IVF/ICSI in het buitenland. Wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Narcisje, 1 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Hoi,

    Wij mogen over een paar dagen eindelijk voor ons intakegesprek bij Cuypers en Cuypers in Duitsland. Naarmate de dagen vorderen word ik steeds iets zenuwachtiger dus ik heb nu wel behoefte om te praten met mensen die ook onder behandeling zijn in een buitenlands ziekenhuis of kliniek.

    Korte introductie; vrouw en ik zijn 10 jaar samen en sinds juni 2019 actief bezig met onze kinderwens met behulp van een donor. Na 23 mislukte KID behandelingen zijn we in Nederland uitbehandeld en we hopen dat de Duitse kliniek ons verder kan helpen.

    Wie schrijft er mee? Hopelijk kunnen we elkaar steunen in deze, toch moeilijke, tijd en kunnen we hier hopelijk op den duur ons geluk delen :)
     
  2. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    Hai!

    Wij hebben halverwege april een afspraak in Brussel! Vind het echt super spannend!

    Even- in het kort: man heeft azoospermie en heeft vorig jaar maart een succesvolle TESE gehad, waarbij goed beweeglijk zaad is gevonden met staart. Er zijn 12 rietjes ingevroren.

    Vol goeie moed de eerst ICSI in juni gehad. Opbrengst zeer teleurstellend met maar 3 eicellen, 3 embryo’s, 1 tp en geen cryo’s. Wij dachten: eerste keer, kan gebeuren.

    Tweede poging in oktober: afgebroken omdat er maar twee follikels groeide.

    februari poging drie, met verhoogde menopur (300 eenheden), 6 eicellen, 3 bevruchtingen, verse tp met 2 mooie embryo’s, niet zwanger, geen cryos.

    Heb het gevoel dat er bij de innesteling iets niet goed gaat. Maar daar gaan ze in NL niets aan doen. Daarom naar Brussel. Ben nu druk bezig om alle onderzoeken te laten doen, waar ze de resultaten van willen hebben bij de eerste afspraak. Deze week ook nog een evaluatiegesprek in NL. Misschien doen we nog 1 poging hier (als dat snel kan). Vind het wachten tussen behandelingen in namelijk het ergste.

    Wilde eerst afstand nemen op het forum maar vind het toch wel fijn om het erover te hebben met lotgenoten.

    Weet je al wat ze meer in Duitsland kunnen doen?
    Wij hebben in mei ook een intake staan bij c&c, weer nog niet of ik die door laat gaan. Op dit moment dus meerdere lijntjes uit staan….
     
  3. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hi! Ik loop ook bij Cuypers in Duitsland :) Ik heb al een zoontje van bijna 7 en het lukt niet met de tweede... Na 4,5 jaar, 5 miskramen, onderzoeken in Gent + extra onderzoeken bij Cuypers proberen wij nu de eerste keer ICSI traject. Ik heb al 1 poging achter de rug, helaas met teleurstellend resultaat - geen terugplaatsing (wel 8 rijpe cellen en 2 bevruchtingen maar 1 met chromosoomafwijking en tweede die uiteindelijk niet goed ontwikkelde). Binnenkort beginnen wij met de tweede poging, hopelijk met meer succes!

    Mag ik vragen wat KID behandelingen zijn? Heel veel succes bij Cuypers! :thumup:
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Jullie hebben dus ook al een hoop teleurstellingen moeten verwerken. In Nederland doen ze echt weinig wanneer er iets niet volgens het boekje gaat. Gek is dat toch he. Zo rechtlijnig. Ik merkte in Duitsland wel meteen dat er veel verder gekeken wordt.

    Ik heb helaas een heel smal bekken (en vaginisme, doordat het ook zo smal is) en mijn baarmoeder ligt gekanteld. Hierdoor is het niet mogelijk om een eendenbek voldoende in te brengen en te openen en daardoor kan ik geen IVF terugplaatsing hebben zonder sedatie. In Nederland willen ze niet meewerken aan sedatie bij een terugplaatsing en daardoor ben ik 'uitbehandeld' verklaard. Heel hard, want het kan wel maar ze willen me niet helpen. In Duitsland doen ze de punctie én de terugplaatsing onder narcose dus daarkan ik gelukkig wel IVF gaan doen.
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Wat een lang traject hebben jullie al gehad. Heel veel succes met de tweede poging!

    KID behandelingen zijn kunstmatige inseminaties van een donor. Dit lijkt dus op IUI maar in mijn geval zijn de rietjes ingebracht zonder eendenbek en dus ook niet echt teruggeplaatst in de baarmoeder. Hierdoor heb ik wel minder kans gehad.

