IVF/ICSI in Dusseldorf, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mootje20, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @iedereen: ik wens jullie heel veel succes! en ik ga jullie zeker in de gaten houden als dat okee is ;)
    heb er veel vertrouwen in voor jullie, wegens DD!

mij geeft het idee dat ik toch 10 minuten verderop kan beginnen met IVF inderdaad veel rust, en misschien heb ik dat nu wel even nodig.

maar, ik vergeet DD niet! ;)

liefs
    kling

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Zouden jullie erop willen letten geen namen van artsen te gebruiken i.v.m. de privacy?

@Pat, hoe gaat het met je meid? Ik moet nog heel vaak aan je denken en kom dan stiekem spieken hoe het met je gaat. Volgens mij ben je nu met vakantie, niet?

Liefs,
    Josien

3. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    @Josien: sorry wist niet dat dat niet mocht, praten wel alleen maar postief over hun hoor;)

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden, daar ben ik weer.

Twee heerlijke nachten Texel gehad, alhoewel het vanochtend errug vroeg was. Om 6.45 uur weggereden en we waren om 11.30 uur in DD.
    Maar het bms was netjes gegroeid naar ruim 9 mm en er zaten 6 follikels. Zo veel heb ik er nog nooit gehad!
    Vanavond de Pregnyl en dan donderdag de punctie om 8.30 uur.
    Onze dokter had dan een vrije dag, maar hij wilde toch zelf graag de punctie doen, dus komt hij speciaal voor ons nog ff langs. Maar dan wel om 8.30 uur dus...
    Dus we nemen dit keer maar een hotelletje, omdat we geen zin hebben om weer zo vroeg uit de veren te moeten.
    De dan hopen op een paar mooie eicellen zodat er dan zaterdag en tp kan plaatsvinden.

PS Josien, ik wist het ook niet! Maar vanaf nu zal ik het niet meer doen!

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, fijn dat je zo'n heerlijk weekend gehad hebt.En dan die lange rit naar D.Heb aan je gedacht hoor!
    Maar als klap op de vuurpijl 6 emmies, wauw!!!
    I feel goooooooooooooood vibrations!!!
    Ik wilde net hier de vraag neerplempen of er ook in het weekend puncties en tp gedaan worden, maar uit jouw post begrijp ik dat ze dat doen.Yessss, weer een zorg minder!:):)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    ik bedoel natuurlijk 6 eicellen!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ho ho ho Zara, niet te enthousiast :p Het zijn 6 follies, maar we hopen uiteraard dat het 6 emmies worden!
    Maar tot nu toe heb ik nog nooit meer dan 1 eitje gehad, dus ik durf het niet te hopen ;)

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hahaha, gelijk gepost!

9. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Super SIkki! Nou spannend, laten we idd hopen dat het 6 emmies worden haha. Maar 1 goeie is natuurlijk ook goed, als die maar blijft plakken he :D

10. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

wow Sikki, 6 follies... geweldig! Spannende tijd die nu komt! ik duim hoor.

Ik ben vandaag begonnen met de eerste spuiten Gonal-F. Vanmorgen de eerste ging nog heel voorzichtig hahahaha. Maar ik vond het echt een pies of keek. Had kennelijk wel een bloedvaatje geraakt want er kwamen wat drupjes bloed uit. Die van vanavond ging zonder problemen.

Dus gewoon lekker de komende dagen de junk uithangen. Ik heb trouwens geen last van bepaalde bijverschijnselen of zo.
    Ben ook nog niet ongesteld geworden, dus da's nog even afwachten. Ik had de assistente gebeld, want ik wist niet of ik wel mocht beginnen als ik nog geen duiveltjes op visitie had. Maar dat maakt niet uit. Gewoon beginnen zei ze.

Maandag 1e echo

11. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Spannend ingiemopiie!

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Da bin ich wieder...

En 6 follies armer maar wel 4 eitjes rijker!
    Helaas zat er niet in iedere folly een eitje, maar ik weet het, ik mag niet klagen met deze 'mega score' voor mij.
    Morgen tussen 10 en 12 bellen of ze en hoeveel er bevrucht zijn en dan zaterdag de eventuele tp. Spannend dus!!!
    De man van de narcose herkende mij nog :), hey had ik u niet eerder hier gezien?!?! Waarom bent u niet zwanger geworden? Tja, als ik dat toch eens wist... Hele vriendelijke man. De eerste keer had ik een vrouw bij wie ik een enorm blauwe arm achteraf had gekregen, bij hem had ik de vorige keer helemaal niets. Jaah, zei hij, de vrouwen moeten hier net zo mooi naar buiten als dat ze naar binnen zijn gekomen :D En hij heeft woord gehouden, wederom geen blauwe arm.
    Heb nu toch wel een beetje buikpijn en ook boedverlies. Ik hoop maar dat dat snel ophoudt, want ik mag ook zo met de progestron tabletten beginnen. Heb ik nog niet eerder gehad. Hiervoor altijd Pregnyl gekregen.

