Ivf/icsi/cryo okt,nov,dec

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ah, niet leuk dat geregel! Waarom is dat eigenlijk? Bij mij gaat dat automatisch met mijn verzekering namelijk, en hoef ik niks te regelen.
     
  2. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Omdat we in het buitenland de behandeling krijgen....terwijl er gewoon een contract is met dit ziekenhuis. Ben er zo klaar mee. Snappen niet wat ze de mensen aan doen.
     
  3. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Jeeeej! De trein rolt weer. Jij had ook cryos he? Moet je ook ovulatie testen doen? Week later weer kijken lijkt zo laat. Maar ik zit er helemaal niet meer in dus ben dat allemaal weer kwijt hoe lang dat duurt. :|
     
  4. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat vervelend! Helemaal als ze gewoon een contract met het ziekenhuis hebben. Hopelijk is het snel geregeld!
     
  5. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja heel vervelend! Ze hebben steeds iets anders nodig. Maar nu zouden ze alles moeten hebben. Ga van de week nog eens bellen. Nog even duimen dus...
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ah, vandaar! Nou, hopelijk binnenkort dan echt alles geregeld en dat je je daar niet meer druk over hoeft te maken.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  7. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ja, ik heb 4 cryo’s, maar dit is eerst een cyclus analyse, dus deze maand sowieso geen tp. Ovulatietesten hoef ik niet, echt puur de echo’s en dan een week na eisprong progesteron prikken.
    Week later lijkt mij dus ook laat! Ik vroeg het nog na, maar blijkbaar is dat protocol als alles nog klein is. Ze gaan er vanuit dat pas vanaf een centimeter het 2 mm per dag gaat groeien en dat was het dus nog niet. Ik wacht het maar af, gelukkig geen tp nog van afhankelijk deze ronde.
     
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Oh, ik zie trouwens ineens weer overal zwangere buiken :rolleyes: hebben jullie dat ook? Herinner me dat nog wel tijdens ons proberen voor een eerste.
     
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja dat ken ik....gek he hoe dat werkt. Niet altijd leuk maar dalijk lopen wij ook zo rond ;);)
     
  10. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Jaa echt he iedereen lijkt wel zwanger. :p Kan er deze keer wel een stuk beter tegen dan de eerste keer.

    Toen dacht ik ook vooral dit traject gun je niemand dus was altijd wel blij voor mensen maar toch voelde het wel eens van waarom jij wel en ik niet.
     
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @indy90 en @Dreamer29 mijn neefje had een chromosoom afwijking, was 6 jaar maar met de ontwikkeling van een kindje rond de 5-6 maanden. Zijn lijfje was op door de zoveelste bacterie die hij te lijf moest gaan. Hij was dus wel ziek maar ook de artsen hadden dit niet zien aankomen.

    Ik denk dat het er inderdaad aan ligt dat wij geen cryo's hebben, ook niet gehad hebben bij de eerdere pogingen overigens. Wel voldoende bevruchtingen maar niet invrieswaardig. En misschien ook wel omdat we uiteindelijk via iui zwanger zijn geraakt en omdat ik na de bevalling een ppd had/Heb zal ook meespelen. We hebben volgende week gelukkig al een gesprek met de maatschappelijk werker van de pop poli. Dat wilde ze graag om te kijken of we het traject voldoende konden dragen. Mijn therapeut had daar geen zorgen over en wij zelf ook niet dus zien daar geen problemen. Wat dat betreft staan we er nu denk ik zelfs sterker en beter voor dan de vorige keer.
     
  12. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij hebben de goedkeuring voor de 1ste icsi poging eindelijk binnen. Opeens gaat t dan toch snel. Wat een opluchting!
     
    Maev, Dreamer29, indy90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Wij vandaag ook een ziekenhuisgesprek gehad en uitleg gekregen over het hele traject. Ik zit vandaag op CD6 en mag volgend cyclus al starten met prikken. Een hele voorraad al meegekregen van het ziekenhuis. We gaan voor de zekerheid nog wel een zaadonderzoek doen en mijn man krijgt een afspraak bij de uroloog om een en ander uit te sluiten, maar dat loopt allemaal tegelijkertijd.