    Maandag hebben we het gesprek gehad en het ging heel goed! We vonden de arts heel aardig en begripvol en er is meteen bloed geprikt waarvan ik de uitslagen al binnen heb en die waren prima. AMH was goed en verder waren er ook geen bijzonderheden gelukkig. Nu moeten we op zoek naar een donor en binnenkort volgt er een gesprek om uitleg te krijgen over het spuiten etc.
     
  6. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    @Narcisje: Dat is toch ook naar, dat ze in NL gewoon zeggen dat je dan uitbehandeld bent! Gelukkig kijken jullie verder en is Duitsland een optie!

    @neelatje: volgens mij hebben wij ook in een ander topic samen gezeten. Was het niet dat je op de dag van tp gebeld bent dat het niet door ging? Dat vond ik toen zo verdrietig voor je! Weet je wanneer je een nieuwe poging mag doen?

    Wij zitten op dit moment een beetje in dubio. Ik kan al best snel weer beginnen met een ICSI traject in NL (punctie nu gepland op 10 mei). In Brussel hebben we een gesprek op 20 april. Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat nog een keer hetzelfde traject in NL dezelfde uitkomst heeft (als in geen), aan de andere kant kan het ook geen kwaad. Ik heb in ieder geval deze week een uitgebreid bloedonderzoek, en eigenlijk hoop ik dat daar iets uitkomt waarom een tp van een super embryo tot nu toe mislukt is (als in: trage schildklier). Weet dus niet zo goed of we in NL nu nog een keer moeten doen, of eerst naar Brussel...

    In het evaluatiegesprek in het ziekenhuis zeiden ze dat onze embryo's ophouden met groeien bij dag 3/4 en dus nooit een dag 5 worden. Hierdoor wordt ik ook wel een beetje bang dat die terug is geplaatst ook niet doorgroeit. Hebben jullie hier ervaring mee?

    Die onzekerheid is ook echt killing steeds!
     
  7. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Persoonlijk zou ik niet nog een poging in NL doen als je hetzelfde resultaat verwacht. Het kan idd geen kwaad maar het kost je wel een poging.. toen wij voor een tweede gingen stopten de embryo’s ook steeds met groeien rond 3/4 dagen. Of van hele slechte kwaliteit op dag 5. In Brussel hadden we dat probleem niet meer en werden ze allemaal blastocysts van goede kwaliteit. Verandering van ziekenhuis maakte hier dus wel degelijk verschil. Vandaar ook mijn advies ;)
     
    neelatje vindt dit leuk.
  8. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik zit bij C&C.
    In december eerste poging maar helaas 1 onrijpe eicel. Afgelopen weken wat heftiger gestimuleerd met 2x per dag prikken. Gisteren punctie gehad met 4 eicellen en vanmorgen gebeld dat er 3 bevrucht zijn. Nu even in spanning of er minimaal 1 doorgroeit tot zaterdag de terugplaatsing.
     
  9. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik vind het echt onvoorstelbaar dat ze in NL niets anders voor je hadden geprobeerd. Ze zitten echt aan hun protocollen en "out of the box" denken komt er bijna niet voor. Jammer is het. Daarom ben ik ook best snel naar buitenland gegaan.
    Fijn om te horen dat je eerste afspraak goed ging! En dat je uitslagen goed waren. Hoe komen jullie straks aan een donor?
    En dank je :thumup: Ik ben al begonnen met de medicatie en as maandag de eerste meting :D
     
  10. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Wij zitten samen in een IVF topic ;) En ja, dat ben ik - helaas was de eerste poging echt een teleurstelling. Ik ben inmiddels begonnen met de medicatie voor de tweede, ben benieuwd hoe dat gaat lopen :rolleyes:

    Als ik jou was zou ik de poging in NL overslaan en direct naar Brussels gaan. In een andere topic heb ik gelezen dat Brussels erg goed is als het gaat om ivf en vooral de goede kwaliteit van de embryo's (volgens mij was het deze https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/ivf-icsi-in-het-buitenland-wie-heeft-advies.720683/). Succes met je beslissing!
     
  11. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Oh wat fijn dat er nu bevruchtingen zijn! Wat spannend! Ik zal voor je duimen :thumup:
     
  12. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Het is idd heel rechtlijnig. Ze doen wat er in het boekje staat en verder is er niets mogelijk. Ik heb ook heeeel lang moeten "zeuren" om een HSG met een roesje. Uiteindelijk wel gehad hoor, maar toch.

    De donor bestellen we via ESB of cryos. Het is net Tinder maar dan met scrollen ipv swipen :roflmao:
     
    neelatje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina