. Is er in Gent een oorzaak gevonden dat je nu zoveel medicatie slikt?
     

Deel Deze Pagina