Het was trouwens super om gisteravond daar al een hotelletje gepakt te hebben. Vanochtend zaten we fris en fruitig ruim voor 8 in de wachtkamer. Het hotel was 10 minuten van de kliniek. Heerlijk!

Ingiemoppie, lekker de junk aan het uithangen :D
    Ik heb het ook wel eens dat ik een klein bloedvaatje meeprik. Volgens mij geen probleem.
    Fijn dat het een koekie is. Moet jij nu straks ook Cetrotide ernaast gaan gebruiken?
    Dus maandag de 1ste FM. Spannend! Ik ben benieuwd wat je 'aanmaakt' met 2x225 Gonal-F. Ik had bij de vorige poging maar 5 follies met 2x225 Puregon, waarvan 1 ook een cyste was.
    Enne, ik werd edze keer ook pas ongi na 3 dagen Menopur spuiten. En had toch een bms van 9 mm. Komt vast allemaal goed!

13. Ingiemoppie

oh Sikki wat een fantastisch goed nieuws zeg! Wow 4 eitjes toch nog! Dat is echt mega veel voor jou. Super. Ik ben heel benieuwd wat de uitslag wordt. Ik duim echt heel hard. Wat kan dat bloeden zijn (ben niet nieuwsgierig hoor)? Is dat nog van de punctie of zo?

Dat hotelletje willen wij ook nemen als het zover is. Hopelijk kunnen ze maandag met de 1e fm al iets meer zeggen zodat ik wat beter kan plannen in de zaak. Ik heb nu voor alle zekerheid do/vrij en ma/di vrijgehouden voor het geval dat.

Ik moet inderdaad met Cetrotide verder als Gonal-F stopt. Dan 35 uur voor de punctie Pregnyl spuiten en heb ook al progesteron binnen (koelkast puilt uit hahahahaha). Ik ben blij om te horen dat het niets uitmaakt als je nog niet ongesteld bent terwijl je al moet spuiten. Ben benieuwd naar maandag.

We hebben ook een nieuwtje hier. Mijn man's oudste dochter komt bij ons wonen. Vanaf a.s. maandag al. We hebben met zijn 5jes (moeder/st-papa, papa/st-mama en de 11 jarige spruit) een gesprek gehad. Blijkt dat de gezinstoestand niet meer houdbaar is. Er is teveel ruzie binnen de familie en mama/st-papa en J kunnen gewoonweg niet meer met elkaar omgaan zonder te schreeuwen of te ruziën (en nog veel meer argumenten, die ik hier niet wil neerzetten). Nou wilde ze toch al volgend jaar hier bij ons naar de middelbare school en hebben we onderling besloten dat het ook voor haar laatste schooljaar het beste is, wanneer ze dan alvast hier komt wonen (zeker met de aankomende cito toetsen).

Moesten we natuurlijk wel met de billen bloot, want anders denkt ze "joepie bij papa blijf ik enigst kind". Ze vind het geweldig om te horen dat we bezig zijn en ze hoopt dat het een tweeling wordt :$

Nou, eerst maar eens afwachten hoor :p:D
    Heb ik hier dus vanaf volgende week een puberdochter in huis. Haha, gisteren op school (informatieavond) moest ik mezelf voorstellen en toen ze vroeg hoe de relatie tot J is, vertelde ik: "ik ben de reservemoeder". hahaha, gekke gezichten. Het leuke is, dat wij onderling het woord Stiefmoeder zo verschrikkelijk vinden. Voorheen was ik de weekendmoeder (want ze waren hier alleen in de weekeinden). Tja, maar ik ben niet de echte moeder, dus wat nu..... ha.... reservemoeder vindt ik veeeel leuker klinken.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    ff een snel een (illegale) reactie vanaf het werk van mij.

Zojuist gebeld en van de 4 eitjes zijn er 3 bevrucht!
    Valt stiekem toch wel een beetje tegen, terwijl Irma zei dat het echt een goeie score is uit 4 eitjes. Maar goed, je hoopt natuurlijk altijd op een 100% score.
    Morgenochtend om 10 uur kunnen we Henkie II & III ophalen!
    En ze gaf aan dat Henkie IV de vriezer ingaat!!!
    Ik vraag me af of dat echt zo is, want normaal gesproken gaan ze dat toch pas na een paar dagen bekijken?!?! Als de celdeling goed is en de kwaliteit goed is?
    Ik weet wel dat Dusseldorf ook bevruchte eicellen invriest, dus wellicht gaat ie toch al de vriezer in. Weet iemand dat hier? Vriezen ze standaard gelijk na bevruchting al in?

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hey meiden ik ben weer terug van vakantie!!!
    We hebben het echt heerlijk gehad.

Gisteren alweer begonnen met de puregon en dinsdag de eerste FM..dus het is alweer spannend!!

Ingie wat leuk een puberdochter in huis, nu maar hopen dat ze niet te veel gaat puberen :p
    Komt vast wel goed!!

Sikki ik vind het hartstikke goed hoor 3 van de 4 bevrucht!!
    En wat betreft het invriezen, het schijnt dat ze in Duitsland niet kijken naar de kwaliteit maar gewoon alles invriezen direct na de bevruchting! Ze wachten dus niet op verdere delingen.

Wij hadden bij onze vorige ivf van de 10 eicellen 8 bevruchtingen en er zijn er toen 2 teruggeplaatst en 6 ingevroren.
    Er is destijds ook een zwangerschap geweest van een van de cryo´s en in totaal is er 1 cryo gesneuveld van de 6. Dus de kansen zijn dan ook nog best goed toch?

Mootje hoe is het met jou? Mooie echo gehad??

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    wauw sikki dat ziet er goed uit...3 mooie emmies...1 in de vriezer...
    heeeeeel veel succes!!

pat jij ook onwijs veel succes met de behandeling...ik volg je hier wel hoor...

ingie succes meid...maar dat weet je wel he....

dikke knufffff allemaal en onwijs veel succes!!! denk aan jullie allemaal hoor!!!

17. Ingiemoppie

Hey Sikki, best nog wel een goede uitslag. 3 van 4. Niet slecht. Maar ja, je hoopt natuurlijk altijd op 100%. Spannend hoor, Henkie II en III........ morgen al. Geweldig!

Hey Pat, welkom terug van vakantie. fijn dat jullie het zo gezellig en leuk hebben gehad. Succes met de komende ronde!

Peggy: dikke kus voor jou!

18. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sikki: super zeg! 3 van de 4 klinkt echt goed hoor! Spannend!!!
    En klinkt idd lekker van dat hotel, is dat duur dan?

Ingiemoppie: leuk een puber in huis :D Zal wel ff wennen worden zeg! maar komt vast helemaal goed :D

Pat: fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Weet je al wat meer wanneer jullie mogen beginnen?
    Ja echo was erg leuk......heb er al 1 gehad bij 6 weken,7 weken, en 8 weken.....nu ben ik 9 weken en woensdag heb ik er alweer 1.
    Erg he? hahaha tis een beetje verslavend, maar het komt omdat ik bij de feritiliteitskliniek ben en bij de verloskundigepraktijk.
    Maar nu beginnen de echte echo's laat maar zeggen, en dan zijn ook niet gevaarlijk maar meer met geluidsgolven dan een inwendige toch? zoiets zei de arts iig......dus ga nu niet meer zoveel echo;s doen. bij 11 weken ook nog 1, voor de combinatietest. en dan 20 weken mochten we zover komen :D

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sikki, 3 van de 4 bevrucht is echt een hele mooie score hoor!
    Dat worden weer spannende weken!

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joehoe, daar ben ik weer.
    En Betsy en Benny zijn aan boord!!!
    Het zijn een 3-cellige en 4-cellige embryo op dag 2. Beide klasse I, dus helemaal goed! Henkie was 8-cellig op dag 3.
    Dus dat geeft ook weer moed voor degene in de vriezer.
    We hadden een andere arts voor de tp, een Duitser, maar ook een erg kundige man! Was er ook nog iemand in opleiding bij en dus de assistent. Stonden ze met z'n drieen in het zwarte gat te loeren! :$
    Maar goed, ik had een erg goed gevoel bij de beste man. Vond hem zelfs serieuzer dan onze eigen arts bij de vorige tp!
    Moet goed komen!

Mootje, wat lachen dat je zoveel echo's hebt gehad. ik kan me voorstellen dat het verslavend is. Nou ja, er zijn ergere verslavingen :D

Pat, wat fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad! Beter kun je een poging niet beginnen zeg ik! Dus dinsdag alweer de eerste FM. Ben reuze benieuwd!

Ingiemoppie, jij maandag voor de eerste FM. Schiet lekker op! En nu ook een puberende dochter in huis. Wel gezellig lijkt mij! Nu dan als reservemoeder flink oefenen, zodat je straks als moeder de fijne kneepjes te pakken hebt :p

Zara, is je ongi al in zicht?!?!

Deel Deze Pagina