    Hoop informatie gekregen vandaag, maar had wel al veel ingelezen dus alles kreeg wel al snel een plekje. Vind het wel spannend allemaal. Zit al een beetje te rekenen hoe het gaat uitkomen met m'n werk en of ik mijn teamleider moet inlichten hierover. Ben ik nog niet over uit. Ik ben wel blij dat er vooruitgang in komt.

    Het is nog niet zeker of het IVF of ICSI wordt, dat is beetje afhankelijk van de resultaten van het zaad onderzoek, maar dan nog kunnen ze in het lab besluiten iets anders te doen. Ik vind dat wel lastig, want op een of andere manier doet bij ivf de 'natuur' nog wel een beetje z'n werk: het sterkste zaadje zal het eitje beruchten en bij ICSI is alles kunstmatig. Er is dan ook een iets vergrote kans op een afwijking is mij vertelt, want er is geen 'survival of the fittest'. Ik laat het maar op me afkomen. Zit er op dit moment nog positief in :thumup:
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  14. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Fijn! Is het bij jullie zeker dat het ICSI wordt? Ons werd uitlegd dat de mensen in het lab daar nog wel eens vanaf willen wijken, afhankelijk van het zaad kwaliteit op dat moment.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  15. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja smienaatje. Ons is verteld dat het icsi wordt ivm de slechte kwaliteit. Had ook liever ivf om die reden mja...

    Wat spannend en fijn dat jullie mogen starten. Samen wachten op de menstruatie ;) Wanneer verwacht je ze?
    Ik rond de 20ste en heb ook al mijn agenda geblokkeerd de dagen erna.

    Wij krijgen de medicatie pas bij de eerste echo mee.
     
  16. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Mijn verwacht mijn menstruatie op 6 november. Ik hoef ervoor geen echo's, althans, niks over gehoord? Ik moest wel alle medicatie halen en bewaren. Duim ook voor jou op een mooie en voorspoedige zwangerschap! Ik zie in je handtekening dat je al een tijdje bezig bent ;)
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  17. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Aan de dames die dit traject al eens hebben doorstaan, ik heb een aantal vragen naar de ervaringen:

    1. Op de dag van de punctie krijg ik een morfineachtig pompje. Iemand die dit al eens heeft gehad. Wat voel je wel en wat voel je niet?
    2. Hebben jullie jezelf geprikt of laten prikken door bijvoorbeeld partner?
    3. In je buik of been geprikt? Bij ons vertelde ze dat de buik voorkeur heeft.
    4. Adviseer je om de dagen na de punctie vooraf al vrij te nemen van werk of beter afwachten en dan eventueel gewoon ziekmelden?
    5. (er zullen ongetwijfeld wel meer volgen :oops:)
     
  18. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Geen echo op cd 1,2 of 3? Wat fijn. Ik moet bellen op cd 1. Dan echo en bloedprikken en medicatie halen en starten. Zo is t overal weer anders he.

    Dank je wel. Ja we zijn al 2 jaar bezig. En eigenlijk al 12 jaar de wens maar nooit eerder van gekomen. We hebben een zoon van 14 jaar. Gun het hem ook zo. Hij wilt het ook heel graag. Jij ook veel succes! Dat het maar snel november is he
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  19. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Nope! Bellen op CD 1 en dan starten met prikken op CD 2. Week later pas echo's om de follikels in de gaten te houden.

    Hopen op een mooie zwangerschap snel voor ons beide!
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  20. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Bij de iui heb ik de pregnyl zelf in mijn buik gezet. Ging prima al is het wel een beetje gek.

    De rest nog geen ervaring mee. Ik denk dat ik de voor de punctie ga werken. Na punctie wel vrij, weet niet hoe lang dit nodig is. Ik krijg weer narcose.
     

Deel Deze Pagina