Bedankt Pekske! Wat lief dat je ons volgt! Ik heb zo lang jouw verhaal gevolgd en nu ben je gewoon al 25 weken! Echt onvoorstelbaar. Gaat alles goed?
Sikki, da's mooi zeg!!!En nu maar weer duimen, ik krijg nu gewoon de kriebels in m'n buik, terwijl jij die ellendige wweken in moet. Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden. Zal zo woensdag/donderdag zijn.Maar heb al 2 dagen een beetje last van verkleurde afscheiding.Dus ik weet het nu ff niet zo goed...
Sikki: super zeg!!!! Betsy en Benny haha hoe verzin je het...... Nou succes en sterkte in de wachtweken! Duim voor jullie!
Sikki: waaaaaaah, Betsy en Benny hoe verzin je het!! Maar toppie dat ze binnen zijn. Ja, die Duitser hadden wij vandaag ook. De nl'se dokter is namelijk zie en dus worden alle afspraken waargenomen en verdeeld onder de overige artsen (kregen wij vandaag te horen). Ik ben vandaag voor de eerste FM geweest. BMslijm is 7 mm maar er waren weinig tot geen follikels te zien Hoe kan dat nou? Nu moet ik acuut 3 dagen menopur bijspuiten. Dus 2x per dag 225 EH gonal F en één keer 2 eenheden (2 potjes) Menopur. Donderdagmorgen om 09.00 uur moet ik weer terugkomen. Hoe kan dat nou dat er nog niks te zien is? Geen idee. Ik moest vorige cyclus de pil nemen en die zelfs 2 dagen langer innemen (tot 4 sept). Op 11 sept mocht ik beginnen met Gonal F, maar toen was ik nog niet ongesteld. Heb ik voor gebeld, maar ik moest gewoon beginnen, de menstruatie zou vanzelf komen. Klopt, die kwam vrijdag 11 sept. Op CD 8 (volgens de medicatiekaart) moest ik voor een echo (dat is vandaag 14 sept). Maar... ik ben vrijdag pas ongesteld geworden, dus dan zit ik toch eigenlijk op CD4 nu pas. Ja, dan is het geen wonder dat je nog niks ziet. Of heeft dat met de pilcyclus te maken? Ik snap er niks meer van. Ik ga dat donderdag even vragen aan die Duitse dokter (gelukkig weet ik wegwijs in de Duitse taal, heb er 20 jaar gewoond). Ze hebben vandaag ook nog bloed afgenomen om naar de hormoontjes te kijken. Dat gaan ze donderdag nog een keer doen. Het spuiten van de menopur (mocht ik zelf proberen onder begeleiding van een assistente, zodat ik het thuis ook kan) ging geweldig goed. Geen probleem, dus morgen spuit ik om 7.30, 13.30 en 19.30 (heb maar de wekfunctie in mijn mobiel aangezet)....... We wachten het af en kijken wel wat er donderdag allemaal groeit. Maar ik kan jullie zeggen, dat ik er even een hard hoofd in had vanmiddag.
jeejte ingiemoppie, wel vaag zo met die cyclusdagen......ik zou dan ook zeggen dat je op dag 4 zit.....maarja...ze zullen vast wel weten wat ze doen. We blijven duimen!
Ik heb nog steeds goede hoop hoor! Ik weet er een op een andere site die zit in het zelfde schuitje(qua eicelvoorraad) en daar groeide maar niks.Maar vandaag heeft ze eindelijk 2 grote folikels en woensdag heeft ze de punctie.Dus het kan nog alle kanten op!Ik steek een heel bos kaarsen voor je aan!! Ik zit op m'n menstruatie te wachten.Sinds vrijdag oud bloed, maar het wil nog niet echt doorzetten.En ik wil zo graag van start!!!
Hier weer terug uit Dusseldorf!! Ingie ik had dat ook met die dagen?? Bij mij zeiden ze ook cyclusdag 8 terwijl het 6 moet zijn (komt ook door de pil) en ook ik ben op dag 1 begonnen met spuiten. Ze hebben het wel veranderd bij mij. Naar mijn idee is het dan nog niet raar dat er bij jou nog niets te zien was. Aan de andere kant was er bij mij wel degelijk iets te zien, ik had minimaal 6 follie's links en een paar minder rechts. De grootsten waren al 11 en 12 mm. Ik moet vanavond beginnen met de cetrotide en maandag zal waarschijnlijk de punctie al zijn Dr was vandaag nog ziek en zou morgen weer terug zijn, maar ik had ook een hele leuke duitse arts ter vervanging en ik heb vrijdag bij haar ook weer de FM. Zara het zou idd fijn zijn als je ongi door zou zetten dan kun je eindelijk beginnen!! Sikki hoe is het met betsy en benny??
Pat: super zeg! maandag waarschijnlijk al! Schiet lekker op! Zara: hopelijk schiet het voor jou ook op. Gaat het hier weer een beetje gelijk op he....
Jullie gaan zeker gelijk op! Wat gaat dat toch snel he in Dusseldorf met het korte protocol. Zara nu jij nog!!! Ingiemoppie, getsie, wat spannend! Ik ben benieuwd wat de Menopur met je doet. Omdat jij ook zo'n laag AMH hebt hoop ik voor je dat het net zoveel geluk brengt als het bij mij heeft gedaan. Er is vast donderdag wat te zien! Je gebruikt zo'n giga dosis Maar goed, ik heb ooit gelezen dat je niet echt een overdosis kunt krijgen, maar dat het boven een bepaalde hoogte gewoon niets meer extra brengt. Toi toi toi! Pat, je gaat lekker! Maandag waarschijnlijk al de punctie. Lekker snel! Mootje, jeetje, je bent al bijna 10 weken zwanger! Wat een mooi wonder blijf je toch! We hebben trouwens nog een korte vakantie geboekt! Volgende week woensdag vliegen we naar de Algarve en dan komen we maandag weer terug. Even 5 dagen er tussenuit en in alle rust de uitslag op ons af laten komen. Lekker met z'n tweetjes en geen stress van het werk!
Meiden, ik heb de pasfoto's van Betsy en Benny weer in m'n album geplaatst! Trotse mama's laten toch altijd foto's van hun kroost zien
zara... zet het nog steeds niet door. Ik vind het vaag hoor als je zo lang oud bloed hebt. Dan zou het onderhand wel eens moeten doorzetten.... duim duim.. want dan kan je van start gaan. wow pat... geweldig!! maandag waarschijnlijk al de punctie wooooow!!! Blij om te horen dat het dus ook met het berekenen en met de pil samenhangt. Ik kaart het donderdag nog even bij die andere aardige duitse dokter (ik had een mannelijke) aan. hahaha, wij gaan idd best gelijk op hahaha... sikki, dank je voor het duimen. behalve een verkoudheid heb ik verder gelukkig geen last van bijverschijnselen van deze medicatie (niet van de gonal en niet van de menopur). Super zo'n lekkere korte tussenvakantie.... mooie foto's van betsy en benny
Ik heb het idee dat mijn stokjes aan de wandel gaan met me...pff echt telkens druk in mijn onderbuik. Heb ook veel last van moeheid en hoofdpijn 's avonds. Hoe zit dat bij jullie? Ik had bij de vorige ivf weinig tot nergens last van.
Pat, ik had giga last van m´n liezen.Ik had 16 folikels en die voelde ik heel erg.verder knallende koppijn, zeg aar gerust migraine en heel veel nachtzweten en opvliegers.Dat kwam allemaal door de decapeptyl.Ben zo blij dat ik die troep niet meer hoef te spuiten. Maar jij hebt al bijna de punctie,beterrrr!!! Sikki, ik ga je kids zo meteen ff bekijken! Als je nu zwanger bent heb je wel suuuupergave foto´s haha!! Ik ben ongesteld geworden!!Vrijdag de 1e lading gonal f er in en volgende week woensdag de 1e fm.Hoe lang hebben jullie over het algemeen moeten stimuleren, ben benieuwd nl...
Zara, jippie, eindelijk starten! Ik pleit voor september succesmaand in Düsseldorf! Ingiemoppie, heel veel succes met je FM vandaag. Ik hoop dat er wat moois aan het groeien is meid! Pat, ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ja, er groeide bij mij ook nooit zo veel. Ik hoop maar dat het een teken is dat er flink was moois bloeit daarbinnen! Meiden, ik krijg nu alweer last van de kriebels. Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest... Ik voel ook helemaal niets! Geen zere borsten of wat dan ook. Ga ik me daar weer druk om maken... Ik heb sinds de tp wel een hartslag die een tandje hoger ligt dan normaal. Tis ook allemaal zo spannend altijd! Pfffffff, heb het idee dat ik continue onder een klein stroomstootje sta
hihi nog even volhouden sikki...al is dat heel erg moeilijk!! zara super zeg dat je nu mag beginnen...spannend..
Hoi Pat, dat aan de wandel gaan heb ik niet. Hoofdpijn ook niet. Alleen heb ik beetje last van verstopping en erge winderigheid. Zara ik stimuleer nu bijna anderhalve week. Super dat je morgen mag beginnen.... toppie!!! sikki: heb geduld...... ja, ik weet 't is makkelijker gezegd dan gedaan (wacht maar tot ik zover ben hahahaha)..... over iets meer dan een week weet je het zeker... Ik duim alvast op volle toeren. Ik heb vandaag de 2 fm gehad. Er groeien 2 folli's à 16 mm. Mag nu 1x per dag gonal f, 1x menopur en vanaf vanavond ook 1x cetrotide gaan spuiten. Zaterdag moet ik er opnieuw heen en dan komt de 3e fm. En hopelijk hoor ik ook dan wat meer over de punctie. Ik had trouwens nog gevraagd of het met de ongi van vrijdag kon samenhangen, dat er maandag nog niks was te zien. De Duitse dokter was een beetje verbaasd, dat ik zo 'laat' ongesteld ben geworden. Hij dacht dat ik al vanaf 9 sept (begin medicatie) zover was. Dat verklaart hoogstwaarschijnlijk dat men nog niets heeft gezien. Geeft niks, liever een keer teveel gecheck dan te weinig. Bestaat er eigenlijk nog kans, dat er nog ergens follikeltje/eitje gaat groeien, naast die 2 die er nu zitten? Ik hoop het wel. Ik vind 2 wat weinig. Maar ja, de andere dokter had al gezegd, dat gezien mijn AMH waardes, we blij mogen zijn als er 3 zitten. Dus we hopen dat dit 2 hele mooie eitjes gaan worden....
Ingiemoppie, succes met je 3e FM vandaag. Ben benieuwd of er nog wat nieuws bij is gekomen. Pat, hoe is het met jou eigenlijk? Heb je maandag de punctie? Voel je je al weer iets beter of wordt het alleen maar erger? Zara, jij hebt gisteren de eerste spuit dus ook alweer gezet! Ik heb uiteindelijk 9 dagen gestimuleerd en 3 dagen geremd, waarvan de laatste remmer op de middag was dat 's avonds de pregnyl erin ging (omdat ik de vorige keer een vroegtijdige eisprong had gehad wilden we het zekere voor het onzekere nemen). En hier zit de eerste wachtweek erop! Wat mij betreft mogen ze die ww afschaffen hoor! Ik spuit nog liever 2 weken extra hormonen dan 2 weken wachten. Pffffff Maar goed, de eerste week zit erop en ik kan niet zeggen dat ik iets 'anders' heb gevoeld. Geen zere borsten, geen krampen, niks nakkes nada! Misschien alleen iets eerder moe, maar dat kan ook door de Utrogestan komen. Wat een vies spul is dat trouwens zeg! Voorheen kreeg ik 4x pregnyl. Dat is echt veeeeeeel fijner! (op een te vroege positieve test de vorige keer na dan) Ik heb er al een heel pak inlegkruisjes doorheen gejaagd! Kun je die ook bij de behandeling declareren?
spannend sikki...nog een weekje... zara hoe ging je eerste spuit actie?? ingie weet ik al, maar dat mag ze zelf hier neer schrijven... en pat hoe gaat ie bij jou??? mootje en bij jou? heb je alweer een echo gehad enz??? liefs en fijn weekend allemaal